Wel of niet wassen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by SushiLover123, Jul 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Vandaag alles binnengekregen! :D

Ben nu veel dingen al aan het wassen, maar... Moeten de volgende dingen ook gewassen worden? En zo ja: Hoe? (temperatuur, met/zonder wasmiddel, met/zonder wasverzachter)

- Hoofdbeschermer
    - Boxkleed
    - Hydrofiele luiers

En nog een extra vraagje. Als ik hier antwoord op krijg, hoef ik geen apart topic te openen ;) Hoe krijg ik de kreukels uit de klamboe/sluier?

Thx!

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    hydrofiel lueirs wel... dan nemen ze meer vocht op... ook even strijken (voor bacteriën geloof ik) bewaren in een dichte plastic zak. (moest ik tenminste)

boxkleed... lijkt me niet nodig

hoofdbeschermer had ik niet .. geen idee dus

3. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    kreukels uit klamboe .. misschoen in badkamer hangen tijdens douchen.. dan stoom je het eruit... weet niet of het werkt hoor

4. Naiobi

Naiobi VIP lid

Apr 25, 2008
    6,397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wat ik van de hydrofiele luiers heb begrepen is ze absoluut niet strijken want dan nemen ze geen water op.. Maar wel uitwassen dus..

5. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij hebben de klamboe gewoon opgehangen en toen zijn door het hangen de kreukels er vanzelf uitgegaan.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Zat ik ook al aan te denken, want dat wordt ook altijd aangeraden voor bruidssluiers.
    Maar dan wel wassen zonder wasverzachter? Want ik heb begrepen dat als je handdoeken met wasverzachter wast, dat ze dan juist minder vocht opnemen?
    Oké, niet strijken dus.... Hmmm, ik kijk wel even wat de rest zegt. Nu is het één tegen één :D Maar strijken zou bacteriën doden? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.

Bedankt voor de snelle reacties!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,881
    113
    Geen wasverzachter gebruiken voor het babyspul. Dit blijft achter in de kleding en kan ervoor zorgen dat je kindje er uitslag van krijgt. Zelf gebruik ik altijd neutral wasmiddel, maar ik ben zelf dan ook gevoelig.

Heb de hydrofiele luiers 2 keer gewassen en er alleen een paar gestreken die ik zou gaan gebruiken om in het bedje te leggen. Ze zijn anders namelijk wel erg gekreukt.

Je weet overigens dat hoofdbeschermers worden afgeraden ivm wiegendood?

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    #8 SushiLover123, Jul 9, 2009
    Last edited: Jul 9, 2009
    Nee, dat wist ik niet... Ik heb er 2 gekocht... Maar die dingen zitten toch vast aan het ledikantje? Dan kun je er toch ook niet onder komen te zitten?

Ow wacht... ik bekeek die dingen net, en er zit een speciaal gaasdingetje voor. Safety vent, noemen ze dat... Zit ook aan de randjes van het beddengoed. Dan is het toch wel goed, denk ik?

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hydrofiele luiers inderdaad wassen en ik zou het misschien zelfs 2x doen (handdoeken drogen ook zo slecht af als ze nieuw zijn en na 1x wassen ook nog niet geweldig) . Ik had zelf 2e hands doeken ;) dus hier hoefde dat niet.

En hier worden ze niet gestreken. Ik had ook gehoord dat het niet hoefde, dus dan gaan we dat zéker niet doen ;) . Beetje gladstrijken met m'n handen voor het mooie voor in het bedje en de wagen, maar verder niet.

10. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik strijk wel de hydrofielluiers, maar dat is puur omdat ik het er anders niet uit vind zien in de kast :D En ze drogen prima.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    haha, nou ik ben er ook een van: Als het niet hoeft, dan laat maar ;)

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb de hydrofiele luiers wel gewassen en gestreken (ziet er mooi uit in de kast), maar het is inderdaad zo dat ze van strijken minder vocht opnemen. Geen idee waarom.

Ik ga ze sowieso nog een keer wassen, dus dan strijk ik de gene die als handdoek gebruikt gaan worden niet!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Slim! Laat maar weten of het scheelt.

Maareuh, alles dus zonder wasverzachter?

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Hydro-luiers heb ik gewassen en gestreken en dat doe ik nog steeds. Weet dat het niet hoeft, maar ik vind het er netter uitzien. Terwijl ik normaal zo min mogelijk strijk, niets is zo veranderlijk als een mens, of een mama ;)
    Ze nemen voldoende vocht op. (maar of ze meer vocht op zouden nemen als ik ze niet zou strijken weet ik niet natuurlijk)

Boxkleed heb ik in het bad gewassen als handwas.

Allemaal zonder wasverwachter. (of dit ook echt niet 'mag' weet ik overigens niet)

Wat bedoel je met hoofdbeschermer?

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dat is een kussenachtig iets, wat je aan één kant van het ledikant bevestigt. Ik heb 2 verschillende soorten: eentje alleen tegen het hoofdeinde (dus als de baby zichzelf omhoog duwt, dan stoot ie zijn koppie niet tegen het hout) en eentje die ook een stukje van de zijkanten bedekt.

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ze op 1 stand lager gecentrifugeerd en daarna gelijk even uitslaan en opgehangen, vond het heel erg meevallen met de kreukels eerlijk gezegd, ik heb ze netjes opgevouwen en zo de kast in!

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dat doe ik bij bijna alle kleren, behalve overhemden: God uitslaan, strak ophangen, en bij het vouwen met je handen gladstrijken. Zou fijn zijn als dat ook voldoende is voor hydrofiele luiers.

18. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij was het dus voldoende, alhoewel ik ga betwijfelen als vriendlief eens de was gaat doen, of ze er dan ook zo goed vanaf komen zonder te strijken....;)

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    hoofdbeschermer heb ik niet.. maar zou ik wel gewassen hebben
    boxkleden gewassen en hydr. luiers ook.. Strijken.. t liefst zo weinig mogelijk!!!

Ook babykleertjes heb ik geen zin in om te strijken..

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik moet in ieder geval één hoofdbeschermer wassen. Zit een vieze vlek op :( Kwam ik net achter.

Share This Page