Ja gehad, ik ben zelf slecht weg te krijgen er mee en weet alleen nog vlagen. Uit eindelijk na de ingreep op de kamer heel erg veel paniek omdat mijn bloeddruk weg viel. In mijn geval er waarschijnlijk een reactie op.
O jasses, lijkt mij akelige ervaring. Hoop dat het mij beter zal vergaan. Ik hoop ook dat ik eigenlijk helemaal niks mee krijg. Mijn ingreep duurt ook lang dus ik hoop op ook wat fijne ervaringen
Ik heb geen pijn gehad hoor. Maar het leek nog of ik droomde. En dan werd ik wakkerder en was het hee ben je er weer. En gaven ze weer middel zodat weer dieper weg zakte.
Ik krijg bij ieder vaginaal onderzoek (behalve echos), iedere punctie en iedere terugplaatsing een roesje met propofol/remifentanyl en ik vind het werkelijk waar hemels. Ik vind het echt heerlijk ik heb nog nooit iets gemerkt tijdens alle behandelingen
Ik heb hier hele goede ervaring mee. Ik ben helemaal weg geweest en niets van de ingreep gemerkt. Heb ook een andere keer een roesje gehad en toen kwam ik juist wel af en toe bij tijdens ingreep (overigens toen ook geen pijn gevoeld). Wat ik ‘fijn’ vond aan propofol was dat ik zo snel weer helemaal helder was na de ingreep.
Ik heb onderlaatst gastroscopie met sedatie gehad. Heerlijk weinig meegekregen. En na de hand was ik er helemaal weer bij. Alleen wel de rest van de dag een wolken/wazig hoofd en moe.
Ik moet blijven na de ingreep dus ik hoef niks erna. Dus wat suffig kan ik mee leven. Fijn te lezen dat je weinig mee hebt gekregen. Stelt gerust!
Super fijn spul! Vroeger kreeg ik altijd dormicum, en daar bleven ze van bij spuiten in het infuus omdat ik tussendoor wakker werd. De hele dag was ik dan nog suf. Nu ben ik totaal niet suf meer, zou bij wijze van spreken direct weer auto kunnen rijden (doe ik uiteraard niet). Heb een keer gehad dat ze een verdacht plekje zagen, toen ben ik tijdens het onderzoek even wakker gemaakt zodat ze het konden laten zien, en daarna heb ik weer heerlijk geslapen. Toen ik wakker werd nadat het onderzoek voorbij was, kon ik mijzelf dat plekje ook direct weer herinneren. Overigens was het afgesproken dat ze mij in zo'n geval even zouden wakker maken, dat is volgens mij geen standaard procedure. Maar ik kan het je dus echt aanraden!
Ik krijg het steeds als ik een darmonderzoek krijg. Heerlijk spul . Ik ben volledig aan het slapen en wordt pas wakker na de ingreep.
Ik had met mijn thl onderzoek een roesje. Weet alleen niet of dat echt diepe sedatie met propofol was of een ander soort roesje? Ik was iig helemaal knock out en heb er geen seconde van meegekregen, heerlijk! Werd wakker toen ze me naar radiologie reden omdat de thl niet lukte ivm verklevingen en ze een hsg gingen doen. Ik was de rest de dag wel moe en suf.
Ja ik! Diepe sedatie met propofol voor een ebus onderzoek. Was van te voren echt heel bang, echt gehuild ook omdat ik nog nooit iets qua ziekenhuis had ondergaan, maar zodra ik het roesje kreeg helemaal was ik helemaal weg. Niets van meegekregen en werd wakker op de uitslaapkamer. Dus voor mij heel positief!
Beste gevoel ooit, of toch ergens in de top 5, in slaap vallen met propofol Love it , en je merkt echt niks meer.
Een tip van flip, als je onder narcose gaat probeer vooral rustig te zijn. Want hoe je om het zo te zeggen onder narcose wordt gebracht zo kom je er ook uit. Verder als je wakker gaat worden wordt je niet meteen wakker laat het ook echt over je heen komen en ga niet vechten om juist wakker te willen worden want dan duurt het vaak juist nog langer. Dit uit m’n eigen ervaringen en wat ik ook bij patiënten zie. Over het algemeen wordt je niet tussendoor wakker omdat ze heel goed weten wat een dosering zou moeten zijn en die wordt ook als je langer onder moet continu gegeven.
Heb het ook eens gehad voor een operatie. Ik zag de spuit worden leeggedrukt in mijn infuus en voor ie leeg was ging het licht al uit. Helemaal prima. Ohja en ik was ook doodsbang van tevoren. Ik werd emotioneel en blij wakker omdat de operatie geslaagd was. Weet niet of ik nog iets van gasanaesthesie erbij heb gehad. Denk het wel want ben geintubeerd.
Propofol en narcose zijn wel 2 verschillende dingen. Narcose heb ik wel ervaring mee en dat ging gewoon goed. Dan ben je ook 100% zeker out. Ontwaken duurt dan ook langer. Bij Propofol lees je alleen termen "je maakt het nauwelijks bewust mee" "je herrinert je "bijna" niets. Dat klonk mij nog niet als "out" genoeg in de oren. Verder ben je hierbij snel wakker. Maar lees hier dat de diepe sedatie dat bij de meeste dus wel veroorzaakt