In augustus uitgeteld. Rompertjes met korte mouwen natuurlijk. Maar ook een paar lange? En vestjes?? In augustus uitgeteld. 2 maanden later is het oktober en kan het zomaar ineens koud zijn..... Van welke maten is het handigste om net iets meer te kopen??
ik heb maat 50, 56, en 62 en van maat 56 net iets meer Geen rompers met lange mouwen, dat is héél irritant met aankleden. Vestjes kan prima, wel zonder capuchon. En in Nederland weet je het nooit he. Kan in augustus heet zijn, kan pokkeweer zijn.
Ik ben in Maart uitgerekend, hier in Nederland kan het alle kanten op met het weer.Heb voor de zekerheid rompers gekocht met zowel lange als korte mouw in maat 50 en 56. Ze zeggen dat met die lange mouwen lastiger zijn ,maar wilde voor de zekerheid toch een paar in huis hebben. Nu heb ik wel echt een rompertjes inzinking gehad ik wist het echt niet meer haha
Ligt echt aan het weer.. Zoontje is ook in augustus geboren, en ik had geen rompers met lange mouw. Alleen korte mouw en mouwloos. De eerste week korte mouw aan gehad met een shirt erover, daarna lag ie alleen in een mouwloze romper, was bloedheet toen. Ben nu in maart uitgerekend en heb lange en korte mouw gekocht. Ik heb de stretch rompers vd hema maat 50/56 die kunnen ze vaak lang aan, zoontje heeft er in ieder geval een maand of 5 mee gedaan. En ik zou wel een vestje aanschaffen, als ze zich nog niet goed warm kunnen houden in het begin is dat wel handig.
Ik ben in december en september bevallen en heb voornamelijk korte mouwen gehaald. Vind lange mouwen rompers erg vervelend. Had er wel een paar voor onder jurkjes. Ik trok voornamelijk vestjes aan. Shirtjes waren dus ook veel met korte mouwen. Welke maten handig zijn hangt van je kindje af. Mijn dochters waren erg klein en groeien langzaam. Hebben tot nu toe best lang in elke maat gezeten. Maar er zijn ook kindjes die maar een paar weken in 56 zitten bijvoorbeeld.
Ik zou maat 50 niet aanschaffen inderdaad! Vaak passen baby al prima in maat 56 en rol je de mouwtjes iets om. Ik zou gewoon eerst alleen maatje 56 kopen met korte mauw. Dan zie je daarna wel weer hoe koud het is als het kindje in maat 62 komt toch? Ik ben zelf in juli uitgerekend maar koop gewoon van alles wat. Een kleintje doe je vaak nog wel lange mauw aan maar dan gewoon dun. En als het heel warm is gewoon een rompertje Wat trouwens heel handig is als ze zo klein zijn is rompers met knoopjes die je niet over het hoofd hoeft te doen, ideaal!
Mijn ervaring is juist dat de meeste kindjes echt wel in maat 50 passen. Sommige wat langer dan andere natuurlijk, maar de gemiddelde baby past in t begin wel in 50. Je kunt wel 56 aan doen en de mouwen oprollen, maar dat is echt geen gezicht vind ik, zeker in het begin.. Mijn zoontje heeft 10 weken in 50 gezeten en hij verzoop echt in 56.. Verwacht je nou echt een grote baby dan is het misschien een ander verhaal. Ik ken eigenlijk in mijn familie en vriendenkring maar 2 kindjes die niet of nauwelijks in 50 konden. En dat waren echt grote baby's haha Dus ik zou sowieso iets in 50 kopen, al is het maar 2 pakjes..
Ik heb bij alledrie alleen maat 50 en 56 gekocht. Mede omdat we het geslacht niet wisten, maar ook omdat je pas die eerste weken merkt wat je handig/leuk/fijn vindt en dan nog alle tijd hebt om grotere maatjes te kopen, in welk seizoen je ze dan nodig hebt. In jouw geval, lijkt een beetje op mijn oudste, zou ik kijken naar: - rompertjes met korte mouwen en zonder mouwen maat 50/56 (tussenmaat van de Hema is handig) - shirtjes met lange mouwen en eventueel iets met korte mouwen, maar 1 of 2 dingetjes, niet te veel, misschien gebruik je het helemaal niet (wij zaten in een hittegolf, dus wel gebruikt) - lange broekjes, liefst zonder voetjes er aan (dan kun je de sokjes uit laten op een warmere dag) - vestje voor buiten (ik had zo'n katoenen vestje van H&M geloof ik, niet al te dik) als het niet zo heel warm is - dun vestje voor als het kouder weer is of in plaats van een shirt (bijv. een rompertje met korte mouwen en dan een vestje er overheen) of over een t-shirt. En verder, niet te ingewikkeld denken. Komt allemaal meestal wel goed, je combineert wel wat en anders haal je wat erbij!
Ik had rompers in de maat 50/56. Deze heeft ze niet aangekund. Was veel te klein. Maar goed, nu heb ik ze ook klaar liggen voor de volgende. Mocht het niet passen, heb ik er een aantal in 56 liggen. En ook vast in 62. Deze paste mijn dochter ongeveer na een maand. Ik had in de eerste maten 4/5 rompers lange mouw. Veel korte mouw en een aantal mouwloze.
Dankje voor jullie reacties! Het ligt uiteraard ook aan het weer inderdaad... en dat kan alle kanten op! Ik koop inderdaad maar van alles wat. Dan is het altijd goed!