Hier ook iemand last van een gummy smile? Dus het zichtbaar zijn van tandvlees als je lacht. Ik heb me hier wel altijd aan gestoord, maar nooit wat aan durven doen. Mijn zusje werkt nu in een tandartspraktijk en zei we kunnen heel makkelijk jouw bandje bij je bovenlip los maken en ergens anders weer vast hechten. Ik wordt al niet goed als ik het lees haha. Is hier iemand die dat heeft laten doen of op een andere manier? En heb je er spijt van of ben je er super blij mee?
Niet hetzelfde probleem, maar ik heb wel een lipbandcorrectie gehad. Klinkt inderdaad heel naar, erg lekker is het niet maar ik heb er vooral op de dag zelf last van gehad en daarna niet meer.
Ik heb ook een gummy smile, maar wist helemaal niet dat er wat aan te doen was. Ik heb in der loop der jaren mezelf aangeleerd om mijn lip niet te hoog op te trekken. Zo er geen lipbandcorrectie voor ober hebben.
Ik was erg benieuwd waar een topic met de naam 'gummy smile' over zou gaan. En tot mijn verbazing behoor ik tot jouw doelgroep. Ja, als ik lach zie je mijn tandvlees. Nooit geweten dat hier een naam voor was, maar heb er ook nooit last van gehad. Wie zegt dat wij niet de perfecte glimlach hebben en de rest zonder gummy smile, dit niet willen. Wees tevreden met jezelf. Maakt het leven een stuk makkelijker.
Ik heb het ook, maar heb er totaal geen last van. Nooit gehad ook! Zou ook zeggen: gewoon accepteren, iedereen heeft wel iets waar hij/ zij niet tevreden over is.
Haha, same here Ik vond het vooral vroeger wel vervelend. ik zou t nu nogsteeds liever niet hebben en heb soms de neiging mijn hand voor mijn mond te doen als ik hard moet lachen. Nooit geweten dat je er iets aan kon laten doen, dat zou mij echter ook wel te ver gaan. Het is wel gewoon wie ik ben, of ik daar nou heel blij mee ben of niet.. Maar wel benieuwd wat er dan zoal mogelijk is, dus ik lees nog even mee
Ik vraag me alleen af of dat wel de juiste behandeling is in het geval van een gummy smile. Ik zou je eerder adviseren om een afspraak te maken bij je tandarts en evt. orthodontist/parodontoloog om informatie over de verschillende behandelopties te krijgen (want die zijn er). De correctie van je lipbandje is een kleine ingreep, zonder al te veel napijn/gedoe. Het klinkt alleen eng. edit: dit is eerder van toepassing bij een spleetje tussen je voortanden dan bij een gummy smile.
Ik heb er helaas ook last van. Door mijn tandarts is me verteld dat ik het alleen kan laten corrigeren met een operatie. Ik twijfel erg, want het is en mega operatie en ben bang voor complicaties.
Ik ben er heel veel mee gepest, anders zou ik het misschien niet overwegen. Laatst nog vroegen ook 2 kindjes uit mn zoontjes klas of ik een kunstgebit heb, dat vind ik wel erg want het valt anderen dus erg op, ik lach ook altijd met mn hand voor mn mond, schaam me er wel voor. Ik vind het maar eng dat gerommel in mijn mond, dus ik weet nog niet of ik het doe hoor.....