Welke meegroeistoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dvd87, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een mooie meegroeistoel. Ik vind de stokke erg duur geworden (€199 incl. Baby set).

Nu zag ik de totem/timba kinderstoel van safety first.

Kinderstoel Totem/Timba De Luxe Wit Safety First

Wie heeft er ervaring met deze stoel. Of met een andere stoel in de prijsklasse tot €150 euro.

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Als je kijkt naar de duur van gebruik vd tripp trapp ben je goedkoop uit.
    Ze kunnen er 5-10 jr zeker mee doen... Dus dan heb je 15-30 euro per jaar....

En via mp staan goede tripp trapp voor schappelijke prijzen... En de accessoires ook!

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik denk niet dat een kind van 10 jaar nog op zo een stoel wil, die wil een gewone stoel zoals mama en papa. Zou dus ook niet voor zo een dure gaan.

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij hadden zo'n tiamo meegroeistoel van de prenatal. Op zich redelijk fijn en relatief goedkoop. Maar toen de tweede op komst was, hebben we toch maar de stokke trip trap gekocht. Vele malen fijner! Nummer drie is onderweg, maar de derde trip trap ook.... ;)
    Inderdaad via mp, bij prenatal is de new Born set nu maar €59,-...

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Hier ook een tiamo meegroeistoel. Hij is heel stevig en was toen bij babydump nog maar 40 euro.

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik vind de poten van deze stoel er nogal wankel uitzien. Zoiets valt sneller om dan de Stokke of Tiamo. Aangezien ze er ook zelf in moeten klimmen zou mijn dochter deze stoel niet heel laten.

7. XoXo

XoXo Niet meer actief

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd;)

Wij hebben een tiamo stoel... Hele fijne stoel vinden wij;)

9. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed dat je het zegt. Ik vind de stoel wel mooi strak maar als ze zich met de voeten tegen de tafel afzetten kan deze natuurlijk wel snel kiepen. Ik zie mijn nichtjes dit regelmatig doen om de stoel weg te schuiven.

10. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat verschilt denk ik per kind. Mijn neefje van 10 jaar zit nog altijd op een tripp trapp en ik heb hem nog nooit horen klagen..

Wij twijfelden ook enorm of we wel of niet een tripp trapp wilden kopen. Ook i.v.m. met de prijs, maar nu hebben we er toch 1 via marktplaats gekocht, voor €115 hebben we een tripp trapp met babyset en een kussentje. Nog steeds een hele uitgave, maar ik denk dat ik het de prijs wel waard vind. De newbornset gaan we er nog bijkopen, die zijn sinds de prijs verlaging niet meer goedkoper via marktplaats te vinden.

11. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    De tripp trapp is misschien na een jaar of 5/6 niet meer voor aan tafel, maar dan begint ook de huiswerktijd.
    Kan je gelijk een normaal bureau kopen om het huiswerk aan te laten maken met de stokke erbij. Scheelt weer extra kosten voor eerst een klein bureau en kleine bureaustoel of de kosten voor een normale bureaustoel bij een groot bureau.

De stoelen zijn stevig genoeg om zo lang te kunnen gebruiken en goed te schilderen, dus aan de slaapkamer van je kind aan te passen.

12. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
  13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Heeft iemand ervaring met deze stoel?
    Ik vind 40 euro of meer dan 150 euro wel een erg groot verschil. Heb het idee dat de prijs van Stokke ook een deel status is (net zoals Apple ofzo).

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vindt ik dus ook... Je betaalt zeker voor de naam ;)

Die stoel ken ik niet...zoals ik al zei wij hebben de tiamo ook een fijne stoel;)

15. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
    En ook ik heb het gevoel dat alle pro-Trip-Trap stoelen de dure aankoop voor zichzelf goedpraten. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een kind zo lang op dezelfde stoel wil zitten. Wat is er nou leuker dan iedere keer wat nieuws (zeker) als je jong bent? Volgens mij kun je dus beter een goedkopere aanschaffen en daarna een leuk peuterzitje met tafeltje en uiteindelijk een bureautje met grote mensen stoel (maar dan misschien een maatje kleiner)...

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik heb vroeger zelf een trip trap gehad en die stoel is na het gebruik als kinderstoel op de kinderkamer terecht gekomen. Nog jaren gebruik van gemaakt. Een vriend heeft zijn stoel zelfs meegenomen naar zijn studentenkamer. Dus ja je kunt er jaren gebruik van maken.

Verder staat de stoel wel midden in je huiskamer of keuken. Je moet er dus jaren tegenaan kijken. Heel veel kinderstoelen zien er (in mijn ogen) erg lomp en lelijk uit. Met veel gekleurd plastic en grote bladen ervoor. De trip trap neemt veel minder plaats in en is erg stabiel (in tegenstelling tot sommige andere stoelen). Ook was voor ons een belangrijk punt dat er een voetenplank is. Zelf eet ik ook niet graag met bungelende benen.

17. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Maar ik vind de tripp trapp zelf ook wel erg mooi. Mijn schoonouders hebben bij de geboorte van onze zoon een waardebon voor een kinderstoel gegeven. Ze hebben er echter geen bedrag op gezet dus we moeten maar eens vragen welk bedrag ze in gedachten hadden. Ik wil ze ook niet op kosten jagen.

Ik kan op marktplaats nog niet een hele mooie vinden in de buurt. Heeft iemand ervaring met het schilderen of spuiten van een tripp trapp?

De tiamo is ook een mooie stoel maar die vind ik iets te rond van vorm. We hebben een vrij strakke inrichting namelijk.

18. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
  19. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Je bepaalt toch als ouders welke stoel je fijn/praktisch vindt voor je kind?
    Als ik mijn 5 kinderen zou laten beslissen op welke stoel ze zouden zitten, zou er van alles in mijn huis staan...;)
    Mijn oudste 2 zitten op een eetkamerstoel. De 3e en de 4e op een Ikea barkruk met leuning waar we de poten korter hebben gemaakt zodat ze onder de tafel passen.
    De jongste zit op een Trip-Trap.

Deel Deze Pagina