Is dit wel een echte vriendin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pearll, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Graag zou ik willen weten wat jullie denken over de volgende kwestie.
    Deze week heb ik helaas met 7 weken een miskraam gehad, ben er nog steeds verdrietig over. Nu zei de schoonmoeder van een vriendin van mij dat die vriendin ook een miskraam heeft gehad, dat heeft zij nooit tegen mij verteld, wat ik mij nog wel enigszins kan voorstellen als je het moeilijk vind. Op dit moment is ze in verwachting, ze zei tegen mij: en jullie, willen jullie niet!? (Alsof het een keuze is soms Maarja) ik zei soms is het geen kwestie van willen maar het moet ook lukken. Ze vroeg hoe lang zijn jullie al bezig? Ik zei ongeveer 1.5 jaar.
    Ik vroeg aan haar na hoeveel rondes was het bij jullie gelukt?
    Ze zei ik was in september met de pil gestopt en in oktober zwanger na 1 ronde dus, had het niet verwacht was in shock. Dat is wat ze zei, toen vond ik het al opschepperig overkomen maar wat ik dus nu hoorde heeft ze niet alleen haar miskraam verzwegen maar ook gelogen over het aantal rondes wat het duurde, ze zei letterlijk dacht dat het ook wel 5a6 rondes zou duren maar ik werd snel zwanger!
    Nu heb ik dus het gevoel dat ik niet meer open tegen haar kan zijn en haar niet meer vertrouw, is dit onredelijk?

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat erg van je miskraam. Sterkte.

Maar verder snap ik het probleem niet echt. Want volgens mij heb jij haar nu ook pas ingelicht over dat jullie bezig zijn voor een kindje? Terwijl je er al heel wat rondes op hebt zitten.

En ja.... heel lullig. Maar ik ben ook vreselijk snel zwanger, terwijl een vriendin van mij er heel wat langer over heeft gedaan.
    Het mag toch wel gezegd worden?

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL

ja het is een beetje een raar verhaal en vriendinnen die zo reageren en liegen zijn geen vriendinnen als jij je hart niet kan luchten bij haar en zij daar geen begrip voor heeft die was bij mij snel klaar geweest mijn vriendin heeft ook een miskraam gehad en nu ik zwanger ben vind ik het al lastig om het tegen haar te vertellen straks maar ja of je haar kan vertrouwen en open kan zijn je moet nooit te veel vertellen tegen vriendinnen want als het eenmaal slechter gaat tussen de vriendschap gaan ze alles naar buiten gooien wat jij ze ooit in het vertrouwen heb verteld vriendinnnen of niet niemand is 100% te vertrouwen ik wil je wel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode en hoop dat er snel een zonnetje straalt bij jullie

groetjes

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Wat erg van je miskraam!
    Ik weet uit ervaring dat dat er behoorlijk in kan hakken!
    Sterkte!

Wat betreft je vriendin: Je vroeg aan haar hoelang het heeft geduurd voor ze zwanger was. Ze liep er dus blijkbaar niet mee te koop dat het al zo snel raak was.
    De reden waarom ze niet verteld heeft van háár miskraam, dat kun je aan haar vragen, of er naar gissen.
    Ik denk dat iedereen dit anders beleeft en er anders mee omgaat.
    Ik denk dat het voor jou nu misschien extra lastig is om hiermee om te gaan, omdat jullie al zo lang bezig waren (in tegenstelling tot haar) en dat jouw zwangerschap nu misgelopen is (en die van haar niet).
    Neem je tijd en ga het gesprek aan, zou ik zeggen.....

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat erg van je miskraam? :(

Verders snap ik niet zo goed je probleem eigenlijk. Jullie zijn ook niet open geweest over jullie pogingen toch? Ik snap dat het best vervelend voelt als iemand in de omgeving in no time zwanger is, maar daar doe je nu eenmaal niets aan.

Anders moet je er over praten met haar. Misschien vond ze het moeilijk om het te zeggen gezien jullie pogingen.

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

#6 Josie88, 19 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2013
    Sterkte...

Dit snap ik niet, wat klopt daar dan niet aan? Ik zie het probleem niet eigenlijk waarom je haar niet meer zou kunnen vertrouwen?

Edit: hier ging het ook snel, terwijl een vriendin er twee jaar over heeft gedaan. Dat is helaas hoe het gaat... Ik heb ook wel gezegd, 'hier ging het snel, had verwacht dat het langer zou duren'. Is volgens mij niets raar aan.

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Vaag ...

8. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik snap het probleem ook niet...

9. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Misschien is het voor haar ook moeilijk om over te praten en wilde ze geen medelijden? Of dat iedereen wist dat zij probeerde zwanger te worden en nu opnieuw moest beginnen?
    In onze omgeving weet helemaal niemand dat wij zwanger proberen te worden. Niet eens mijn beste vriendin...
    Mijn familie zou ik het ook pas vertellen als wij een maand of 3 ver zijn.

Ik vind wel dat je haar nog kan vertrouwen, ze heeft toch niks verkeerd gedaan? Ja, gelogen over hoelang ze geprobeerd hebben en een miskraam verzwegen, maar er zijn veel mensen waar dit een zeer intiem onderwerp is.

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Je bedoeld denk ik dat ze zegt dat ze meteen zwanger was, terwijl dat niet zo is aangezien ze een miskraam heeft gehad?!
    En dat ook nu niet verteld?!
    Het feit bezig zijn heb ik ook niemand verteld, straks duurt het een paar jaar en vraagt iedereen er naar..

Ik weet niet waarom ze het zegt of weet je zeker dat ze een miskraam heeft gehad?! Roddelen kan ook he?!
    Als je nu goed steunt, zou ik gewoon verder gaan...

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Weet je ook wanneer die miskraam geweest is dan. Het kan natuurlijk zijn dat ze die eerder al eens gehad heeft en je dat gewoon niet verteld heeft. Het kan dan nog steeds kloppen dat ze in de eerste ronde zwanger is geworden toch? Maar als ze zo'n goede vriendin is kun je haar dit soort dingen toch ook gewoon vragen? Nu ga je zelf dingen bedenken en aangezien er zoveel mogelijkheden zijn is de kans dat jij het bij het juiste eind hebt erg klein. Dus gewoon naar haar toe gaan en het vragen, dan weet je waar je aan toe bent en kunnen jullie dit eventueel ook meteen uitpraten mocht dat nodig zijn.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wie zegt dat ze niet meteen zwanger was? Wellicht was dit haar miskraam...
    Het is aan haar om te vertellen wat ze wil en om voor zich te houden wat ze wil. Omdat jullie vriendinnen zijn geeft dat jou niet het recht om zomaar alles te moeten weten.

Stel je vraag eens anders? Wat voor vriendin ben jij? Je durft niet aan haar te vragen of het klopt wat je hebt gehoord, of zij ooit een miskraam heeft gehad.
    Gewoon vragen om zelf over na te denken hoor, ik zeg helemaal niet dat jij een slechte vriendin bent. Ik wil alleen aangeven dat ieder een eigen leven heeft met recht op eigen keuzen en dus ook in je keuze om iets te vertellen of niet. En maakt dat je dan meteen een slechte vriendin? Ik denk van niet... helemaal niet. Dat maakt je menselijk!

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Tja, ik heb ook eigenlijk (bijna) niemand verteld dat wij voor een kindje gaan. Dat is nu bijna een jaar geleden.
    En er van uit gaande dat ik ooit toch zwanger word, vertel ik dit niet iedereen meteen. Mocht het misgaan, vertel ik dit automatisch dus ook niet iedereen.

Zijn jullie echt beste vriendinnen? Dan kun je toch je gevoelens uitspreken, want dan vind ik het een rare gang van zaken. Mocht het een wat verdere vriendin zijn, dan denk ik dat ze je misschien niet alles wil vertellen?

Wat betreft de snelheid van zwanger worden, ik heb een vriendin die word zwanger als je er naar kijkt. En wij dus niet, dat is nu eenmaal zo. (Helaas)

14. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Misschien heb ik het onduidelijk uitgelegd, ik heb haar verteld dat wij 17 rondes bezig waren, ik ben hier dus open over geweest. Zij gaf aan dat ze na 1 maand zwanger was, dit blijkt niet zo ze was al veel langer bezig en ze had ook die miskraam gehad. Ze deed opschepperig dat zien 1x zwanger was geworden, dat steekt mij nu achteraf omdat ik wel open was. Ik had haar nog niet verteld van de zwangerschap, ik woon in het buitenland en wij wilde het eerst de familie face to face vertellen maar zover is het dus niet gekomen.

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Misschien was ze voor die miskraam langer bezig en was ze nu binnen 1 ronde zwanger..Maar dan nog wat maakt dat uit? En ik vind het helemaal niet opschepperig, alsof je er wat aan kunt doen of je snel zwanger bent.
    Jij baalt gwn dat het bij jullie langer duurt.

16. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Nee ik baal niet hoor dat het wat langer duurt bij ons, achter alles zit een reden, ik zou zelf nooit over zoiets liegen of de halve waarheid vertellen snapje daarom vond ik het moeilijk om te horen, dacht dat we open konden zijn over zulke dingen, maar het zal wel aan mij liggen, wellicht de hormonen wegens de miskraam, wie zal het zeggen.

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik snap je verhaal denk wel

Ff kort

Jij stelt je kwetsbaar op door dingen te vertellen
    Door haar smoeder weet je dat ze ook een mk heeft gehad en hoopt dus op herkenning

Alleen laat ze niet blijken dat ze een miskraam heeft gehad waardoor jou verwachting niet wordt beaamt
    En doet ze ook nog alsof t bij haar peace of cake was

Jammer!
    Maar verwacht er dus ook niet teveel meer van en laat t rusten

Hopelijk ben je heel snel weer zwanger!

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Oh we waren tegelijk haha

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar jij gaat er nu wel vanuit dat de info van de schoonmoeder van je vriendin klopt... Daarnaast is het hele zwangerschapsgebeuren erg emotioneel soms, wat zij wel en niet kan vertellen en waarom weet je ook niet. Misschien vind zij het gewoon moeilijker om er open over te zijn. Ik zou het een beetje laten gaan eigenlijk.

20. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ja precies mw21 dat bedoel ik.

Deel Deze Pagina