Hoi Wat ik me afvroeg; Is een box in de leefruimte plus babybedje in de slaapkamer straks voldoende om te slapen en te dudden? Of hoor je echt nog een wiegje te hebben voor de eerste maanden? Indien ja; kun je hiervoor het lig-gedeelte gebruiken van de kinderwagen? Of is dat niet goed? Bedankt!
Wij hebben nooit een wiegje gehad. Dl sliep helemaal niet in de box, ze wilde daar spelen. Beneden legden we ze dan in de bak van de wandelwagen.
Een wiegje is toch hetzelfde als een bedje voor de eerste tijd? Lijkt me niet nuttig om dat dubbelop te hebben.
Wij hebben wel een wiegje.. die staat nu in onze slaapkamer. Over een paar weekjes verhuizen we de baby naar zn ledikant in zn eigen kamertje. T is dat we hem hebben gekregen, anders had ik gewoon zn ledikantje gebruikt. Hier slaapt hij ook vaak in de box. Spelen doet hij nog niet.. Slaapt alleen maar in het begin en dan vind ik t fijn dat hij bij ons is. Bovendien heeft hij nog veel "mamahonger", dus lekker dichtbij zo beneden. In de wandelwagen kunnen ze ook prima slapen. Al krijg ik er een benauwd gevoel bij, die dichte bak....
Ik heb geen idee vandaar de vraag. Ik dacht een wiegje is nog knusser maar zou het ook zo zonde vinden van het geld voor die paar maandjes dat ze er in passen...
Hier slapen ze de eerste maanden echt bij ons op de kamer, dan is een wiegje wel handig. Ik heb zelf een cosleeper. Overdag in de box of in de kinderwagen. eventueel tijdelijk snachts ook in de kinderwagenbak bij jullie op de kamer kan ook wel tijdelijk. Het is vooral wat je zelf prettig vindt. Je kan eventueel ook op marktplaats kijken voor een goedkoop wiegje, ik had er een voor nog geen tientje en die heb ik vervolgens omgebouwd tot cosleeper.
Ik zou als je zelf ook slaapt een kind niet in de kinderwagenbak leggen, dat ademt toch een stuk minder. Een wiegje hoeft niet persé, maar als je je kind bij je op de kamer wil hebben, is het wel handig omdat een ledikant zo groot is Wieg kan je ook via marktplaats kopen en weer verkopen. Ik vond het erg fijn om er eentje te hebben.
Ik heb geen wiegje. Dochter sliep nog geen weekje bij ons op de kamer. Ik hield haar wakker en zij mij. Overdag sliep ze veel in de box. Pas toen ze in de box ging spelen ging ze boven in haar bedje slapen. Dat 1e weekje heeft ze in de konderwagen gelegen. Nu zeiden ze van de kraamzorg dat ze bij ons op de kamer moest slapen on een wiegje maar dat vertik ik. Ik ga dat niet allemaal aanschaffen voor nog geen week. Kom nou. Als je van plan bent je kindje langer bij je te houden op de kamer. Dan zou ik wel een wiegje aanschaffen.
Bij zoontje leek het me onzin om een wieg aan te schaffen. Had bedacht hem de eerste weken in de wagenbak te leggen en dan al vrij snel in z'n ledikant. Hij is ook na 3 weken naar z'n ledikant gegaan en vanaf 2 weken ook al overdag, maar hij had erg moeite om zich op temperatuur te houden 's nachts, ook al was het zomer. Het bedje leek te groot voor hem, gaf niet echt geborgenheid. Maar na 3 weken wilde ik toch wel weer naar buiten en we woonden in een appartement zonder lift, dus de wagen ging de berging in. Nu dus gekozen om wel een wiegje aan te schaffen. Zolang we allemaal lekker slapen blijft hij op onze kamer staan en anders zetten we gewoon het wiegje naast het ledikantje op de babykamer. Wel halen we er 1 van marktplaats of lenen er misschien zelfs 1 van vrienden van ons. Ga er geen nieuwe voor aanschaffen.
Hier sliep dochter tot half jaar in ledikant naast ons bij gebrek aan meer slaapkamers (hadden er 1). Wij zijn toen verhuisd en onze dochter direct eigen kamer gegeven en ging goed. Ze slaapt nu (op enkele uitzonderingen per jaar) van 19.00 tot 07.00 en pakt dan een boekje. Ook deed ze haar middagslaapje standaard in haar bedje. De slaapjes s'ochtends en savonds was meestal in de box en vanaf 19.00 ging ze weer naar bedje. Legde haar er wakker in en ze sliep zo. Nu inmiddels weer zwanger en mini zal op eigen kamer liggen. Krijgt direct ledikant, mocht een wiegje nodig zijn i.v.m. geborgenheid kan ik deze van de buurvrouw lenen.
Ik heb een wiegje geleend en die komt op onze slaapkamer te staan, voor de eerste paar maanden. Daarna gaat 'ie naar zijn eigen kamertje met een normaal ledikantje. Een wiegje op de slaapkamer schijnt het risico op wiegendood te verminderen en dat is ooit voorgekomen in onze familie. (Ik vind het een kleine moeite en lijkt me ook wel handig met borstvoeding geven, en gezellig).
Hier een wiegje, de kinderwagenbak word door sommige kraamhulp goedgekeurd maar ook door sommige afgewezen dus ik had daarom liever een wiegje. In de sale waren we er 70 euro voor kwijt met matras en hij heeft er vrij lang in geslapen. Ik vond het prettig. Maar een ledikantje kan ook gewoon hoor, dat doen enorm veel mensen. Wij hebben deze ook nog een tijdje op onze kamer gehad tot onze zoon onrustig werd van ons gesnurk. Hier heeft onze zoon ook vaak geslapen in de box hoewel dat niet wordt aangeraden omdat dit een speelplek is.
Mijn dochters hebben nooit in een wieg geslapen, maar vanaf dag 1 in een ledikant op hun eigen kamers. Overdag sliepen ze in de box, in de kinderwagen, op schoot of boven in hun bedje.