Toen mijn dochter in een maxicosi zat, was het geen probleem - ik plaatste maxicosi naast mijn stoel, een speeltje daarbij, mijn finger laten houden tijdens rood, en klaar is Klara. Nu ze in een groep 1 stoeltje rijdt die dus op de achterbank staat, is het het probleem geworden. Ze zit nu ook in "gooi alles op de grond" faze en alles wat ik haar voor het vertrek geef, ligt in no time op de vloer. Als we samen met mijn man op pad zijn, geen probleem, dan zit een van ons met haar achter en amuzeert haar. Maar als ik alleen met haar ga, dan 10 minuten buitenkijken en muziekje luisteren is goed, en daarna heeft mevrouw het gezien en wilt eruit. Daarom ben ik op zoek naar ideen om een kind bezig te houden voor langere ritten. Alvast bedankt!
Dochter heeft een speeltje dat vast zit aan de auto. Aan zo`n handvat voor kleding of om vast te houden. Dochter heeft een eend die ooit kon piepen en ook z`n poten en voeten zijn eraf. Hier vermaakt dochter zich mee tijdens het rijden. Verder zingt ze lekker mee met de radio of vertelt een hoop.
Geen probleem hier. Vaak muziekje aan, dat vindt hij gezellig. Korte ritjes kijkt hij lekker om zich heen met Elmo knuffel. Langere ritten valt hij vaak in slaap, of het nu slaapjestijd is of niet, dat maakt niet uit. Dus vermaken hier niet nodig.
Wij hebben een dvd scherm achterin (luxe probleem ja ik weet het)een dvd van dribbel erin en pa ma gezellig meezingen haha
We geven haar gewoon een speeltje of een boekje, dan is het meestal wel goed. Verder zorgen dat ze vooral geen honger heeft, (en is dat wel het geval dan een rijstewafeltje, broodje of evt even borstvoeding, (toch wel gemakkelijk dat ze dat nog krijgt ). Ik heb 'r dus expres in de MC nooit voorin gezet, zodat ze het gewend zou zijn om in haar eentje op de achterbank te zitten...
Hier gaat altijd eerst de dvd speler aan (echt een aanrader!!!) en binnen no-time slapen de meiden allebei. Als je het geld ervoor hebt zou ik echt een dvd speler aanraden.
Hier ook met een dvd-speler! Speeltjes of knuffels vallen en nooit zo dat ik erbij kan natuurlijk dus dan moet ik stoppen om het te pakken. DVD-speler is echt een succes. Doen we wel alleen op lange ritten.
Wij hebben van af het begin af aan niet echt met haar gespeeld in de auto. zodat ze eigelijk meteen leerde dat dat niet gaat als ik auto rijd. soms geef ik wel eens wat aan. ze heeft een magies teken bord en een knuffel