Wanneer baby wasjes draaien?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daenerys, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,
    Eigenlijk kriebelt het bij mij om te beginnen met de baby wasjes te draaien
    We willen het pinksterweekend ook de kamer in orde maken.
    Nu vroeg ik me af wat ik nog meer moet wassen buiten kleding/omslagdoeken.
    Moeten nieuwe spuugdoek en hydrofiel luiers ook?
    Het is mijn eerste kindje dus totaal geen ervaring hierin.
    En gebruikten jullie speciaal wasmiddel zoals Neutral? Er is mij wel verteld geen wasverzachter te gebruiken omdat dat kan irriteren voor het baby huidje.
    Wassen jullie ook alles op handwas 30 graden met de wasmachine omdat babykleding nogal teer materiaal is? Wil straks niet dat k aantal kleding stukken verwas.
    Ik hoor graag jullie tips en ervaringen. :)

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik was het met Ariel sensitive en als fijn wasje op 30 graden. Gaat tot nu toe prima. Bij de eerste ook zo gedaan.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb alles gewassen, ook de knuffels. :)

Verder was ik zo heet als mag voor het kledingstuk. Hydrofielluiers gaan dus op minstens 60 graden en daarna goed heet strijken. Dat dood ook evt schimmels en bacterien.

De kleertjes was ik op 30 of 40 graden en goed op kleur gesorteerd. Dus lichte dingen echt niet met donkerder kleuren. Verder droog ik wel hangend ipv de droger.

Voor (poep) vlekken gebruik ik vanish en ik krijg tot nu toe alles goed schoon. Ook gebruik ik 'gewoon' wasmiddel (Ariel Groen voor de witte was en Robijn Color voor de bonte was) en 'gewone' wasverzachter (Robijn Sensitive).

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben in de 25ste week begonnen met wassen en dan echt alles, kleding, beddengoed, hydrofielen, spuugdoekjes, badcapes, slaapzakken, boxkleed en zelfs pluche knuffels.

Ik heb het gewoon met mijn eigen wasmiddel gewassen en ook een beetje wasverzachter. De kleine heeft nergens last van en het ruikt langer fris.

Nu doe ik zijn kleertjes gewoon met onze eigen was mee uitwassen, doe het niet apart want dan blijft die wasmachine draaien en dat vind ik niet nodig.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lekker beginnen als je daar zin in hebt..ik had alles ook al klaar voor me verlof..
    Ik heb alles gewassen zoals in de kleren voorgeschreven staat. Dus een stapel 30-40-60 graden haha..wel met neutral , maar de volgende keer gaat alles bij ons mee..

Ik vind het wel grappig dat aan de ene kant dit wordt geadviseerd.. Terwijl bv zwitsal ook heel veel reacties geeft en dat ook wordt geadviseerd om te gebruiken bij kindjes..

Het is ook gewoon testen denk ik en als je zelf al gevoelig ergens voor bent, dan heb je waarschijnlijk ook al ph neutraal staan.

6. darjeeling

16 mrt 2015
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe je dat met alle hydrofielen? Strijken maakt nl dat ze minder goed vocht opnemen.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb alles gewassen met het wasmiddel dat ik altijd gebruik, ook een klein beetje wasverzachter. Ik heb geen droger maar anders zou ik het daar niet in doen. Ook heb ik alles gestreken. Als de kleine er is ga ik echt geen hydrofielen en rompers staan strijken, maar wil het nu gewoon netjes en strak in de kast hebben. Bij de andere 2 heb ik dit ook zo gedaan. De hydrofielen nemen na het strijken gewoon goed op (bij mij althans) en die ene keer dat ze gestreken worden maakt dat denk ik niet zoveel uit.

8. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik heb alles gewassen met Robijn zwitsal. De kraamzorg raadde mij zelfs af om met Neutral te gaan wassen. Ik heb alles gewassen op een normaal 30 graden programma en doe de kleertjes niet in de droger. De hydrofielen, washandjes, badcapes en spuugdoekjes zijn wel de droger in geweest. De knuffeldoekjes en knuffels heb ik op een handwas programma gedaan. Allemaal prima gelukt!

Als je zin hebt om te gaan wassen gewoon doen. Alles in een stofvrije kast en klaar is kees. Het gaat er tenslotte om dat alle verfstoffen enzo uit de kleertjes zijn. Ik had dat ook heel erg maar toch uitgesteld en nu had ik er uiteindelijk geen zin meer in zo op het eind! Het is echt een heel karwei...

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik begon rondom 29 weken, en gewoon alleen wasmiddel en geen wasverzachter.

10. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil alles gaan wassen als de babykamer geleverd is (over 2 weken). Ik heb nu alle spullen in bakken staan, maar het staat me ontzettend in de weg. Zal blij zijn als alles de kast in kan, en om nu alles op te ruimen en daarna weer te moeten gaan wassen vind ik een beetje dubbel werk.

Vraag me wel af of jullie ook dekens en boxkleden en dergelijke wassen? Aangezien het babyhuidje daar nooit direct mee in contact komt, vraag ik me af of dat wel nodig is. Mooier worden dat soort dingen van wassen namelijk meestal niet.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Amelien, ik heb dat wel gewoon gewassen.
    In winkels word het vaak opgestijfd.
    Maar eerlijk is eerlijk, ik heb veel tweedehands gekocht en een wasje vond ik dan toch een prettig idee :D

12. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ik ga alles wassen als ik verlof heb vanaf 34 weken.

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik ook, volgende week dus :D. Ik was alles (dus ook knuffels, hydrofieltjes etc.) op de max. aangegeven temperatuur. Ik was alles met Neutral, maak deze na de bevalling op en daarna was ik de kleertjes gewoon met onze was en wasmiddel mee. Net zoals bij de eerste.

14. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga in m'n verlof ook wassen (35 weken) ben bang dat ik anders niks te doen heb haha!
    En ik ga wassen met mn eigen wasmiddel. Vriend en ik hebben allebei geen allergieën en als ik en beetje uitslag op de baby zou zien vind ik het vroeg genoeg om in te grijpen. Boxkleden etc was ik wel. Gezien we uitgerekend zijn in de zomer is kans groot dat het kindje alleen in rompertje daar op ligt.

15. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb ook alles gewassen met een scheutje neutral.
    Ook dekens en slaapzakjes enzo.
    Rond 34 weken ben ik begonnen, ruim op tijd klaar.

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben rond de 30ste week begonnen met de wasjes dacht ik.
    Op 30 graden met Le chat wasmiddel & wasverzachter
    Vind dat dat ook lekker ruikt

Heb alles gewassen, dus ook de hydrofiele doeken e.d

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Volgens mijn moeder (en dat is echt een waskoningin) is dat niet zo. En ik heb haar hydrofielen van toen ik nog een baby was en die zijn echt perfect.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb alles gewassen. Dus ook dekentjes en het boxkleed. Zelfs de kruikenzakjes. :D

19. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik had zoveel kleertjes gekregen dat ik gewoon tussendoor kleuren gesorteerd heb en bij de gewone was heb gedaan.
    Steeds als ik weer wat kreeg deed ik het bij de gewone was.
    Lekker opvouwen in de kast.
    Ik heb het ook op 30 graden gewassen en wel gewoon met een beetje wasverzachter hoor. Anders zijn de mooie suede pakjes direct lelijk. De kraamzorg zei dat het ook helemaal niet erg was.

Hydrolfiele doeken etc gewoon op 40 graden gewassen en niet gestreken maar opgevouwen. Ik ga echt geen doeken en handdoeken en washandjes strijken..

Knuffels en stoffen boekjes enzo ga ik ook echt niet wassen. Dekentjes voor over de lakentjes etc ook niet. Wordt allemaal maar lelijk.

Ik vind echt dat sommige mensen een beetje panisch zijn in het allemaal precies met dit en dat middel te wassen etc. We zijn als Nederlanders al helemaal niets meer gewend. Alle allergieën zijn welvaartsaandoeningen. Als je kindje ergens niet tegen blijkt te kunnen merk je dat snel genoeg en kun je altijd nog overgaan op een speciaal wasmiddel.

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoezo wordt het dan lelijk? Ik heb dus wel alles gewassen en bij mij is er niks verwassen of lelijk geworden.

PS: suede? Kan me niet voorstellen dat je dat echt bedoelt, want dat is een soort leer en kun je echt niet wassen...

Deel Deze Pagina