Oh bah, zondagmiddag vliegen we naar Spanje en vannacht zijn dochter en ik de hele tijd in de weer geweest met overgeven, koorts, hoofdpijn, keelpijn. We liggen beide op de bank. Tips? Wat is handig om te eten nadat je maag helemaal leeg is? Hopelijk gaat het snel beter en kunnen we zondag vliegen.
Oh balen zeg. Gewoon licht verteerbaar spul. Bouillon, geroosterd brood, geraspt appeltje. En paracetamol nemen eventueel zetpil.
Ja, echt balen. Voor mezelf vind ik het niet zo erg. Ik red me wel. Maar mijn dochter gooit echt alles er uit. Incl water. Is dit iets om een dokter te raadplegen? Normaal gesproken doe ik dit nooit, gewoon uitzieken, maar met de reis in het vooruitzicht twijfel ik.
Dokter kan niet echt iets doen, maar grote kans dat het zondag al veel beter gaat hoor! Zo heftig is meestal van korte duur. Eten zou ik even laten zitten nu, wel regelmatig een slokje water. En als dat goed gaat, wat meer water. Daarna kun je banaan, rijst, appelmoes of toast proberen; niet te veel!
Dat dacht ik ook al, een dokter doet niets. Begrijpelijk ook. Ik zit met het doemscenario dat we zondag niet weg kunnen en dan de annuleringsverzekering moeten gebruiken in mijn hoofd. Dan heb je vast een doktersverklaring nodig. Maar zo ver is het ook nog niet.
Hier ook, allemaal om de beurt, alleen mijn man blijft het tot nu bespaart. Vooral de eerste dag was bij ons erg heftig. Dag twee ging al een stuk beter. Let er op dat er goed gedronken wordt, niet veel achter elkaar maar desnoods elke 10min. een slok. Wissel evt af met waterijsjes. Sterkte en beterschap!!
De huisarts schrijft bij voorkeur niets voor omdat medicatie vaak ook weer nare bijwerkingen geeft. Doorgaans verbeteren de klachten met 24 uur dus ik verwacht dat het morgen al een stuk beter zal gaan. Beterschap.
Ik heb ooit hondsberoerd gevlogen spugen spugen spugen en hoofdpijn bleek later migraine te zijn. Het is klote voor jou maar verder wat kan je doen ik had wat zakjes mee en had de cabine bemanning ook verteld dat ik last had van migraine en mij maar ff moesten laten gaan en dat ze zich niet ongerust moesten maken. Was niet leuk voor mijn buurman passagier dit ik vloog ook nog alleen maar ja Het is nu vrijdag niet zo warm meer ik denk dat jullie wel opknappen voor zondag en idd de ha gaat ook weinig kunnen doen. Wat je nog kan doen is een zetpil inbrengen tegen het spugen en eventueel de koorts. Succes zondag!
Dank jullie wel. Ik hoop dat het spugen snel klaar is (en dat mijn man niet achter ons aan komt qua ziekworden). Morgen maar weer verder zien.
Is het misschien een voedselvergiftiging? Veel beterschap! Ik zou de ha wel even bellen hoor, misschien dat je iets verlichtends tegen de misselijkheid kunt krijgen voor het geval dat.
Het kan geen voedselvergiftiging zijn, maar hier gaat hoofdpijn/overgeven wel rond. Ik heb de huisarts gebeld voor iets tegen de misselijkheid en word zo teruggebeld. Balen man!
Oh wat sneu zeg! Voedselvergiftiging begint meestal binnen 6 uur nadat je iets besmets hebt gegeten. Als het een virus is ben je er zondag waarschijnlijk wel van af, maar voel je je misschien nog wel wat zwakjes. Ik kan me voorstellen dat je het voor je dochter zo sneu vindt. Blijf drinken aanbieden in kleine slokjes en verder niets forceren. Heel veel sterkte en gauw beter worden! De vakantie gaat echt wel door hoor meid!
Er heerst een naar virus. Goed blijven drinken he! Het virus moet er uit en het laatste wat je wilt is uitdrogen. Beterschap!
dank jullie wel voor de adviezen. Weet je, onze dochter heeft al twee keer eerder in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging en dat is mijn doemscenario. Maar hopelijk komt het nu niet zover.
Ach gos, wat sneu! Goed drinken, waterijsjes. En hier was het 1 dag flink beroerd; spugen en/of diaree en dag 2 ging het alweer beter. Dag 3 weer opgeknapt.
Update: iedereen is weer op de been na een avond en nacht flink slapen! Gelukkig maar. Nu de koffers inpakken.