Bij laten schrijven op paspoort

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanJurre, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ik heb een vraagje: stond op het punt om een last minute vakantie naar Oostenrijk te boeken en toen bedacht ik me ineens dat mijn zoontje nog niet is bijgeschreven op mijn paspoort. Weet iemand toevallig hoe lang dit ongeveer duurt? We zouden de 24e vertrekken, dus over 2 weken al. Als ik maandag naar het gemeentehuis ga, zou het dan op tijd klaar zijn?

*ik weet het, ik moet bij het gemeentehuis zijn hiervoor en het zal bij iedere gemeente verschillend zijn, maar ik was wel benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en of ik me nog kan blijven verheugen op de vakantie of me moet gaan richten op een vakantie in Nederland... ;)*

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Normaal gesproken duurt het 5 werkdagen dus het zou moeten lukken.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

het word toch ook niet meer gedaan de kindjes bij schrijven in je paspoort
    hier in ieder geval niet meer hier krijgen ze beide dadelijk een eigen id..

5. Maia

Maia Niet meer actief

dat is tot 2012. Daarna kan het inderdaad niet meer.

Maar het duurt idd een week dus het zou nog moeten lukken en als je bang bent dat het toch niet lukt, kan je idd een spoedaanvraag doen. Kost alleen een hele hoop meer

6. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    toevallig afgelopen donderdag een id aangevraagd voor mijn dochter. Kan hem volgende week donderdag ophalen, dus duurt 1 week. Ik kon kiezen, of laten bijschrijven, of een eigen id. Duurt allebei even lang en is net zo duur, €8,95. Vond ik wel meevallen. Maar wat een gedoe zeg! Mn dochter moest zelf mee (lekker in die hitte), een pasfoto, een brief met toestemming van manlief, zijn id (of kopie), en met ophalen moet dochter weer mee!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o bedankt hihi dat wist ik dus echt niet..
    dacht dat het al niet meer kon bij sommige gemeentes doen ze het nu al niet zo ver ik weet:)

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat kan binnen 5 werkdagen, dus ik zou morgen gauw pasfoto's laten maken.... op je paspoort bijschrijven is goedkoper dan een id kaart volgensmij.. zoiets zeiden ze toen tegen ons....

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Een eigen ID kaart is misschien handiger, dan bij laten schrijven in jouw paspoort. Gebeurt er iets met jou, waardoor je niet samen met je kindje kan reizen, dan zit je met een probleem, want jouw man/viend mag dan niet met jullie kindje de grens over.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij hebben colin expres laten bij schrijven odat we nog niet zeker weten dat we alleen in landen zouden blijven de komende 2 jaar waar een id kaart geldt.

Tot 2012 mag je gewoon bijschrijven hoor. Ze hebben de kosten van een id kaart naar beneden gebracht omdat het verplicht is. dus id kaart en bijschrijven kost allebei 8,95.

Met spoed weet ik zo niet. Ik zou eens op de site van jou gemeente kijekn, ik kan het bij onze gemeente nl. gewoon zien wat het kost en hoelang het duurdt.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

stroopie.. als zoiets zou gebeuren, krijg je direct een overlijdensverklaring. je belt je verz./gemeente in ned. hun sturen papieren dorr over huwelijk of geregistreerd vaderschap en dan mag je daar ook op reizen.

Deel Deze Pagina