Hoe lang slapen met 5 weken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mary Jane, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    Beste allemaal,

Hoe lang slapen/sliepen jullie kindjes toen ze 5 weken oud waren?
    Ons meisje is nu 5 weken oud en slaapt overdag meestal 3 uurtjes en 's nachts 4 uurtjes. Is dit gemiddeld? Ze krijgt borstvoeding en we voeden op verzoek. Soms 'komt' ze ook al binnen 1,5 uur. De éne dag is weer heel anders dan de ander...

xx MJ

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian sliep bij 5 weken nog heel veel. Net voor het eten (hij at toen om de 3 a 4 uur) was hij wakker en net na het eten kon hij misschien nog een half uurtje wakker zijn maar de rest van de tijd sliep hij. Hij slaapt nu ook nog erg veel. Als ik hem die rust niet geef wordt hij bleek, huilerig en hangerig dus hij heeft het ook nodig.

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    het is niet echt veel...maar wij hadden toen ook hetzelfde op die leeftijd dat ons mannetje te weinig sliep volgens het cb....maarja konden er niks aan doen dus zou je er niet druk om maken...neem aan dat je haar genoeg regelmaat en rust geeft, zodat ze de mogelijkheid krijgt om lekker te slapen...
    dus geen zorgen maken hoor...

4. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    Dat is wel weinig denk ik. Is ze tevreden als ze wakker is, dan is het geen probleem llijkt me. Als ze huilerig is, is ze misschien toch moe of hongerig. Onze dochter sliep de eerste 3 maanden soms ook heel weinig. Ze bleek juist te moe en te hongerig om te slapen (borstvoeding werkte niet, duurde te lang etc). Toen het drinken goed ging en we wat regelmaat gingen toepassen was ze steeds maximaal 1 uur wakker en dan uren slapen.....
    Het heeft ook lang geduurd voordat we door hadden dat we d'r juist snel in bed moeten leggen als ze een beetje jengelig/huilerig werd. Als een kindje te oververmoeid is, kan het ook niet meer slapen.
    Het is echt even ontdekken als first-time moeder!

5. randi

randi Niet meer actief

is echt wel weinig slaap dat ze heeft, normaal gezien slaapt een kind rond die leeftijd toch gemiddeldt een 17 uur. sommige kindjes wat meer en andere wat minder maar 7 uur op een hele dag is héél erg weinig voor haar en voor jullie ook lijkt me. mischien proberen ze wat op vaste tijdstippen te slapen te leggen en dan vooral na haar voeding, ze niet te lang in je armen houden maar echt na een 15 tal minuutjes in haar bedje ook al lijkt ze klaarwakker. succes

6. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    oh meiden, ik heb het verkeerd geformuleerd, hoor!

Overdag slaapt ze 3 uur achter elkaar en dan komt ze voor een voeding. Daarna slaapt ze WEER 3 uur!
    En 's nachts meestal hetzelfde en dan 4 uur achter elkaar!

Pet etmaal is ze wakker: 4 uur huilen 's avonds en 3 uur van de voedingen bij elkaar. Totaal dus ongeveer 7 uur per etmaal wakker en 17 uur per etmaal slapen.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    dat was hier ook wel zo. Of met 5 weken misschien al 4 uurtjes tussen de voedingen? 's nachts sliep ze al langer, al wel een uur of 6.

8. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    Ik hoop dat Jadyn binnenkort ook langer gaat slapen.

9. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    OOOOh, ik dacht al 7 uur slaap per dag lijkt me heeeel erg vermoeiend. Maar 17 is heel erg doodnormaal volgens mij!

10. randi

randi Niet meer actief

ok dan heeft ze een normaal slaapritme hoor voor 5 weken :D de meeste kindjes slapen pas door rond de 3 a 4 maand , op uitzonderingen na natuurlijk. nina en tia slapen nu pas sinds een week de nacht door maar ze doen dit dan wel direct goed dus van 8.00 tot 6.30 s morgens, en dit eigenlijk van de ene dag op de andere. ik schrok me de eerste keer een bult en durfde zelfs bijna niet gaan kijken naar ze :) dus nog effe geduld je meid zit op een normaal schema ;)

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zo iets hier ook!
    SOms een dag waarbij hij heeeel veel slaapt en vandaag toevallig een hele wakkere dag.

Share This Page