Welke mamafiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missblueeye, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Ik weet dat hier al veel onderwerpen over zijn maar wil toch weer een nieuwe starten.
    Welke fiets hebben jullie?Zijn jullie er tevreden mee,wat zijn de voor en nadelen?
    Hebben jullie deze nog uitgeprobeert? Gekocht via het fietsplan of niet?

Bij de fietswinkels hier heb ze alleen maar of batavus mambo OF de gazelle bloom OF de sparta amazone OF de cortina,dus echt uitproberen gaat denk ik niet lukken ook ivm frame maat.
    Mijn bedrijf is er nog niet uit of ze dit jaar aan het fietsplan doen,hoe is dat bij jullie gegaan,van vakantieuren,brutoloon of vakantiegeld?

2. Ik lees even mee. Ben binnenkort van plan om via fietsplan een moederfiets te kopen.

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb een Sparta Amazone, tweedehands bij de fietsenmaker gekocht. Mijn werkgever doet niet aan fietsplannen of zoiets dergelijks;) Het is een heel fijne fiets; ik heb een krat voorop laten zetten en kan met gemak twee kinderen, een buggy en de boodschappen vervoeren (fietst dan wel heel zwaar hoor :D) Ik vond het vooral fijn dat het stuur zo breed is en ver van het zadel staat; toen ik hoogzwanger was, kon ik er nog prima op fietsen.
    De fijnste fiets vind ik een fiets van de fietsfabriek; daar staat het krat niet op het stuur maar aan het frame vast, dat fietst veel minder zwaar en instabiel. Maar dan moet je wellicht wel een goed fietsplan hebben.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb via MP de Sparta Amazone gekocht; vind m prima en t brede stuur wel lekker. Ook heerlijk nu ik zwanger ben qua ruimte tussen zadel en stuur.
    Sommigen vinden m zwaar fietsen maar dat geldt naar mijn idee bijna altijd met kind, boodschappen en buggy

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb in nov de Gazelle Bloom model 2010 gekocht via het fietsenplan. Ben erg tevreden over de fiets!
    Het wordt bij mij 3 jaar lang van mijn bruto salaris afgetrokken, dus daar verneem je weinig van.

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zijn er ook mama's met een relatief goedkope mamafiets? Ik wil dr wel 1 namelijk, maar ik heb geen geld voor een hele dure.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben vorig jaar een Gazelle Bloom gekocht via het fietsenplan van mijn man.
    Het wordt bij ons in 1 jaar van zijn bruto salaris gehaald.
    We hebben zelf nog wel 300 euro bij moeten betalen.

Vind het echt een super fijne fiets.
    Vond zelf de sparta minder fijn, het stuur daarvan is echt een stuk breder, en de fiets is verder ook wat kleiner.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb ook een sparta mama fiets. de proefrit ging super :D toen ik er thuis mee fietste ging het mis... ik deed het kinderstoeltje eraan en er zat bijna geen ruimte tussen het stuur en het zadel :S wel is het een heeel breed stuur. nu heb ik mijn stuur hoger gezet, en mijn zadel op zijn laagste en dan creeër je wel meer ruimte. maar nu doen mijn knieën erg zeer als ik fiets... omdat de verhouding van mijn benen met de trappers niet meer klopt zeg maar...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat wat je zelf fijn vindt erg afhankelijk is van je bouw en persoonlijke voorkeuren. Ik zou een proefritje maken op de fietsen die de fietsenmaker heeft staan, dan weet je in ieder geval wat je wel/niet prettig vindt en laat je door hem/haar goed informeren over de specificaties (hoogte, afstand stuur/zadel etc). Vraag ook of je mag fietsen met een fietszitje op het stuur want dan kun je aan den lijven ondervinden of je nog genoeg ruimte hebt.

Ik heb zelf de cortina en vind m erg fijn. Nu met hoogzwangere buik wel wat lastiger met voorzitje :D.

10. Essiedo

Essiedo Lid

3 nov 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een personal delivery bike van Batavus, knal oranje en super degelijk. Er kan een mand/krat voorop én een kindje voor en achterop. Een stuurslot en een dubbele standaard. Niet specifiek een mama fiets, maar wel erg geschikt er voor. Hij kostte rond de 750 euro. Ik heb hem ook met fietsenplan gekocht. Echt een aanrader.

Daarvoor had ik een c merk mama fiets, bij Halfords gekocht, wat een afknapper, was binnen een jaar al op! Echt jammer van het geld, was toch ook zo'n 300 euro!

x Esther

11. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik heb de Gazelle Bloom van 2008. Ben er erg tevreden over. Inmiddels ook het Bobikezitje erop en gewoon effen zwarte fietstassen. Heb geen "buggy mee", zie ik zelf niet zo zitten. Wie weet komt dat nog, maar dan moeten de fietstassen er weer af, vind ik ook zonde. Die heb ik net een half jaar.

Fiets destijds gekocht via werkgever. Geld voor gereserveerd en dat besteed voor de fiets, scheelde toch een mooie duit belasting.

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Op Marktplaats staan veel moederfietsen te koop. Vaak gebruiken moeders de fiets een jaar of twee, drie en verkopen hem dan weer. De fiets is dan nog prima. Ik wilde zelf graag een nieuwe en heb een Batavus Mambo de luxe 2010 besteld. Je schrikt nog van de kosten die er nog bij komen, maar goed dan heb je wel wat.
    Naast de fiets komt er nog bij:
    - windscherm
    - voorzitje
    - achterzitje
    - adapter voor achterzitje
    - fietstassen
    - adapter voor fietstassen
    - buggydrager

Uiteindelijk betaal ik nu 1000 euro compleet, maar ik heb 112 euro korting gehad.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

De fietstassen zijn gewoon OVER de buggymee te monteren. Alles is tegelijk te gebruiken!

IK heb overigens de Batavus Mambo Deluxe. Met Bobike zitje voorop en buggymee en fietstassen achterop.
    Heerlijke fiets.

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Wat een dure fietsen! Ik heb vorige week de Montego Liberty moederfiets aangeschaft. Een top fiets (gepromoot door Leontien van Moorsel) en een echte moederfiets. Ik heb de groene editie. Al met al was ik voor de fiets, voorzitje + bevestiging en fietstassen €480 kwijt. Dit vond ik meer dan genoeg. Ik fiets niet veel, maar vind het wel fijn om een goede fiets te hebben.

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Tja dure fietsen? Het si net wat je ervoor over hebt. Ik heb ook niet zomaar even 1000 euro voor een fiets liggen, maar met het fietsenplan was dit een mooi aanbod. En het is net wat je lekker vind fietsen. Ik vind de Gazelle heerlijk fietsen, maar de sparta weer niet. Ik vind er dus wel duidelijk verschil in zitten. Maar dat is ieder z'n eigen natuurlijk.

16. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Heb ook een montego liberty met 7 versnellingen.
    Echt een super aankoop!
    Deze was geloof ik 500 euro incl voor zitje.

17. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik heb de mambo. Heb nog niet met mijn zoontje gefietst maar wel alleen. En het fietst hemels! Het is wel veel geld voor een fiets maar je gebruikt hem denk ik ook heel veel. En hij gaat ook heel lang mee!
    Wat ik fijn vind aan de mambo is dat als het zitje eraf gaat je niet zo'n mega stuur over houdt. Ik heb de witte. En het is natuurlijk ook een plaatje. Kan niet wachten totdat ik kan fietsen met de kleine!!

18. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    heb lang gezocht en uiteindelijk niet een echte mama fiets gekocht. Ik heb de Gazelle NL gekocht. Deze heeft wel een brede stuur en ook een brede instap. Ben nu zelf zwanger van de 2e en fietst prima.. heb ook een voor en achterrek erop laten plaatsen, dus kan makkelijk boodschappen doen met deze fiets..

verder ook via fietsplan gekocht.. heb 3 vakantiedagen ingeleverd en heb de rest met m'n brutoloon betaald (7 maanden lang werd er zo'n 35 euro bruto van m'n loon ingehouden, dus viel hartstikke mee)

19. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hier ook de Batavus Mambo Deluxe de witte uitvoering...
    Hij fiets prima is erg stabiel en je hebt genoeg ruimte....
    Al vind ik het wel zwaarder met de buggy erop, maar hij fiets uitstekend!!!!

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier de Gazelle Bloom 2009, de parelmoer editie :D
    Heerlijk ding en idd ook zonder kindje fiets je er hip bij.

Met het fietsenplan idd ong 300/400 euro zelf moeten betalen
    en ik was bij de fietsen maker ruim 1000 euro kwijt incl. voor- en achterzitje, een slaaprol en windscherm.

Deel Deze Pagina