welke meiden bevallen in ziekenhuis Zwolle? (sophia)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ellen291982, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@liselot en annekulpe las nu ook dat het idd dubbel opgevat kan worden haha. Idd wilde ik graag weten wat er fijn was. Dat is mooi om te lezen. Vooral dat je met 2 op de kamer lag en dat de zusters verder lief waren. Ik hoop dat ik die ook ga treffen

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    komt vast goed!! heb 2 goeie ervaringen daar

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    @annekulpe
    Die belgische is wreed!! Ik vind haar ook echt NIET leuk.
    Hoop echt niet dat zij er is bij mijn bevalling. Zij is assistent-gyn.

@ellen
    Ben ook niet naar de info-avond geweest. Balen, maar ik had zoveel last van harde buiken dat ik de moed niet kon opbrengen. Ik hoop de volgende nog te redden haha.

Ik heb nu dokter Mantel als gyneacoloog. Ook wel te maken gehad met dr. van Eyck en dr. Beekhuis.. maar Mantel is een fijne en rustige man. En het is maar net wie er dienst heeft natuurlijk.

Vandaag is ook zwangerschapsdiabetes ontdekt.. en ben reuze benieuwd wat verder de bedoeling is bij de gyn.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik vond die belg juist wel fijn, ze had een beetje pit en daar hou ik wel van!

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik vond die belgische vrouw super. Zij heeft mij heel goed geholpende de 2e keer, evenals dokter Mantel.

Degene die bij mij bij de 1e bevalling fouten heeft gemaakt, werkt er overigens niet meer.

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    die belgische is idd wreed!! bij het inleiden werd er elke 4 uur gel/tabletje ingebracht en zij deed me steeds erg veel pijn! heb ik ook aangegeven hoor, dat ik dat niet op prijs kon stellen

annemarie is trouwens ook een hele leuke!

7. Ellen291982

@fruity moet je daar nu ook medicatie voor hebben? balen zeg! wanneer is de volgende avond? weet je dat zo?

8. Ellen291982

die namen die er genoemd worden zeggen me (nog) niks maar ben er ook maar 1x geweest. heb afspraak gemaakt voor rond de 36 week dn nemen ze het over van de vk. Ik wilde kuchenbecker weer maar die was dan niet aanwezig. BAlen . krijg nu iemand met in de naam bloemen? kent iemand die?

9. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    In ieder geval een streng dieet en zo'n glucosemeter..
    Hopelijk geen insuline hoor!!

De volgende avond is 29 juni, heb ik even opgezocht. Hopelijk redden we dat nog ;)

Waar en wanneer
    Datum: woensdag 29 juni 2011
    Tijd: 20.00 – 21.30 uur

Toegang is gratis. Aanmelden is niet nodig.
    Voor meer informatie
    Afdeling Verloskunde A6, t (038) 424 53 54 of (038) 424 71 31.

10. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Whahaha die Belgische had ik tijdens mijn allereerste echo, die moest ik laten maken omdat ik bloedverlies had. Vond haar wel aardig!

11. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Die informatieavond is trouwens niet vreselijk boeiend, heb weinig gehoord wat ik nog niet wist en bovendien waren ze zo pro borstvoeding, wat op zich logisch is natuurlijk, dat ik me een beetje "achtergesteld" voelde omdat ik flesvoeding wilde geven. Ze overdreven gewoon heel erg.

Wat wel erg leuk was was dat je een kijkje mocht nemen in de verloskamers! Heb weken daarna gefantaseerd hoe het was om in die kamer te liggen :D

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben ook bevallen in Sophia (geplande inleiding) en ook mij is het SUPER goed bevallen (letterlijk hahaha :))

Tijdens mijn bevalling had ik één arts-assistent en één verpleegkundige. Toen het heftig werd, ben ik geen moment meer alleen geweest. Ik vond die arst-assistent en verpleegkundige heel aardig en betrokken, de bevalling zelf was echt super.

Ik moest 24u blijven, en gedurende de dag en nacht heb ik steeds één verpleegkundige gehad. Ik wilde beginnen met borstvoeding, en ik ben heel goed geholpen met aanleggen. Ik mocht ook zo vaak op het belletje drukken als ik wilde, en ze hielpen echt met alles. Baby uit het bedje halen, even komen luisteren of ze echt niet te onregelmatig ademde (kersverse moeder, dus te ongerust natuurlijk), luiertjes verschonen, boertjes laten, bedje van kant verwisselen, het was allemaal geen probleem.

Dus hierzo, echt een heel fijn gevoel bij mijn ziekenhuisbevalling in het Sophia.

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dames, er zijn twee Belgische assistent-gynaecologen hoor. Degene die ik heb gehad was juist héééél erg lief en betrokken. Heel voorzichtig ook. Annemarie heb ik ook meegemaakt bij de voorcontroles, en die vond ik ook heel lief.

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh ja, nog één ding: Ik heb Liesbeth ook een vol uur bij me op de borst gehouden. Daar maakte ik me op voorhand nog wat zorgen om, dacht dat het in het zh toch wat lopende band werk zou zijn, maar er werd echt álle tijd voor genomen. Daarna was ze wat te koud (35.7), en toen werd ze in een couveusebedje naast mijn bed gelegd. Ook geen enkel probleem dus.

Verder werden alle controles ed gewoon naast mijn bed gedaan.

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik bedoelde die belgische krullebol!

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    is dat die oudere of jongere?

nu er gezegd word denk ik op eens ow ja.
    maar die oudere ben ik een paar keer geweest toen ik 18 was voor andere dingen.
    en die jongeren vind ik super fijn!

17. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik moet bij evt een tweede in het Sophia ziekenhuis bevallen ivm teveel bloedverlies bij de eerste. Ik lees ook mee;)

18. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    die oudere ja
    die jongere is idd wel een lieve vrouw
    maar die ander vond ik niet zo...ze is erg ruw! en dus niet fijn, deed gewoon pijn daar beneden nadat zij mij tabletjes inbracht oid

19. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ligt er misschien ook wel aan in welk seizoen je bevalt.
    In de zomer is het vaak drukker en misschien wat onderbezet ivm vakanties.
    's Winters zal het er wel rustiger zijn.

20. Ellen291982

@fruity dank je wel voor het opzoeken. idd kijken of we dat halen haha! hoop het we anders moet ik misschien halsoverkop naar zwolle rijden

@cherry dat is jammer dat ze daar zo op hameren. het is goed dat ze dat allemaal uitleggen maar idd moet een vrouw zich niet schuldig voelen als ze fv wil geven. Emma wilde niet aan de borst en ben dus fv gaan geven. ik heb er geen spijt van gehad Emma deed het prima op fv.

mrs hair wat een fijne tijd heb je daar gehad zeg! fijn dat je op een mooie bevalling terug kan kiijken aan begeleiding.

@susan zou bests kunnen idd. zou niet uit moeten maken maar kan heel goed dat het wel zo is.

Deel Deze Pagina