Iedere keer komen er weer nieuwe rages en vraag ik me af of ik er aan mee wil / moet doen. Daarom wil ik dit topic starten voor zowel kinderrages zoals speelgoed en kleding, als zowel volwassen rages. Ik heb bijvoorbeeld deze nieuwe spijkerbroek gekocht. Een die er versleten uitziet. Ik vind het mooi, maar mijn man vind het maar raar dat ik zo'n broek gekocht heb. Oké, ik zal deze niet naar mijn werk aan doen maar voor in mijn vrije tijd vind ik het een leuke broek. Maar is dit nu helemaal in of eigenlijk helemaal niet?
Ik ga mee met je man Snap ook helemaal niets van de 'het ziet er versleten uit, maar het is nieuw' rage.
Ik zie deze ook nog veel hangen. Deze broek vind ik nog wel leuk. Maar die broeken met echte gaten erin vind ik persoonlijk niks. Dat er dan ook nog gauw 60 euro voor een kapotte broek wordt betaald begrijp ik ook niet haha! maar ieder zijn ding. Ik koop nooit dingen alleen omdat ze 'in' zijn. Soms ben ik enthousiast en koop ik het maar vaak ook niet. Is ook al voorgekomen dat ik dingen koop die blijkbaar 'in' zijn. Kinderrages (of hoe je dat ook schrijft ) vind ik vaak trouwens leuk.
Dan een vraag voor mijn dochter. Zij heeft het ineens over Shopkins. Helemaal hot bij haar op school. Maar ik vind het duur, en vraag me af wat je er nu eigenlijk mee kunt. Heeft iemand deze al gekocht toevallig? En waar kun je het eventueel goedkoop kopen. Anders is het misschien een optie voor 5 december.
Ze zijn ook belachelijk duur voor van die kleine poppetjes. We hebben er hier ook een paar gehad maar nooit echt naar omgekeken. Ik weet niet of je ze online kunt bestellen maar rond sinterklaas zijn meestal acties met 20% korting op alles of bij bijvoorbeeld bol 4+1 gratis. Dat scheelt alweer iets.
Hier zijn pokemons, gekleurd haar( rainbow hair) gaten in broeken ( grote gaten waarin je knieën volop te zien zijn . Gympen met lampjes en wieltjes eronder . Half naakte truitjes 😓 Uhm als er nogmeer te boven komt hoor en het van me
Waar ik mij aan erger zijn standaard printjes voor kinderen. Stel ik loop de zeeman in voor nieuwe onderbroeken voor zoon. Ik wil ze graag met een leuk printje. Dan heb ik de keuze uit: Minions Spiderman Cars. En bijna overal in andere winkels kom ik voor jongens deze 3 tegen. Voor meisjes is de keuze vaak minnie en elsa. Waarom worden deze thema's zo opgedrongen? En dat jarenlang... Wat je broek betreft, dat soort broeken zijn niet nieuw. Ze zien ze er ook niet helemaal uit P) maar ze zijn al vaker voorbij gekomen. Ik snap het ook niet, zeker niet die broeken die gigantische scheuren hebben op de knieen, zodat ze alleen aan de achterkant nog vastzitten. Maar heej, als ze lekker zitten en je vindt koude knieen niet erg maakt het mij niks uit.
Wij gaan ook niet altijd mee in rages. Voor mezelf niet echt, maar voor de kinderen soms toch wel. Ik kon vroeger nergens aan mee doen. Mijn ouders kochten de goedkoopste kleding, en het goedkoopste speelgoed (veel gratis via spaaracties, zoals poppen van de spaarweek van de Rabobank). Aan rages deden ze absoluut niet mee, en ik voelde me regelmatig buitengesloten door mijn klasgenoten. Op die leeftijd is kunnen meepraten en meedoen best belangrijk. Maar overal kunnen ze natuurlijk niet aan mee doen, dus ik wil wel kijken of ze er ook echt wat aan hebben.
Haha ik vind je post hilarisch! En idd met onderbroekjes heel herkenbaar. Zoon heeft hier gewoon effen grijs of die met dino of graafkranen, raketten voor de prijs van 1 minion broek heb ik 3 andere haha.
Haha nou wbt pokemon, onze jongens hadden dat ruim voor de rage begon al gezien op netflix. Zwaar fan meteen! De oudste had een nieuwe rugzak nodig en met veel moeite vond ik er een van pokemon. De winkel waar ik het kocht zij dat het weinig verkocht werd, niet populair was en ze geen dingen van pokemon konden bestellen want er was geen vraag naar. Een paar maanden later stond de hele winkel vol met pokemon Toen vonden zij het al niet boeiend meer... Qua kleding koop ik wat mooi en praktisch is. Heelys mogen ze van mij niet. Veel te gevaarlijk met mijn brokkenpiloten.
Vroeger als kind deed ik aan alle rages mee. Onze kinderen hebben nu nog niet sterk dat ze iets willen hebben wat een rage is op school. Zijn ze nog iets te jong voor. Bovenstaande broek vind ik zelf niet zo mooi , evenals de grote gaten broeken. Ik ben blij dat de hoge broeken weer meer in de winkels zijn. Ik lijk daardoor slanker dan met de heupbroeken. Er is 1 merk voor onze dochters waar ik sowieso altijd de nieuwste collectie insla als deze net uit is en dat is Mim pi. I love it ! Voor mezelf ga ik niet altijd met elke rage mee kwa kleding. Er zijn soms periode"s dat de mode lelijk is zoals de puntschoenen. (Jaaaaaaaren geleden)
Shopkins zijn hier ook wel populair. Hier sparen en ruilen ze vooral. Ze zijn inderdaad wel prijzig. Kijk anders eens bij Aliexpress. Daar zijn ze goedkoper. Ik weet alleen niet of de kwaliteit hetzelfde is.
Ik doe zelf niet mee met rages omdat het een rage is. Ik koop kleding of spullen omdat ik ze zelf mooi vind en niet omdat iedereen het heeft en ik mee moet doen. Voor mijn kind eigenlijk net zo, al gaat hij nog niet naar school en kan ik nu nog niet zeggen hoeveel invloed dat op mij gaat hebben.
Hier mijn jongste die daar gek van is. Vorig jaar heeft ze die in de schoen gehad en een paar als cadeautje met sinterklaas. Eerlijk gezegd kan je er niet heel veel mee, maar ze vindt ze geweldig. Ze zien er ook echt wel leuk uit. Je kan ze bij de gewone speelgoedwinkels krijgen. Ze vindt ze zo leuk dat ze ze weer op haar verlanglijstje heeft gezet
dan krijg je het gezeur ja maar IEDEREEN in mijn klas heeft dat rages doe ik ook niet aan mee. ik koop met kleding wat ik mooi vind en dat kan dan ook een broek met gaten zijn. dochter heeft een tijd terug zo'n klein zakje van shopkins gekocht waar ze toen heel blij mee was, wat ik overigens veel te duur vond voor wat het voor moet stellen.. ze heeft er 2x mee in haar handen gezeten en denk dat ze al niet eens meer weet dat ze het heeft als hier nickelodeon oid op staat hoor je heel vaak ooohh die wil ik.
Daar zag ik ze idd ook. Ik ga denk ik de gok gewoon nemen. Voor die oeijs haal je er hier nog geen 2 pakjes.
De kapotte broeken zijn volgens mij al 40 jaar een rage Mijn moeder had ze al toen ze puber was! in mijn ogen niet meer echt een rage, maar gewoon iets wat er is, net als pantalons, net als gewone spijkerbroeken. Verder kan ik er op mijn werk echt niet mee aankomen, maar vind ik de versleten plekken look (zonder gaten) vaak wel leuker casual staan. En qua meedoen met rages, tsja, niet bewust, maar ook niet bewust niet. Ik koop wat ik leuk vind, en echte rages op mijn vakgebied bijvoorbeeld, lees ik me zeker over in, want zeker weten dat er anders ineens een manager met termen gaat gooien, en ik dan geen idee heb waar het over gaat Maar ook qua spelletjes, als iets heel populair is/wordt, download ik het zeker om te kijken waar iedereen het over heeft, en dan maak ik daarna een keuze of ik het leuk vind of niet. Ik ben niet principieel tegen alles wat populair is (zoals sommige mensen die ik ken ) en niet principieel voor. Zo ben ik al jaren fan van de oogkleppen zonnebril, zo handig, kan je op je eigen bril klemmen. Mijn man vind het dus absoluut not done en niet hip, terwijl ik het wel hip vind Wel lastig vind ik, als de mode bepaald dat de herfstkleuren dit jaar grijs en zwart zijn, kan je dus nagenoeg geen felle kleuren meer kopen. Terwijl ik altijd gek ben op felle kleuren, zomer, winter, herfst of lente.