Kleurbehoud tips

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ly1, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    #1 Ly1, 11 nov 2012
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
    Goedemorgen meiden,

Ik wil over een week of 2 beginnen met mijn eerste babywasjes te gaan draaien.

Ik heb bijna alles van lief lifestyle, dus dit zijn best felle kleuren, hebben jullie tips voor het kleurbehoud, zodat ze kleurvast blijven en de kleuren dus een stuk langer fel en mooi blijven? Heb ook wel een aantal felgekleurde vestjes en shirtjes.

Ik had al azijn gezien met zout,maar wat voor azijn?

Hoop dat jullie wat goede tips voor me hebben!

Liefs

2. frouk85

frouk85 Niet meer actief

ik lees ook ff mee ben niet zo goed in wasjes met felle kleuren :)

3. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Schepje keukenzout bij de was, vloeibaar wasmiddel en binnenste buiten wassen!

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe er gewoon de eerste keer een scheut azijn bij, in het voorwasbakje :)

Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, tegen dat de kleuren flets beginnen worden zijn ze er al vijf keer uitgegroeid ;)

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eventueel van te voren even in koud water met azijn zetten voor je het wast. Je kan gewoon natuurazijn gebruiken. Binnenstebuiten wassen en een color wasmiddel gebruiken.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik gebruik al sinds de geboorte van mijn dochter natuurazijn als wasverzachter. Zorgt voor behoud van kleuren, haalt de laatste zeepresten weg, maak alles zachter en je ruikt er niks van.

Nieuwe kleertjes kan je eerst een nachtje in een emmer koud water met azijn laten staan maar dat heb ik nooit gedaan.

7. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Nou het is vooral het beddengoed, waskussenhoezen/badcapes en slaapzakjes en spuugdoekjes waar het om gaat, dus die gebruik ik natuurlijk wel voor wat langere tijd en voor die dingen vind ik het vooral zonde als ze vervagen hihi.. De kleertjes zijn inderdaad maar elke keer voor eventjes,

bedankt voor je tip!

Liefs

8. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Meid gewoon op 30 graden wassen het word toch niet vies!

Het verkleurd haast niet althans ik zie het verschil niet met toen ik het net uit e verpakking haalde.

9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    30 graden wassen..en vooral dezelfde leuren bij elkaar... ik was mijn dochters kleding altijd appart... om dezelfde reden...

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nachtje laten voorweken in koud water met flinke scheut azijn (geen schoonmaakazijn, gewoon witte azijn) is goed voor kleurbehoud en tegen krimp.
    Dan gewoon wassen, binnenstebuiten, met gelijke kleuren. In het wasverzachterbakje nog een scheutje azijn, zorgt ervoor dat alle wasmiddel uit de kleding gespoeld wordt.

Lief blijft trouwens erg lang mooi.

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik was gewoon alles op 30 graden met een kleurwasmiddell.
    Lief! blijft trouwens erg mooi van kleur en geeft niet af! heb een spugertje dus moet veel wassen. maar het blijft mooi!!
    koop nu dus ook graag spullen van lief!

12. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hier ook natuur azijn gebruikt en een color catcher in de wasmachine gebruikt alles is erg mooi gebleven behalve 1 jurkje van noppies maar goed een foutje kan er tussen zitten :D

Verder hangt alles en ligt alles schoon gewassen in de kast en met van die geurbuiltjes van robijn ruikt het kamertje hier echt heerlijk :D

Succes met je kleine wasjes :D

13. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Dankjewel!

Heb er op de 1 of andere manier zo'n zin in haha
    Bedankt voor alle bruikbare tips iedereen!

14. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Inderdaad erg handige tips!!
    Ik ga in mijn verlof beginnen met wassen.. die tip van natuur azijn wist ik niet!

Ik ga denk ik alles op 30 graden wassen, met gelijke kleuren bij elkaar en als er meerdere kleuren in een kledingstuk zitten, dan gooi ik er zo'n color catch doekje bij.. en natuurlijk natuur-azijn in het wasverzachtersbakje :)

Welk wasmiddel gebruiken jullie? Ik ben van plan om alles met Neutral te gaan wassen.. voor in de kast heb ik buideltjes van Zwitzal gevonden!! Vind het zo lekker ruiken <3

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb in het begin neutral gebruikt maar kijk wel uit met die zwitsal builtjes want ze zijn echt heel strek. dan ruik je straks geen baby meer en geloof me die ruikt veel lekkerder dan zwitsal

Deel Deze Pagina