Wij zijn nog steeds niet uit een meisjesnaam. Twijfelen vooral tussen Noor en Noa. (De ene is mijn eerste keus, de eerste keus van mijn man is afgevallen omdat ik dat echt niets vind en de andere naam is van ons allebei de tweede keus) Welke naam vinden jullie het leukst?
Ik heb op Noor gestemd, vind het juist een lieve naam. Noa vind ik ook mooi, maar voor mij was dat een jongensnaam (Noah maar dat verschil hoor je niet), maar aan de andere reacties te lezen wordt dat ook vaak als meisjesnaam gebruikt.
Duidelijk dat de meningen over deze 2 namen sterk verdeeld zijn. Dat idee kreeg ik ook al toen ik in mijn omgeving zo wat namen noemde. Zelf vind ik Noor mooier (hoewel ik Noa misschien iets liever vind klinken). Mijn man vindt Noa mooier. Blijf het erg lastig vinden (we hebben nog wel even (31 weken), maar wordt zo langzamerhand wel tijd dat we een beslissing nemen).
Als je hoort dat een kind Noa heet, hoor je niet of het een jongen of meisje is, kan soms niet zo leuk uitpakken. Noor is een hele leuke naam, ik zou misschien wel Norah doen en Noor als roepnaam.