Welke mannen een vasectomie

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Mijn man heeft het 5,5 jaar geleden laten doen. Alleen de dag van de ingreep een beetje last maar daarna niet meer. Stelt echt niets voor, is mijn mans mening.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #42 Sandana, 30 jul 2016
    Laatst bewerkt: 30 jul 2016
    Mijn man wilde het zelf. Hij wil gewoon niet meer dan 2 kinderen, ook niet als het ooit mis tussen ons zou gaan. Verder vond hij het niet meer dan normaal na al mijn jaren van pilgebruik om ook wat te doen.
    Hij kreeg natuurlijk de vraag of hij het zeker wist. En wat als het tussen ons mis zou gaan, of als er een kind zou overlijden.

De ingreep was voor hem hels. En laat ik voorop stellen: hij heeft een hoge pijngrens. Hij heeft ooit eerder bij de tandarts gehad dat een verdoving niet goed werkte. Maar dat boeide hem verder niet, gewoon even doorgaan. Hij laat daarom nooit meer verdoven als hij en gaatje gevuld moet krijgen. Blijkt hij nu gewoon veel van dat spul nodig te hebben. De uroloog grapte nog van: 'De watjes laten het hun vrouw opknappen, de echte kerels komen naar mij.'
    Hij heeft echt pijn gehad en is meerdere keren bijverdooft. Hij is echt een paar dagen beroerd geweest, pijn aan zijn zaakje en de ervaring waar hij niet goed van was. Maar hij is er nu blij mee, geeft ons veel vrijheid.
    Het is nu een jaar geleden ongeveer.

Hij ervaart wel eens een ander gevoel tijdens de seks, maar volgens mij is dat niet zo vaak. Ik moet wel zeggen dat het bij mij ook wat anders is na de bevallingen, orgasmes zijn af en toe ook niet meer zo intens.

3. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Mijn man heeft het in februari gehad. Paar dagen beurs gevoel, maar nu nergens last van. Het is net zoals voor die tijd.

De ingreep zelf stelde ook niets voor. Binnen 30 minuten stond hij weer buiten. Mijn man heeft wel een paar dagen een strakke zwembroek aan gehad.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Een vasectomie is ook niet 100% veilig. Er is altijd een hele kleine kans op herkanalisatie. Een gynaecoloog die ik ken werkt ook in een abortuskliniek en gaf aan dat bij de meeste getrouwde vrouwen die hij ziet, de man gesteriliseerd is. En die vrouwen waren meestal niet vreemd gegaan.

Wij willen ook dat mijn man zich na deze steriliseert. We vinden beiden 3 echt genoeg, ook als we uit elkaar gaan. Mijn man voelt zich eigenlijk voor deze al erg oud, dus zou geen tweede leg meer willen. We moeten wel nog uitrekenen of we het dit jaar doen of misschien de aanvullende verzekering ophogen. Een vasectomie is aardig betaalbaar, dus moet even kijken.

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Afgelopen november is de mijne geweest, hij had er 1,5 jaar tegenop gezien maar het is reuze meegevallen. Volgende dag liep hij alweer in zijn skinny jeans. Hij vond het ergste dat hij een poosje niet kon sporten ;) nu heeft hij af en toe wat jeuk aan de littekens maar verder niets. Vrijheid is heerlijk :D

6. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Mijnmman nu een jaar geleden ongeveer. Hij heeft wel redelijk lang last gehad van bloeduitstorting en een gevoelig zaakje maar inmiddels geen enkel probleem meer en waar hij vooraf vooral bang voor was: hij merkt geen verschil.

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mijne zegt t nooit te doen (we zijn nog onder de 30 haha) over jaar of 5 hebben we t er wel ff over

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Onze huisartsen doen het zelf.
    Een fluitje van een cent.
    Het was zo gepiept en hij heeft ook daarna totaal geen last gehad.

Deel Deze Pagina