werkt een paracetamol versuffend bij een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,

Ons zoontje van bijna 4 maanden heeft al weken last van oorpijn, waardoor hij nu aan een verlengde ab kuur is begonnen helaas :x

Hij is in de regel zo gemakkelijk dat hij pijn moeilijk aangeeft en hij heeft 's avonds wel wat verhoging maar niet super veel. Ik zou dan zeggen dat hij geen paracetamol nodig heeft, maar als ik die weglaat wordt hij 's nachts een paar keer wakker. Geef ik hem wel, slaapt hij tot ongeveer 6 uur (normaal tot 7.00 uur)

De huisarts gaf aan dat de trommelvliezen bij Hidde nog erg bol staan dus dat hij toch echt wel pijn heeft ondanks het niet hebben van koorts ('s avonds voor het slapen gaan wel vaak 38).

Ik wil echter niet dat hij went aan paracetamol, dat hij zeg maar langer slaapt enkel en alleen door die paracetamol. Werkt een paracetamol bij baby's alleen pijnstillend of ook versuffend?

Denk dat ik het tijdens de kuur 's avonds toch maar blijf doen en daarna 's kijk zonder maar was benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Dankjewel alvast! Volgens mij een redelijk onsamenhangend verhaal geworden......

2. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewone paracetamol (dus zonder coffeine of codeïne) werkt normaal niet versuffend, maar enkel koortsremnend en pijnstillend..

3. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Het werkt niet versuffend al kan ik me voorstellen als je pijn hebt en moe bent je er wel langer op slaapt.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij Cos. Doordat de pijn even weggenomen wordt en je wel moe bent van de pijn overdag - kun je eindelijk heerlijk ontspannen slapen, zonder wakker gemaakt te worden door de pijnscheuten.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het voorlopig ook gewoon blijven geven..

6. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    wat sneu! maar werkt echt niet versuffend hoor, als hij duidelijk pijn heeft, gewoon geven!

7. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Ah, oké. Dank voor jullie reacties!

Omdat hij zo gemakkelijk is meestal is het moeilijk te peilen bij hem omdat hij het niet uitkrijst van de pijn maar wel "jammerend" wakker wordt zonder paracetamol.

Met paracetamol slaapt hij in ieder geval nog redelijk. En de huisarts schrijft natuurlijk niet zomaar een verlengde kuur voor geloof ik.......;)

Het is alleen net als bij mijn eerste kindje, hij had ook nooit super hoge koorts, maar wel veel pijn aan zijn oor. Schijnbaar als het trommelvlies bol staat hoeft dit niet persé koorts met zich mee te brengen, wel pijn. Hij krijgt maandag eindelijk buisjes en zijn neusamandelen gaan eruit.

Maar goed, bedankt voor jullie reacties. Weet ik in ieder geval dat ik hem niet laat wennen aan lekker slapen met een paracetamol.......:D

8. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    mijn dochter heeft ongeveer twee maanden aan een stuk paracetamol gekregen, en wel 8 per dag. had erg vaak hoge koorts met stuipen tot gevolg, dus om de koorts laag te houden continue paracetamol. kon geen kwaad volgende de artsen.

bij ons meisje werkt paracetamol als peper in de reet. ze werd er wakker en alert van. ging zich meteen beter voelen zeg maar.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geef je overdag niet? Dat zou ik wel doen, je bouwt met paracetemol dan een spiegel op.

Beterschap voor je kleintje, erg sneu 4 maanden en dan zoveel pijn.

Deel Deze Pagina