Over gaan op een peuterbedje. Hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door browneyes, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Hoi, mijn zoontje is inmiddels een paar keer uit zijn ledikantje geklommen en daarbij best hard gevallen :(. Om die reden willen wij aankomend weekend een peuterbedje voor hem gaan aanschaffen.

Ik vraag me alleen af hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Hij slaapt nu nog in een slaapzakje maar bij een peuterbedje is dat wellicht niet handig? Maar ik vrees dat hij zonder slaapzakje niet wil slapen. Hij heeft nog nooit onder dekens gelegen. Als baby schopte hij deze al direct van zich af.

En mag een dekbed uberhaupt al op deze leeftijd? Ik ben zo bang dat hij de lakens om zn nekje draait snachts.

Ook vraag ik me af of hij al een kussen moet hebben? Hij slaapt nu zonder.

pff een hoop vragen van een moeder die stiekem niet zo goed tegen veranderingen kan ;)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb onze dochter rond 1,5 een peuterbed gegeven, ik was hoogzwanger en kreeg haar niet meer in en uit dat ledikant getild als ze op mn schoot in slaap viel.

Slaapzak kan gewoon in peuterbed toch? Kussen hoeft niet, pas als ze er zelf om vragen, bij die van ons was dat rond 3 jaar.

Samen met je kindje het bed uitkiezen, opbouwen, opmaken en dan lekker boekjes erin lezen. Op het voeteinden zitten en mijn kindjes vielen dan heerlijk tegen je aan gekropen in slaap. Eruit komen deed de oudste eigenlijk nooit, de jongste die banjert 's nachts wel de gang door opweg naar onze slaapkamer ( Dus dan zou een slaapzak niet slim zijn )

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Kussen niet doen als ze er niet om vragen

Slaapzak kan best

Dekbed mag best, maar als jij nog laken en deken wil ook goed toch? Vaak is wel zo dat ze eerder onder een dekbed blijven liggen dan laken en deken.

Wij gaan meteen voor een 1 persoonsbed. Met bedhekje

4. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gewoon bed neergezet.
    Wel waar hij bij was, altijd in slaapzak geslapen, maar vind ik. Eng in een bed dus nu pyjama aan, geen problemen!
    Wij hebben dun dekbed en vrij plat kussen, maar meestal valt hij naast het kussen in slaap.
    Je zoontje zal vast uit zijn bed een paar keer komen, maar dat hoort erbij!
    Wij hebben de kamer veilig gemaakt, klink omhoog dat hij er niet uit kan, en kan hij even spelen en gaat hij zelf weer bed. In en slaapt hij.
    Savonds zetten we de deur op een kiertje dat hij sochtends naar ons kan komen:)

5. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    thnx voor de reacties. Ik ben inderdaad een beetje bang dat hij gaat vallen als ik hem in zijn slaapzakje in bed leg. Maar ook weer dat hij zonder slaapzak niet in slaap valt.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met een pyjama en een dekbedovertrek ( het is nu echt heel warm in huis ) Als dat niet gaat kan ik hem alsnog zijn slaapzakje aandoen.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wij hebben dochter in een peuterbed met hekje bovenaan. Er zomaar uitrollen kan dus niet. Eerst in de slaapzak erin, om de overgang niet te groot te maken. Op een gegeven moment de slaapzak ook weggelaten.

Bij haar ging het tegelijk met verkassen naar een nieuwe kamer (ivm komst baby). Eerst ledikantje op nieuwe kamer gezet, zodat ze eerst aan de kamer kon wennen. In het 'grote' bed wilde ze alsmaar niet. Dus toen op een gegeven moment gewoon doorgepakt, ledikant weg, en toen moest ze wel. Ze heeft daarna nog wel eens om het ledikantje gevraagd maar gewoon niet meer aan toegegeven.

Kussen heeft ze niet, dekbed wel.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn oudste is met 23 mnd overgegaan op peuterbedje. Met 'babykussen' en een dekbed. Voorheen altijd in slaapzak geslapen, maar hij vond dekbed echt he-le-maal geweldig! :D
    Genieten kroop hij erin, helemaal trots dat hij nu een 'echt' bed had.

Middelste was 2,5 jaar, kroop al maanden in bed van broertje als ze de kans kreeg en was ook heeeeeeeeeel blij en trots (glunderen!!) toen zij ook onder een dekbedje mocht slapen.

Dus... het kan best meevallen. En anders in slaapzak op bed kan toch ook prima?

8. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb eerst de slaapzak afgebouwd in het ledikant en haar een dekbed gegeven. Was wel een beetje proppen maar de afgelopen maanden was het ziet zo warm dus heerlijk onder het dekbedje gelegen. Nu ligt ze in een twijfelaar en is helemaal trots op d'r bed. Zoals hierboven beschreven, betrek ze in het kopen van een nieuw bed, overtrek, knuffels enzo.
    Hier ook geen kussen trouwens.

Heerlijk boekjes voorlezen in bed nu, echt heel fijn!

9. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ledikant eruit, peuterbed erin. Kan prima met slaapzak. Onze oudste had een slaapzak aan tot ruim 4. Kon erin lopen, springen en zelfs rennen. Bank op, bank af bij geen van 3-en een probleem geweest trouwens.

Het enige dat wij bij de oudste verkeerd gedaan hebben is dat hij een bedje had van de ikea waar je een zijkant uit kunt halen en dan een plankje voor kunt doen. ASS-er als hij is: dat kon natuurlijk niet! Wie bedenkt nou zoiets! Maar bij alle drie was de overgang van ledikant naar groot bed geen probleem.

10. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Bedankt voor de reacties.

Wat fijn om te lezen dat kindjes ook gewoon in hun slaapzak in het peuterbed gaan. Ik was inderdaad bang dat hij zou vallen als hij met zn slaapzakje aan uit bed komt. Maar ik ga het gewoon proberen.

We gaan vandaag samen met zoonlief een bedje en bijbehorende spulletjes halen. Vanmiddag nog 1 keer in zn ledikantje en dan na zn middagslaapje gaan we het ledikant weghalen en het bedje in elkaar zetten.

Ik zat er aan te denken om in de middag lekker met hem te gaan spelen in zijn kamer en op zn bedje zodat hij alvast kan wennen. En dan vanavond in zn slaapzakje in zn bed.

11. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    even een korte update. zoontje vanavond in bed gelegd. dit vind hij heel erg eng. om die reden ben ik bij hem gebleven totdat hij sliep. dit heeft ong een uurtje geduurd. Nu ligt hij lekker te slapen. Dus maar even afwachten wat de nacht brengt

Deel Deze Pagina