Mijn dochtertje heeft sinds gisteren haar ene beentje helemaal opgezet. Ik heb er vannacht een koud compres met een rekverbandje op gedaan, omdat ze het ook helemaal open begon te krabben. Dat helpt dus wel tegen de jeuk, maar de zwelling trekt nog niet weg... Voetje is nu ook helemaal dik (Alhoewel het zou kunnen dat ze er vannacht weer een nieuwe muggenbult bij heeft gekregen, dat het daardoor gezwollen is gebleven). Maar is er wat te doen tegen die zwelling? Nu gaat haar sandaaltje erg knellen namelijk
antihistamine tabletjes? DEze worden ook wel gebruikt voor "dergelijke" allergische reacties. succes!
En antimuggenspul kopen zodat die rotbeesten geen bulten meer kunnen maken.. Ik gebruik thuis een potje die je kan open schroeven... dat zet je neer in de kamer... en heerlijk mugvrij slapen..
Mijn dochter heeft netelroos en heeft daarvoor Aerius-drank gekregen. Antihistamine dus. Volgens mij is er als het eenmaal gezwollen is weinig anders tegen te doen. Sterkte!
Even de dokter bellen. Ik zou niet zomaar met antihistamine beginnen bij een kleintje... Zelf reageer ik ook allergisch van bepaalde steken (horzels/dazen/bauwen of hoe iedereen ze ook noemt), maar dan kan ik naar de dokter zo erg zwel ik op....
even naar de huisarts bellen. krijg je er wel wat voor. hier heeft zoonlief het ook helaas. F heeft zalf gekregen. en wij spayen hem in de avond in met deet niets anders werk
Ik ben ook vreselijk allergisch en krijg er zelfs blauwe plekken van. Doe er calendula zalf op,helpt heel goed. En ik heb vliegengaas bij de achterdeur,bij het raam en bij de slaapkamerdeur dus bij ons is het dus echt muggenvrij in de zomer!
Als het een open wond is door het krabben even ontsmetten.. Anders geneest het vanzelf. Om het in de toekomst te voorkomen, bij de Xenos verkopen ze muggenbandjes me citroen.. Werkt prima
Ik was ook altijd ontzettend allergisch en het enige dat werkte was idd antihistamine, maar of je dat bij die kleintjes zomaar mag geven, zou het ook even overleggen met de HA. Hier werd het rood, dik en kwam er pus uit. Brrrr en zo ineens ben ik niet meer aantrekkelijk voor muggen, heel bizar.
Heb bij Etos even gekeken naar anti-histamine en loratidine, maar dat mag ze idd nog niet hebben, dus daar gaan we ook maar niet aan beginnen. Nu eerst een muggenstift gehaald die ze wel mag hebben en als dit blijft/steeds terugkomt, ga ik er wel even mee naar de huisarts dan. Thanks all
Ik ben zelf allergisch voor muggenbeten, krijg grote bulten die later blauwe plekken worden. Vorig jaar september helemaal lekgestoken in het bos, was toen zwanger en antihistamine wilde ik liever niet slikken. Arts op mijn werk adviseerde koelzalf. Echt super spul! Werkt zelfs beter dan prikweg e.d. Dat zou ik er opsmeren als ik jou was. Dat kan je zo ophalen bij de apotheek. Ik weet niet of de drogist het ook heeft....
Beide kids hebben het hier ook. Koelen, en even naar de HA voor een zalfje. Weet zo niet hoe dat zalfje heet, maar het werkt erg goed.
Zou even bellen met huisarts of advies vragen bij Apotheek. Niet zomaar tabletten aanschaffen. Ik gebruik er ook wel tabletjes voor maar dit mag dan bv weer niet onder de 6 jaar gebruikt worden! Dus zeker advies vragen....
Heel vervelend. Ben zelf gisteren 4 keer gestoken in allebei de onderbenen, dwars door mijn legging heen. Ze moeten mij ook echt altijd hebben die stomme beesten Blijkbaar erg lekker bloed ofzo. Anyway... ik heb wel vaker dat het een hele grote rode schijf wordt, maar zoals nu... echt niet normaal. Gisteren na het steken niet zoveel last van. Jeuk en een beetje stijf, maar het viel wel mee. Gisteravond begon het echt op te zwellen, en werd het bloedheet. Vandaag kan ik amper lopen, en door de knieƫn lukt gewoon niet. 1 zo'n bult zit namelijk in mijn knieholte, er fijn 4 knalrode, gloeiende, hele pijnlijke en ook ongelooflijk jeukende schijven op mijn benen. Ben er zelfs een beetje beroerd van. Ik ga nu ook even anti-histamine tabletjes halen, want azaron en koelen helpt echt niet voldoende. Helemaal zielig bij zo'n kleintje