Om teruggeven (veel en lang) tegen te gaan gebruiken we sindskort Johannesbroodpitmeel door de voeding van mijn zoontje. Hij was enige tijd geleden verstopt dus hij krijgt lactulose waarmee hij mooie poepluiers heeft. Tot vanochtend zijn poepluier ineens een dikke taaie massa was. Net klei! Hij heeft het er zelf goed uitgekregen en geen pijn gehad, maar kan dit door de johannesbroodpitmeel komen? Hij heeft nu hij niet meer verstopt zit nog maar amper last van krampjes, ben zo bang voor hem dat dit nu terug komt hierdoor. Maar zonder de johannesbroodpitmeel blijft hij te lang teruggeven. Heeft een van jullie ervaring met het feit de johannesbroodpitmeel juist verstoppend werkt?
Bij ons had ons mannetje in het begin juist last van hele slap poep, haast diarree.. Maar misschien dat elk kindje er weer anders op reageert
Onze dochter heeft ook dikkere ontlasting van JPM. Ze krijgt nu lactulose en nu gaat het goed. Dus het kan zeker dat ze hardere ontlasting er van krijgen.
Hier ging het gewoon goed. Maar misschien kun je 10cc extra water in de fles doen? Als je dat al niet doet tenminste? Dat schijnt vaak ook al wel wat te helpen.
Ieder kindje reageerd er anders op volgens mij.. mijn zoontje had voordat ik JBM gebruikte hele harde ontlasting.. daarna was het net als jij omschrijft een kleiachtige substantie... hij was kramp, verstopping en spuug vrij met JBM! Gr, diana
okee meiden, bedankt! Ik hoop dat maar dat als het kleiachtig blijft, hij het wel goed eruit krijgt en niet weer kramp krijgt.... daar is hij net juist zo goed als vanaf. Hij krijgt al lactulose, wellicht dat het daar goed mee blijft gaan.
nou, vanaf gisteravond heeft hij echt weer last van krampjes en hele harde kleiachtige ontlasting. Heb hem zonet weer moeten helpen met poepen met de thermometer Ik ben maar weer gestopt met de johannesbroodpitmeel, denk dat onze kleine man een van de weinige baby's is die hier juist verstopping van krijgt... hopelijk is het snel weer vrolijk en krampvrij.....
mijn zoontje heb het ook gehad maar hij kreeg er zo veel kramp door en had zulke moeilijke ontlasting dat ik er maar weer mee ben gestopt!
Je moet de darmpjes en het maagje ook eeerst even laten wennen hoor, ik heb hier nu geen last meer van krampjes. Als zou ik willen ik kan echt niet stoppen anders is het 20x verschonen per dag en dat hou je niet vol, ook niet leuk voor mijn kleine meisje doet ook pijn in de slokdarm het spugen.
Hier ook heeeele dunne ontlasting vanaf het eerste moment...wel irri hoor want ze gaat meestal dwars door de luiers heen!
Welke fles + speen gebruiken jullie bij de JBPM? Ik heb een AVENT fles met een 2 speen...maar ik kan er echt maar 1 schepje bij doen want anders zit steeds de speen helemaal verstopt... 1 schepje is gewoon te weinig want ze spuugt nog steeds onwijs veel
Hier ging het met met dat johannesspul ook niet goed; verstopping en flink ook. Dat ging ook niet vlot over. Eerst kleiballen, dan diarree, weer klei etc. We zijn naar een ander merk voeding gegaan tegen spugen en krampen, friso comfort. Dat ging vanaf dag 1 beter. Na ruim een week ging het goed.
Aan Friso Comfort is juist JBP toegevoegd! Milan reageerde enorm goed op JBP (Friso Comfort) en poepte erg goed en het spugen was over. Toen Misha last had van enorm harde ontlasting heb ik ook geprobeert over te stappen op Friso Comfort, ivm de goede ervaring met Milan. Nou, bij haar werkte het compleet averechts, nòg ergere verstopping, ook nog na 2 weken! Daarom ben ik overgestapt naar Nutrilon Omneo (hier is geen JBP aan toegevoegd, Omneo werkt met een andere formule). Deze voeding is speciaal voor licht spugen tegen te gaan en ontlasting soepel te krijgen/houden. Na een dag of 3 kwam er eindelijk weer wat ontlasting, al was het nog wel hard. De volgende dag leek het wel oorlog in haar pamper, zoveel poep En stinken! En m'n meisje was zichtbaar opgelucht en zoveel vrolijker... Onderstaand even de omschrijving van de site gekopiëerd, over hoe Omneo werkt en voor welke kwalen te gebruiken; ***Nutrilon Omneo is speciaal samengesteld voor een betere spijsvertering en zachte ontlasting. Rustig drinken is een belangrijke voorwaarde om licht spugen, te voorkomen. Door de speciale samenstelling is Nutrilon Omneo 2 wat dikker, waardoor je baby vanzelf rustiger drinkt en de voeding minder makkelijk terug omhoog komt. Je baby zal tevens minder lucht binnenkrijgen, waardoor krampjes minder worden. De gepatenteerde mix van prebiotische vezels, IMMUNOFORTIS, zorgt voor een zachtere ontlasting en versterkt op natuurlijke wijze het immuunsysteem van je baby. Wetenschappelijk bewezen!*** Hopelijk heb je hier iets aan....
ik gebruik de omneo nu nog steeds vanaf dat hij 2 weken was de ontlasting is toen goed gegaan maar het spugen is gebleven en nu nog!
ik gebruik ivm reflux al een tijdje nutriton. Ik ben begonnen toen hij 120 cc kreeg met vier schepjes voeding (135cc) en deed daar twee schepjes nutriton in. Nu krijgt hij sinds twee weken 150 cc ( vijf schepjes voeding)en doe daar nu 2 1/2 schepje nutriton in. Het lijkt of hij sindsdien enorme krampen heeft en ook ineens onregelmatige ontlasting en een stuk vaster dan eerst en hij krijgt het er ook moeilijker uit. Vandaag voor het eerst in zn leven een dag geen ontlasting gehad? Zou dit dan ook door de nutriton komen?
Jawel hij krijgt zantac om het zuur te neutraliseren. We verdikken de voeding ter voorkoming dat het naar boven komt.
Wij gebruiken JBPM sinds 2-3 weken omdat Yorick veel te gulzig was. In het begin had hij last van diaree, maar nu weer normale ontlasting.. En nog een bijkomend voordeel is dat de krampjes, de hik en het mondjes teruggeven als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. We gebruiken Avent Speen 1 (0 maanden) en wanneer het laatste beetje te dik is, dan de 1-2-3 speen van Difrax. Yorick krijgt 6 scheppen Nutrilon en 3 schepjes JBPM