Ongesteldheid opwekken door medicijnen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jannegie, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannegie

    Jannegie Fanatiek lid

    14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Hallo meiden,

    Ik heb morgen mijn tweede afspraak bij de gynaecoloog (frauenarzt). Ik heb sinds het stoppen met de pil, nu een half jaar geleden nog geen ongesteldheid meer gehad.

    Ze verteld mij bij de vorige afspraak dat ik waarschijnlijk morgen medicijnen krijg om de ongesteldheid op te wekken.

    Weet iemand wat ik dan precies krijg? Is het een spuit? Hormonen?

    Groetjes Jannegie
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Er zijn verschillende middeltjes voor.
    Volgens mij voornamelijk tabletvorm...
    Kan even niet op de naam komen....
    Succes!
    Elmo
     
  3. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Ik heb nu 2x tabletten gehad om mijn ongie op te wekken. Ze heten provera maar er zijn volgens mij ook dames die een ander merk hebben gehad. Ik moest ze volgens mij 10 dagen nemen en dan word je ongeveer 3 - 7 dagen na je laatste tablet ongesteld. Veel succes in het ziekenhuis!
     
  4. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ik heb paar keer provera gehad en krijg nu duphaston. Was een andere arts en die had liever die pillen. Het is vaak een kuurtje van 10 dagen trouwens.
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat was het PROVERA!
    Moest zelf ook bijna een keer...maar gelukkig hadden de duiveltjes dat gehoord ;)
    Elmo
     
  6. Jannegie

    Jannegie Fanatiek lid

    14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Heel erg bedankt voor jullie reacties :D . Dit stelt mij gerust.

    Gelukkig hoef ik niet naar het ziekenhuis. De frauenarzt heeft gewoon een praktijk waar je afspraken kunt maken. Hihi, dat valt dan weer mee ;) !

    Jullie horen wel even hoe het afgelopen is...
     
  7. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik kreeg altijd Primolut, ook pillen die je 10 dagen moet innemen en dan word je ongeveer 3 dagen na het stoppen met de kuur ongesteld.

    Succes!

    Groetjes,
    Jippie
     
  8. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik heb orgametril gehad en progynova!
     
  9. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb eerst Orgametril gekregen, dat was om een bloeding te stoppen juist, ik ben na het stoppen van de pil drie weken ongesteld gebleven. Daarna was de cyclus regelmatig voor twee rondes, maar toen heb ik een miskraam gehad, waarvoor ik nu een kuur van 10 dagen Primolut heb gekregen, die morgen over is.

    Ik word hopelijk over een dag of drie ongesteld, en dan kan ik weer gaan proberen. Vervelend he, van die (tijdrovende) moeilijkheden bij het zwanger worden? Succes ermee!
     
  10. Jannegie

    Jannegie Fanatiek lid

    14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest. Ze begon met: "U bent niet zwanger!"
    Haha, dat had ze even in mn bloed gecontroleerd.

    Maar ik heb het recept gekregen voor tabletten. Het zijn er 8.
    Ik kan ze om 4 uur ophalen....
     
  11. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik heb Primolut gehad, kuur van 10 dagen. moest na 3-7 dagen ongie worden. Was 4 dagen na de laatste pil begonnen maar stopte met 2 dagen al weer. Voor mij was het omdat ik minder bloedverlies kreeg, maar na de primolut is het bijna helemaal weg :s Vorige ongie was maar 3 dagen. ipv 6a7

    Maris
     
  12. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    dag lieve meiden,
    weten jullie of de huisarts (NL) dit ook voor kan schrijven, dit soort medicijnen?
    Ik ga nl maandag afspraak maken, omdat ik in 3 maanden niet echt ongesteld ben geweest en wel steeds bloed/ bruinverlies...duss...
    ik hoop dat de HA zelf iets kan doen voor me, weten jullie dat?
     
  13. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Volgens mij word je eerst doorgestuurd. Was bij mij wel zo. Eerst een echo om te kijken of er echt niets zat en toen die medicijnen.
     
  14. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    @taliaa... de huisarts mag ze ook voorschrijven, maar of ze het doen is een 2e uiteraard....

    Misschien handig om eerst te laten onderzoeken wat er aan de hand is...

    @jannegie...je hebt verschillende pillen, provera,primolut, duphaston, en voorgaande... Het komt op zich op hetzelfde neer.
     
  15. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    ben iig blij dat hij ze wel voor mag schrijven. En tja, wat er aan de hand is... Ik denk dat mijn lichaam gewoon last heeft met opstarten na de pil, ook al heb ik die maan 2,5 jaar geslikt... zucht.. Ik wil zoooooooo graag ongesteld worden en er ook gewoon voor gaan...snif snik
     
  16. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik heb ze beide via de huisarts gekregen!
     
  17. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik weet hoe je je voelt, meissie....

    Ik ben 9 maanden niet ongesteld geweest! Ik heb een gat in de lucht gesprongen toen ik het werd (welinswaar door med, maar ach)

    Je zal merken dat de tijd (achteraf) sneller gaat als dat je denkt!
     
  18. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik ben doorgestuurd naar de gyn, die heeft eerst een uitgebreid onderzoek gedaan wat betreft mijn cyclus, hormoonwaardes, echo's gehad. En pas daarna kreeg ik Primolut voorgeschreven. En ook elke keer apart op recept van de gyn, dus geen herhalingsrecept of via de huisarts.

    Groetjes,
    Jippie
     
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    tja, wendyp, dan mag ik eigenlijk niet een klagen... met mn 3 maanden... Maar ik ben het gewoon helemaal beu, verlies steeds bloed, dat is gewoon kei hinderlijk en we hebben dus ook haast geen seks... En daar worden we ook chaggie van (sorry) en het idee dat we een kindje willen, maar er nu niet voor kunnen gaan, dat is natuurlijk helemaal frustrerend...

    Maar goed, ik snap dat het dus per huisarts verschilt, dus ik zal het wel zien... Ik ben erg benieuwd.. Zie er tegen op, maar goed maandag ga ik bellen, hij is nu nog op vakantie...
     
  20. Jannegie

    Jannegie Fanatiek lid

    14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Het is Duphaston wat ik heb gekregen.

    @ Taliaa: Niet tegen het huisartsbezoek op zien meid! Je zult zien dat je je achteraf een stuk beter voelt!
    Ik heb ook meteen een inwendig onderzoek gehad. Dat is wel eng de eerste keer, maar ik ben blij dat ze me heeft kunnen vertellen dat het allemaal goed was.

    Hier hoef je niet eerst naar de HA trouwens. De Frauenarzt (gyn) heeft ook gewoon een praktijk voor de "vrouwendingen".
    Drempel is daardoor iets lager. Maar ja, ze spreken natuurlijk wel duits enzo.... dat is best lastig....
    Bedenk maar eens wat ongesteld is in het duits, haha!
     

Deel Deze Pagina