Pinda allergie en koorts

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als je allergies bent voor pinda's en je eet een stuk brood met pindakaasdaan je daar dan ook koorts van kan krijgen?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Volgens mij kan je daar zelfs aan dood gaan!

3. tuc

tuc Niet meer actief

koorts weet ik eigenlijk niet, kan best, iedereen reageert er weer anders op. Familielid heeft een pindaallergie en zijn reacties varieren heel erg, kan van flink overgeven, tot in shock raken zijn.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Afhankelijk van hoe allergisch je bent kun je er idd dood aan gaan, maar koorts komt volgens mij minder voor als symptoom. Wel verder griepachtige verschijnselen. (loopneus, hoesten etc)

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Koorts komt niet door een allergische reactie. Koorts krijg je doordat je lichaam vecht tegen een infectie. Het kan wel zijn dat je doordat je een allergie hebt minder weerstand hebt en dus vatbaarder bent voor infecties en daardoor koorts krijgt. Maar je krijgt geen koorts door het eten van een broodje pindakaas terwijl je allergisch bent voor pinda's.
    Allergische reacties uiten zich meestal in, benauwdheid, hoesten, loopneus, jeuk, pukkeltjes, rode huid. En in de ernstige gevallen kun je in shock raken.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik weet niet waarom je deze vraag stelt trouwens, maar in geval van twijfel van een allergische reactie zou ik altijd even de huisarts raadplegen. Die weet precies waar je op moet letten en kan je tips geven.

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Benauwdheid, hoesten en dergelijke zorgt in deze gevallen wel voor verhoogde temperatuur / koorts omdat het lichaam heel hard moet werken, dus het kan wel samengaan...

@ts, aan de bel trekken, zowiezo, als een kind een pinda-allergie heeft (ik weet niet in welke mate) en het krijgt iets van pinda's binnen moet het meestal medicatie krijgen, antihistaminica, luchtwegverwijders of epipen...

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dat was ook wat ik bedoelde dat het kan samengaan, maar alleen koorts op zich is geen allergische reactie.;)

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dat wilde ik later ook toevoegen, koorts alleen is geen symptoom, daar heb je gelijk in... ;)

10. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    zowiezo snap ik niet echt waarom je het vraagt want als je een PINDAallergie heb mag je dus ook geen Pindakaas eten zover ik weet

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als ze het op school geven terwijl het niet mag kan IK daar denk ik niet veel aan doen zou het niet

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hoe ernstig heeft je zoontje het? Want las laatst een paar topics over ernstige gevallen en het zou niet zo moeten zijn dat hij dat op school gewoon krijgt. Al reageert hij niet heftig, zou een goed gesprek met shool aangaan en met je zoontje. Hem proberen duidelijk e maken dat al krijgt hij het, hij het niet moet eten omdat ie dan heel ziek wordt. Ik hoop dat het meevalt.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hebben ze dat gedaan dan?

Dat zou een hele slechte zaak zijn, want ik neem aan dat ze op school weten dat er een pinda allergie is. Lijkt me echt heel lastig zo'n allergie.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat zou ik toch heel bijzonder vinden, als de school tegen de wens van de ouders en medische indicatie in toch een boterham met pindakaas geeft :( Dan heeft of iemand niet op zitten te letten of het was niet helemaal duidelijk bij de school.

Ik zou daar toch wel even achteraan gaan.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik snap helemaal niks van je post...

waarom doe je zo onduidelijk over het hoe en waarom

En je geeft weinig tot geen informatie

Moeten we het raden?

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna heeft ook een pinda allergie en reageert er tot nu toe heel mild op (alleen vlekjes). Via het kinderdagverblijf zijn we er achter gekomen (idd een boterham met pindakaas). Later op een ander kinderdagverblijf waren ze op de hoogte en kreeg ze het alsnog aangeboden. Ze gaven als excuus dat degene die ervan wist er niet was.

Koorts heeft ze er nooit van gehad.

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hij krijgt dikke lippen en uitslag. Hij snapt niet dat hij dat niet mag want ik heb het uit huis verbannen (moest van de ha).

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar weet de school dit ook dan?

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja heb het ze duidelijk verteld geen pinda's en geen melk.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En heb je bij hun dan ook gevraagd hoe ze zo stom konden zijn dan?

Verder zou ik eerder de huisarts bellen ipv hier het te vragen ;)

Deel Deze Pagina