Goedenavond dames ik heb een marktplaats probleempje Wij hebben vorig jaar een rond zwembad gehad 305cm gehad aangezien dat het er onweer voorspeld werd heb ik de stekkers van de pomp en verwarming eruit gehaald en uitgeschakeld conclusie bad was met 3 dagen volledig groen. we hebben hem leeglaten lopen en weggegooid had de behoefte er niet aan om hem nog schoon te maken. verwarming en pomp en de chloor enz bewaard aangezien we niet meer zon zwembad halen hebben we hem op marktplaats gezet. Vanochtend nog in het stroom gehad motertje deed het nog. er is iemand voor die dingen komen kijken en die heeft het gekocht en ineens in de avond kregen we een mailtje hij verwarmt niet hij had hem een kwatier aan gehad. 1 hij verwarmt niet super snel en 2 ik weet niet echt wat ik er mee moet bij ons heeft hij het gedaan en is er nooit iets mee geweest vanochtend hebben we hem gewoon nog gecheckt of het motortje het nog deed, ik weet ook niet of er naderhand nog iets mee is gebeurt. ik moet eerlijk zeggen ik zie het ook niet zitten met een kapot ding opgescheept te zitten wat het vanochtend en afgelopen jaar gewoon heeft gedaan en misschien maar 20uur heeft aangestaan en netjes gedroogd opgeborgen in de behoorende dozen. wat zouden jullie hiermee doen? Sorry voor de spelfouten en eventueel autocorrect gr toetie
Maar je hebt vanochtend niet getest of het nog verwarmt toch? Want misschien doet het motortje het wel maar verwarmt het niet meer. Ik vind het lastig, aan de ene kant denk ik, risico koper. Anderzijds heb je misschien wel iets verkocht wat al stuk was en dat is niet echt eerlijk natuurlijk. Misschien toch geld terug geven en je verlies nemen.
Oei ben daar zo slecht in wil graag iedereen tevreden stellen en te vriend houden maar moet eerlijk zeggen wat jullie zeggen dacht ik dus ook heb nog nooit geen problemen met marktplaats gehad misschien ook maar wat harder voor mezelf gaan worden. manlief heeft gezegd er wel nog naar te willen kijken. vind dat zo raar omdat ze wel op je adres zijn geweest.
We hebben hem niet in het water gehad maar dat ding is werkend netjes opgeborgen gegaan dus kan me echt niet voorstellen dat hij kapot is want hij heeft in totaal maar 20 uur aangestaan en hij verwarmt tot 40 graden maar je moet hem wel fulltime aan hebben staan want hij verwarmt niet snel dus geloof ook niet dat ie die emmer in een kwatier verwarmd heeft. En alleen de rest al is waard wat hij voor alles heeft betaald.
Maar dat doet er allemaal niet echt toe toch. Feit is dat je hebt gezegd dat alles naar behoren werkt, daar gaat de koper ook van uit, maar dat je dat eigenlijk helemaal niet kunt garanderen (omdat je dat niet meer getest hebt na het opbergen). Ik zou in ieder geval aan de koper doorgeven dat hij geduld moet hebben met verwarmen en dat dat bijvoorbeeld wel een dag kan duren.
Misschien is het net zo'n truc als met een WII? Dan kopen ze jouw WII en melden ze later dat ie stuk is en dan brengen ze jou een kapotte WII terug. Omgewisseld dus. Tsja, ik ben nogal achterdochtig met dit soort dingen
dat is ook een beetje waar ik ben voor ben die man heeft de pomp gewoon achter in de auto gegooid dus ik vraag me af of hij er echt netjes mee omgegaan is dan ben ik 50 euro kwijt plus een pomp waar we geen ruk meer mee kunnen.
Ja precies, garantie tot aan de deur (ik was dat van die WII, gelukkig hadden we die van te voren gemerkt aan de binnenkant lol)
Nou echt niet he, garantie tot aan de deur. Als jij mij iets verkoopt wat kapot is, kom ik echt wel terug.
Dan heb je pech, je kan bij mij testen, doe je dat niet is het je eigen schuld. Dan moet je dus niet tweedehands kopen. Zodra je bij mij de deur uit bent heb ik geen garantie dat jij er niet iets achterlijks mee hebt gedaan (of omgewisseld zoals die mafkees van die Wii bij ons had gedaan) Je mag bij mij alles testen, maar zodra je de deur uit bent is het klaar en verkocht is verkocht.
Geen garantie tot aan de deur maar wel bewijslast tot aan de deur. Als je werkend product verkoopt dan moet ie t natuurlijk nog wel doen als de koper er mee aan de slag gaat. Maar wie zegt niet dat hij er lomp mee was of je gewoon wil oplichten. De koper moet aantonen dat jij een kapot product hebt afgegeven. Daar ligt ook een verantwoordelijkheid voor de koper, die had m dan maar moeten proberen bij het ophalen. Je man wil er naar kijken, denk dat dat een mooie middenweg is (herken je denk je of het jullie pomp is?) Ik zou hem niet terug nemen iig.
gekocht is gekocht.. Je kunt het bij jou thuis testen, heeft ie dat niet gedaan heeft ie pech. Zeker als jij weet dat hij gewoon werkt en goed is. Je weet nooit wat hij er mee gedaan heeft. Ik zou gewoon niets doen.
Dit is dus mijn probleem kapot kan die echt niet zijn en daarbij en met bij weggaan werd alles ook gewoon de auto in gemikt. als ik ook maar een beetje vermoeden had dat hij kapot kon zijn bij ons al dan had hij hem terug mogen brengen maar dat geloof ik dus niet . wij beide zijn dik 7 jaar actief op marktplaats en nog nooit problemen gehad. hij zegt ook dat het lamoje het niet doet die deed het bij ons zoiezo wel in de ochtend daar heeft dik 7 uur tussen gezeten.
Dit advies geeft het juridisch loket: Als u tegen de koper heeft gezegd dat het product goed functioneert, moet het product daar ook aan voldoen. Als een onderdeel stuk is, moet u dat uit uw zelf melden. Ook als het product of een onderdeel anders werkt, dan de koper kan verwachten. De koper heeft ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat de koper het product zelf ook moet controleren. De koper moet in eerste instantie bewijzen dat het product niet werkt. En dat het product al niet werkte toen u het verkocht aan de koper. Wat kan ik doen? Als de koper kan aantonen dat het product al stuk was toen u het verkocht, dan moet u alsnog een werkend product aanbieden. Of het geld teruggeven aan de koper. Indien de koper contact met u opneemt, kunt u in overleg proberen tot een oplossing te komen. Heeft u vragen of u in uw situatie iets kunt doen? Neem dan contact op met het Juridisch Loket. Ik zou het ding wel terugnemen en geld teruggeven.
Aan de ene kant zeg ik risico koper. Aan de andere kant, hoelang heb je hem zelf vanmorgen aan gehad om te testen? En heb je hem toen in het water gehad of "droog" getest? Zover ik weet ,mag je die dingen namelijk nooit "droog" aanzetten. Een beetje hetzelfde als met een verwarming van een aquarium. Die mag je ook niet buiten de bak aanzetten, dan is hij zo kapot.
Ikzelf zou het geld terug geven. Natuurlijk kan die man liegen maarja die man kan dat andersom ook van jou denken natuurlijk. Jullie hadden samen dat ding goed moeten testen en jullie zijn er beide vanuit gegaan dat je door hem even te laten draaien hij het wel deed maarja dan weet je dus idd niet of ie wel goed verwarmd enzo.
Je kan ook voorstellen het bedrag te delen. Het is onmogelijk voor een van de partijen om aan te tonen dat ze gelijk hebben.