Hallo Allemaal, Hier heb ik een zapp staan, en omdat ik een klein auto'tje heb, is het handig als ik voor korte stukjes alleen de zapp nodig heb, maar nu is de vraag, welke maxi cosi kan er op? Kan de maxi cosi citi SPS er op? want heb een aanbieding gezien die ik graag wil halen, maar moet echt zeker weten dat deze er op kan?! of kunnen er ook andere merken op? Alvast bedankt voor jullie reacties en advies!
even gegoogled voor je en daar heeft iemand de citi sps getest op de zapp en zegt dat het prima past...
Dank je wel! en googlen, pff kom daar niet altijd goed uit, dus dank je wel dat je dit hebt willen doen!!! Bij bol.com is die 79,- nu vandaar dat ik het gevraagd heb hier, heel erg bedankt hiervoor!
Alleen maxi cosi zelf. Of de city past weet ik niet, de cabriofix iig wel. Maar je weet dat de maxi cosi een autostoel is, en geen vervanging van een kinderwagenbak? Het is voor je kindje niet goed om alleen maar in de MC vervoerd te worden, als je klaar bent met auto rijden hoort je kindje gewoon in de kinderwagenbak te liggen, of in een goede ergonomische draagdoek of drager. De MC is niet gemaakt om je kind heel de dag in rond te rijden, het is een autostoeltje, die je bij wijze van uitzondering wel mee kan nemen de supermarkt in als je ukje net slaapt, maar niet om dagelijks mee rond te rijden. Max 2 uur per dag is een maximum, en geen streven dat je kindje er elke dag 2 uur in zou moeten.
Tegenwoordig zit er een verkleiner in de maxi cosy het is allemaal wat overdreven hoor. Mijn meisje zit. Zelfs nu nog lekker erin als wij naar de winkel wandelen hardstikke rechte rug. En nee hij zit niet standaard op de kinderwagen. (voor je dat denkt) En dat zal ts echt wel weten dat het word GEADVISEERD.
weet ik maar al te goed, maar even mn eerste berichtje iets uitbreiden, voor korte ritjes (max 10 min) om even een paar dingen op te halen, heb ik niet zo zin in om een hele kinderwagen in een kleine auto te proppen voor hoogstens 15 minuten en alles er weer uit te halen.
dank je wel weet het maar al te goed, hihi, mag ook wel met twee meiden van 10 en 2 jaar, maar de "maxi-cosi" (van ander merk) die ik nu heb, is meer als 10 jaar oud, en dat is me toch wel een nieuw stoeltje waard, alleen met die kleine auto en de korte snelle boodschappen heb ik geen zin speciaal voor max een 15 min een kinderwagen in een hyundai atos te moeten proppen en het is 10 minuutjes totaal rijden, dusse moet toch wel kunnen. Komt goed meiden! is alleen voor korte stukjes maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing en het voor me op te nemen!
Och meid ik moet 10 minuten naar station lopen. 5 minuten in de trein 3 uur in de stad en dan weer terug dus zo'n 4 uurtjes en dan nog ligt ze lekker te chillen. als ze tussendoor maar even eruit gehaald worden. Ons meisje wil altijd even rond stappen. Ik bedoel vraag is aan je ouders hoe jij vroeger vervoerd werd. Gewoon in zo'n losse rieten mand achter op de autobank. Ik leef nog hoor en heb geen kromme rug Mensen kijken tegenwoordig teveel naar cijfertjes maar niet naar eigen ervaring.
Denk ook met een rietenmand? geen idee, eigenlijk wel leuk weetje! Enne mn banner, hoop dat het positief is. pff hoezo moe, meis dank je wel voor jouw input, heeft een goeie vraag voor mn ouders opgeleverd
beetje vreemde redenering. ten eerste lagen de kinderen vroeger inderdaad in een soort wandelwagenbak op de achterbank. PLAT op hun ruggetje ipv in een maxicosi. daarna werden ze in een grote wandelwagen vervoerd waar ze vaak tot wel een jaar of langer in konden liggen. PLAT op hun ruggetje. en niet 4 uur in een MC gepropt. en dat jij het overleefd hebt, betekend niet dat het goed is het liggen in die mandjes was helemaal niet erg voor kindjes maar juist goed. het was alleen niet veilig met aanrijdingen. daar zijn namelijk heel veel dingen verkeerd mee gegaan. uit cijfers en ervaringen bleek dat er veel ongelukken mee waren. en mensen kijken naar onderzoeken die er naar gedaan worden die voorkomen uit ervaringen. als ik jouw voorbeeld zie (4 uur met zo'n ding rondhobbelen) zou ik je aanraden dat ook eens te doen. ze komen er nu gewoon steeds meer achter dat het toch niet zo gezond is om kind lang in een MC te doen. meer mensen zouden daar eens naar moeten luisteren ipv eigenwijs doen en alleen aan hun eigen gemak te denken. en wat je ergens schrijft dat het ADVIESEN zijn, die adviezen zijn er om opgevolgd te worden en zijn er niet voor niets.
TS, die mc past er volgens mij op maar ik zou dat persoonlijk niet doen. quinny zapp heeft buggywielen en dat geeft (zeker voor zo'n kleintje) veel te veel schokken en trillingen. als je een mc op een wagen wilt gebruiken dan zou ik een onderstel meenemen met luchtbanden. heb hier een onderstel van quinny buzz in de auto liggen en dit neemt weinig ruimte in. zijn 2e hands ook helemaal niet duur. en anders zou ik voor een draagzak gaan.
@babyhope: wat ben je toch een heerlijk wijf Ik dacht dus precies hetzelfde toen ik het las.... Hoe lang een kindje in een MC "mag" is inmiddels algemeen bekend Trouwens het broertje van mijn vriend zat vroeger hele dagen in zijn MC, omdat hij daar alleen rustig in was....
Whoops volgens mij heb ik heel wat losgemaakt met dit topic, sorry hiervoor iedereen. Quinny Buzz, zou die echt in de achterbak van een Hyundai Atos passen? (er komt nog een andere auto, maar eerst door de zwangerschap heenkomen, want dat gaat nu voor!) Ik heb nu een Youpa-La Sport een hele fijne wagen, maar daar kan dus geen stoeltje op, wel een heeeele compacte wagen opgevouwen (die pas wel geheel in de achterkant van de atos, omdat alle wielen er uit kunnen! en de wieg geheel opgevouwen kunnen worden) Youpa-la X sport one rojo | Wandelwagen | Kinderverzorging EurekaKids deze is dat, alleen dan in het oranje met bruin. Alleen krijg ik een Keizersnee dus in t begin zou het fijn zijn als ik die niet hoef te sjouwen. En dan heb ik nog een x-adventure roze X-Adventure Researcher Zwart | X-Adventure Researcher Combi | Baby-Dump maar ik weet niet of hier ook een mc op kan? Maar het is vooral de eerste 8 weken na de keizersnee voor kleine stukjes wanneer ik geen hulp heb om de wagen in de auto te zetten en ik toch even naar de apotheek en dergelijke moet. Hopelijk is het zo duidelijker dat ik de kleine echt niet zo lang in de mc zal stoppen! en dat er 2 alterantieven zijn. De roze wagen staat bij oma's voor als we daar waren, maar als mensen een idee hebben hoe je hier een mc op kan zetten, dan is dit ook het overwegen waard, zeker omdat idd het soms schokkend kan liggen voor de kleine. (keitjes in Raamsdonksveer in brabant)
ps. ja ik ben heel erg moe, dus sorry als het warrig overkomt, dusse andere alternatieven voor een niet hortend wagentje is ook welkom, ideeen?! Heel graag!
En vroeger reden ze ook geen 130 km/h op de snelweg Daarnaast is plat op je rug vervoerd worden de beste manier om een baby te vervoeren. Alleen niet de aller veiligste manier daarom hebben we de maxi cosi. Geen aanval op mensen die de maxi cosi tien minuutjes in de supermarkt gebruiken, maar altijd als ik ga winkelen zie je zoveel kindjes in de maxi cosi liggen. Dus ik vind het goed dat het weer even gezegd wordt, want blijkbaar weten veel mensen niet dat je het gebruik met de maxicosi zoveel mogelijk moet beperken.
ik heb een toyota aygo (gelijk aan citroen C1 en peugeot 107) en hier past hij op z'n kant in de achterbak. moet wel de hoedenplank eraf. een aygo achterbak is denk ik wel te vergelijken met een atos. heel in het begin heb ik voor kleine stukjes ook een zapp gebruikt omdat hij zo makkelijk mee te nemen was maar dat was echt shaken hier op de keitjes. maar ook op de " gewone" stoep.
Ts, laat je niet gek maken! Als jij die zapp wilt gebruiken met maxi cosi moet je dat doen.......ik heb mijn oudste dochter zo 2 maanden in Egypte rond getourd en daar zijn echt geen gladde wegen! (dus niet in de toeristenoorden) Zij was toen 4 weken oud...zij heeft er niets aan overgehouden... Met onze jongste winkel ik ook geregeld in de maxi cosi is vele malen makkelijker dan heel die bak mee te nemen en binnenkort weer naar egypte en dit doe ik ook weer met de maxi cosi en de zapp De buzz zal vast wel in de atos passen. Hij past ook in de c1...
dank je wel, enne die buzz klinkt steeds aantrekkelijker, maarre hier wordt het een cabrio fix, en quinny zapp, de rest komt later @Droebeltje dank je wel ook Enne ik ga op zoek naar Buzz tweedehands, dank jullie wel meiden voor de tips adviezen en alles, wist niet dat een topic als dit zoveel teweeg kon brengen