Welke maten kleertjes kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LPMS, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Ons zoontje was 51cm en 3500gr bij de geboorte en heeft 3 weken maat 50 gepast. Toen vond ik de mouwtjes en broekjes te kort worden, nu draagt hij maat 56 en dit zit hem prima.
    Ik heb wel een beetje spijt dat ik enorm veel tijdens de zwangerschap heb gekocht, er liggen nu kleertjes in de kast die ik hem eigenlijk niet zo mooi vind staan en die bijvoorbeeld ook te wijd zijn omdat ons zoontje nu lang en smal is. Ik heb de laatste weken nog een aantal setjes bijgekocht die hem wel goed zitten en de wijdere kleertjes apart gelegd.. Ik zou dus niet al teveel kopen!

2. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat vind ik ook ladyyyD. Nu ik zwanger ben van de tweede koop ik ook niet meer alles, maar vooral bepaalde merken die bij mijn zoontje goed zaten. Maar ja, bij een eerste is dat nog lastig in te schatten. Welk merk wel en welke niet.

3. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Mijn dochter is ook van oktober en ik had vooral de eerste week veel plezier van rompers met korte mouw.
    En dan liefst overslagrompers.
    Veeeeel makkelijker aan te trekken en de eerste week ging ik toch niet met haar naar buiten dus romper korte mouw + truitje lange mouw was ideaal!

4. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Ons kindje zat gelijk in maat 56.
    51cm en 3750 gram.

5. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb maar twee setjes maat 50 en vier maat 56. Als het geboren is dan zie ik wel even wat ik nog meer nodig heb. Het is ook zo zonde als je teveel koopt in een te kleine maat. Volgens mij zitten de meeste baby's in 50-56 als ze net geboren zijn. Je hebt van lief ook mee groei rompers. Die zijn handig en super cute. :D

6. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

1 aug 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij ligt dat een beetje aan de moeder zelf wat voor maat haar kindje draagt/heeft.
    Ik was laatst op kraamvisite bij een kennisje van mij en haar baby lag in een erg leuke outfit van de Hema in de box. Het was een maatje 62 want volgens vriendin "paste haar dat goed".
    naar mijn mening zwom ze erin... (zei ik niet natuurlijk)
    Zelf hou ik ervan als een pakje mooi op maat valt, niet te krap, maar zéker niet te wijd en géén omgeslagen mouwen/broekspijpen.
    Noppies bijvoorbeeld zit vaak heel mooi, terwijl heel veel moeders dat klein vinden vallen. Volgens mij is die maatvoering juist super en precies goed.

Een "gemiddelde" baby (tot 8 pond) past de eerste maand echt wel in maat 50 en daarna 2 maanden in maat 56 en wanneer hij/ zij ongeveer 100 dagen oud is naar maat 62.

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Tja mijn oudste kon gelijk in 56 en met 3 weken naar 62. Had dus niks in 50 gekocht...

Mijn jongste zwom bij de geboorte in 50!!! Nu past hij er eindelijk lekker in...

Maar ik kan niet wachten tot hij 56 heeft laat staan 62. Daar heb ik zoveel in. 62 is hier echt de kraamcadeau maat.

Deel Deze Pagina