tenen lopen bijna 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moona1, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Beste ouders,

Mijn dochtertje loopt heel erg op haar tenen, het lijkt wel of het steeds erger wordt, de huisarts zei dat het vanzelf over gaat, en de fysio heeft een paar tips gegeven, ik heb zo het idee dat haar voeten er helemaal aan gaan wenen en dat ze er helemaal niet meer anders door gaat lopen, ze heeft zelfs al gespierde kuitjes van de hele dag op de tenen lopen, ze valt ook nog vaak doordat ze zo onstabiel is.
    Iemand nog goede tips???

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin heeft t ook veel gedaan toen. Was normaal volgens het cb tot het 3e jaar. Justin heeft t nu nog wel eens, maar t is al stukken minder.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hoi, Luca doet het ook sinds hij kan lopen veel. De CB arts maakte zich geen zorgen en de fysio ook niet, want belangrijk was dat hij ook 'gewoon' op zijn platte voeten moest kunnen lopen, Dat kan hij dus. Kan jouw dochtertje dat ook goed? Als ze het afwisselt is het al minder erg.
    Daarnaast moet je zorgen dat de achillespees niet te kort wordt en dat is het allerbelangrijkste. Dit kun je checken door haar voet te buigen naar de scheen toe. is dit pijnlijk en stroef kun je die zo iedere dag een beetje rekken, wel zachtjes natuurlijk.
    Als laatste: wij roepen de hele dag: Luca platte voeten, Luca stampen of Luca loop een op je hielen (kan hij ook) zodat hij toch genoeg 'normaal' loopt.
    Wat de huisarts me zei: als hij met 3 jaar nog veel op zijn tenen loopt en je vertrouwt het niet: kom dan langs dan krijg je een verwijzing voor de orthopeed. Die kan dan bepalen of het nodig is om een soort van spalken om de voeten te geven, waar hij snachts mee moet slapen dan. Luca is een buikslaper, dus heb daar geen behoefte aan... Hoop dat dit genoeg zal helpen.
    Heel veel succes!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mijn nichtje is ok een tenenloper en die heeft nu heel veel oefeningen gekregen. Haar spier was/is te kort:( maar bij haar komt het (volgens ons inzien) door het nooit normaal buiten mogen lopen enzo, altijd in de buggy en binnen in de box:mad:

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je kunt gewoon naar een kinderfysio en daar even laten kijken..
    (volgens mij hoef je geen verwijzing van je arts)
    HEt kan nml met eenhele hoop dingen te maken hebben.
    GEwoon spier, maar ook ontwikkeling

Deel Deze Pagina