mijn zoontje nu 4 maanden is zeg maar een groote baby een goede 8 kilo en je snapt al hij zit klem in z'n maxicosi! nu is mijn vraag weet iemand wat ik moet doen kan die in een grotere stoel want de maxicosi word gewoon teklein! meneer is gewoon tegroot! grt lisette
Hier hetzelfde probleem, dus ik lees even met je mee. Ik geloof dat ze in de maxi cosi moeten bljiven totdat hun hoofdje niet genoeg steun meer heeft. Alleen is Jesper nu al zo'n 8 kilo en wordt het gewoon te smal voor hem. Moeilijk he! Want veiligheid is natuurlijk het belangrijkste.
ik heb het zelfde probleem de maxicosi is gewoon tekrap hij ligt hellemaal opgekropt ik weet wel dat de tobi iin lig stand kan! want kan me niet voorstellen dat dit goed is en de andere stoel mag je gebruiken vanaf 9 kilo en dat duurt ook niet zo lang meer met meneer!
Wij hebben een stoel gekocht toen daan niet meer in de maxi cosi kon vanaf 0kg daarvoor vind ik hem wat te groot voor maar Daan zat er wel lekker in (zo te zien dan) Me vried heeft hem bij de prenatal gekocht
Vanaf 9 kilo kunnen ze inderdaad in een autostoeltje zitten. Jasper zat er ook al vroeg in, nog net geen 9 kilo woog hij. Ik liet toen het stoeltje altijd in ligstand liggen....zo ging het prima.
Hoi hoi Marki was 9 pond en 56 cm bij de geboorte en hij heeft nog geen 4 maanden in maxi cosie gezeten want hij paste er niet meer in en was al ruim 9 kilo Ben toen over gegaan op een auto stoel en die gewoon elke keer in de ligstand laten staan en dat ging prima.
Nou, als ie er echt opgepropt inzit zou ik gewoon over gaan op een groter autostoeltje, een in de categorie maxi coxi priori/toby (andere merken hebben ook deze soort stoeltjes, weet alleen geen namen ). Deze kunnen in ligstand gezet worden, hierin zal hij waarschijnlijk weer prinsheerlijk zitten.
Ik persoonlijk zou mijn kindje van 4 maanden nog niet in een gewone autostoel doen. Ligstand van zo'n stoel is niet net als een MaxiCosi. Ik vind het nog behoorlijk rechtop. Tuurlijk zal je kleintje er prinsheerlijk inzitten, maar het is gewoon nog niet goed voor het ruggetje. En ik moet er al helemaal niet aan denken wat er gebeurt als je een aanrijding krijgt. Een MaxiCosi wordt niet voor niets achterstevoren in de auto geplaatst. De nek en rugwervel van zo'n kleintje is nog helemaal niet stevig. Tuurlijk moet je echt zelf weten wat je doet, maar ik zou echt zo lang mogelijk wachten. Zolang het hoofdje van je kleine nog niet boven de rand uitkomt, is de MaxiCosi veilig. Alyssa is ook altijd zwaar voor haar leeftijd en lang geweest, maar ik heb het kunnen rekken tot 7,5 mnd. En ook dat is nog vrij vroeg.
@patricia: ik ben het helemaal met je eens en het liefste heb ik jesper tot 9 maanden in de maxi cosi, maar hij zit nu al krap. Ik weet gewoon zeker dat hij over 2/3 maanden er echt met geen mogelijkheid meer in past. Wel in de lengte, maar niet in de breedte en je moet toch wat. Het is ook zoiets om maar niet meer te gaan autorijden totdat hij weer in een stoeltje past.
nou de lengte ook niet timo is 66 cm en ze pootjes zitten op het einde! we proberen het nog een maand vol tehouden en dan gaat die echt ineen andere stoel!
Ze kunnen tot 13 kilo in de maxi-cosi, dus zolang het hoofdje er nog niet bovenuit steekt, zou ik m lekker laten zitten. Helemaal met 4 maanden. Dan maar wat krapper, een ongeluk is gewoon nog te heftig voor zulke kleintjes in een gewone autostoel.
De MC wordt hier ook al wel krap, maar vooral in de breedte bij de schoudertjes. Onze baby is nu 8.5 kilo. Op zich komt zijn hoofdje nog niet boven de rand van de kuip uit. Misschien zit jouw baby wat teveel naar boven, hoe zitten de beentjes? Je moet uiteraard helemaal zelf weten welke stoel je gebruikt, het is jouw baby.
Je hebt ook gewone autostoelen die in ligstand kunnen en tegen de rijrichting in! Voor bij t hoofdje heb je dan een verkleiner. Mocht de zithoek te groot zijn kun je dat verhelpen door en handdoek in de hoek te leggen onder de bekleding. Een mc is minder veilig dan een autostoel als je kind er niet goed in zit. Mijn autostoel (van de makro) kan tegen de rijrichting in, zit een verkleiner in, en kan in ligstand. Is vanaf 0 maanden. ALs t niet veilig zou zijn zouden ze m niet verkopen.
@Missgroovy. Wanneer heb jij dat stoeltje gekocht bij de Makro en is het van een bepaald merk, verkopen ze die nog steeds, hoeveel kosten ze ongeveer en tot hoeveel kilo kun je het gebruiken? Zo, gelijk een heleboel vragen !
Kan in principe met elk autostoeltje die in lig stand kan. We hebben onze boef met ongeveer 13 kilo maand of zeven in het ander stoeltje gezet. Hij huilde ook steeds als hij weer in de Maxi Cosi moest want dat zat absoluut niet lekker. We gaan nu meteen voor een autostoeltje voor de tweede. Zoals Missgroovy zei is dit al goed genoeg hoor. Wij hebben de kleine overigens nooit tegen de rijrichting in gehad omdat we vaak nogal lange ritten maken en hem dan niet in de gaten kunnen houden. En ik ga toch echt niet op die oncomfortabele klote achterbank zitten naast mijn kind. Ik vind dat ook geen gezicht hoor. Zoals wij het doen gaat het prima! Oftwel wat je zelf doet moet je zelf weten, zolang het maar een goedgekeurd autostoeltje is die in liogstand kan en waarvan de zijkanten eventueel smaller of wijder gemaakt kunnen worden. Je kunt het hoofdje inderdaad eventueel vastzetten met een daarvoor gesschikt kussentje of een handdoek. Succes
Hier ben ik het wel mee eens Mijn zoontje is ook geen ukkie en ook al ruim 9.5 kilo en hij ligt er niet losjes in nee maar zolang het nog wil laat ik hem er zeker nog in en probeer het zo lang mogelijk te rekken Zolang het hoofdje er niet boven uit komt en het allemaal nog enigszins wil laat ik hem in de mc
Ik zat me dit ook af te vragen. Ik dacht altijd dat het volgende stoeltje pas vanaf 9 maanden was. Maar dat gaat Rick never nooit niet redden. Hij is nu al wel zeker 9 kilo en zit behoorlijk krap in de MC. Zeker nu omdat hij er ook een winterjas bij aan heeft (kan ik moeilijk uit laten). Maar tot nu toe gaat het nog wel en hij vind het ook prima. Ik denk dus dat ik wel over een tijdje een stoeltje ga kopen. Maar ik ga wel proberen om Rick nog zo lang als het lukt in de MC te houden. Zolang hij het nog prima vind en zolang ie nog niet echt vast zit in dat ding (zodat je hem er niet meer uitkrijgt.. ). Wat betreft een MC vooruit plaatsen: vind ik persoonlijk onverantwoord. Het wordt niet voor niks geadviseerd om hem achteruit te plaatsen. Bij ons staat ie altijd achteruit en ik zit gewoon voorin. Meestal slapen kindjes toch wel in de auto. Vooruit kan een stuk gevaarlijker zijn bij een ongeluk, dan kan het tot nu toe wel goed gaan, maar hoeveel aanrijdingen heb je ermee gehad? Ik zou de veiligheid van Rick niet riskeren voor mijn eigen comfort..
Hier ook altijd achteruit...zou ook niet weten waarom niet alleen hier moet hij wel op de achterbank want we kunnen de airbag voor niet uitschakelen hier trouwens geen dikke jas in de mc maar alleen in de voetenzak maar goed de 9 maanden gaan we zeker ook niet halen maar ik hoop dat ie er nog wel een maand, anderhalve maand in kan