Welke medcijnen mag ik nog gebruiken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik gebruik al best lang neusspray.. (weet t slecht, maargoed..)
    Ik gebruik van de Samenwerkende Apothekers Xylometazoline NCL 1 mg/ml. Kan die gebruikt worden als je zwanger wilt worden? Zo niet.. welke mag dan wel?

    En ik gebruik een lotion vd huisarts voor mijn acné en rode vlekken in mijn gezicht. Daar weet ik geen merk van, maar wel de werkende stof:
    300 ml Tretinoin Opl. 0,05% FNA.
    Dat moet ik alleen op me gezicht deppen en laten intrekken.
    Kan dat schadelijk zijn als we zwanger willen worden? En is het dan erna schadelijk voor de zwangerschap?

    Ik heb zelf geen idee.. dus dacht vraag het eerst even hier. En als niemand t weet, bel ik de apotheek straks.
     
  2. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heb een idee als je aan de dokter vraagt hoe en wat kan hij je wellicht helpen
    denk dat hij er meer kijk op heeft dan ons
     
  3. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Neusspray kan wel schadelijk zijn! Je mag die wel voor baby's en kinderen gebruiken (hebben ze van otrivin)

    Waarom gebruik je het eigenlijk?

    Volgens mij is hier al eens eerder een topic over geweest. Anders ff zoeken met de zoekfunctie

    Groetjes,
    Wup
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb een chronische neusverkoudheid. Daarom gebruik ik eigenlijk altijd voor t slapengaan neusspray.
     
  5. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik zou gewoon overschakelen naar die van baby en kind van otrivin. Die mag zowieso
     
  6. Niet meer actief

    Als ik jou was zou ik voor de zekerheid even de doker of apotheek bellen, die kunnen jou daar van alles over vertellen en uitleggen en dan weet je het meteen 100% zeker.

    Succes
     
  7. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    in principe is dit niet schadelijk voor je kind alleen is het niet verstandig om het langdurig te gebruiken maar dat gaf je zelf ook al aan gr linda
     
  8. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Het kan blijvende afwijkingen bij de baby veroorzaken. Als u dit middel gebruikt en u denkt erover om zwanger te worden, overleg dan met uw arts of u een ander middel kunt gebruiken.

    dit geld voor tretinoide succes verder gr linda
     
  9. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    nog eventjes wat:) je kan i.p.v die tretinoide ook benzoylperoxide gebruiken, dit mag wel tijdens de zwangerschap (ik ben apothekersassistente) als je nog vragen heb dan stel je ze maar groetjes
     
  10. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    In welk merk neusspray zit die werkzame stof dan die ik wel mag gebruiken?

    Klinkt echt heel onnozel ik weet 't.. Maar ben echt verslaafd gewoon aan de neusspray. Heb al meerdere malen geprobeerd te stoppen, maar dan raak ik serieus gewoon helemaal in paniek omdat ik t zo benauwd krijg. Mijn neus is gewoon echt verslaafd aan de neusspray.
    En daarom wil ik gewoon héél graag weten welke ik wel kan gebruiken, voor als ik weer zo'n paniekaanval krijg en toch iets kan pakken.
    Verder probeer ik er vanaf te blijven.
     
  11. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Is niet onnozel. Van otrivin is het bekend, daarom mag je het niet te lang gebruiken.
    Als ik jou was zou ik gewoon contact opnemen met de dokter. Die weet 100% zeker welke spray je wel en/of niet mag.
     
  12. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dat is dus het nadeel.. Mijn huisarts is voor 2 weken dicht en heb gebeld naar de vervangende arts en die zegt gewoon botweg dat ik dan maar moet stoppen.. Makkelijker gezegd dan gedaan vind ik..
    Dus ben nu nog geen stap verder. :(
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb een andere neusspray van de huiarts gekregen (flixonase heette dat vroeger). dat werkt bij mij erg goed en mag je gewoon gebruiken!
     
  14. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Klopt, die gebruikte ik ook (Ik heb nu de vroegere beconase). Maar beide middelen zijn alleen op recept verkrijgbaar, vandaar dat ik het advies van de huisarts gaf. Ze zijn echter geen van beide verlsavend, in verlijking tot otrivin.
     
  15. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Als ik het niet gebruik snotter ik ook de hele dag en nacht door.

    Dus misschien voor jou ook een idee? Voor mij werkt het echt perfect en zoals Daisy ook al zei: is niet verlavend, en volgens mij nog beter voor je neusslijmvlies ook!
     
  16. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Ja idd fluticason is die vroegere flixonase die helpt tegen chronische verkoudheid/ ontstoken slijmvlies. Ik zou dat echt vragen aan je huisarts of anders aan zijn waarnemer
     
  17. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    trouwens..die neuspray zonder werkzame stof is zoutoplossing dit is ook van de samenwerkende apothekers verkrijgbaar, je hoeft niet persé die van otrivin te nemen die is net zo goed maar wel duurder
     

Deel Deze Pagina