@Brondy ik deed/doe op dit moment vergunningverlening Algemene plaatselijke verordening (evenementen) en bijzondere wetten (variërend van winkeltijdenwet tot jacht en visserij). Baan (startpositie) wordt administratie Wabo (bouw- en woningtoezicht, kap van bomen en milieu). Dit houdt in het inboeken van aanvragen en uitzetten bij de vergunningverleners, telefonisch, per mail en aan de balie informatie geven, opzoeken dossiers in archief. Zal nog wel iets meer zijn, maar daar heb ik op dit moment geen zicht op. Misschien ook wel lekker om even een baan te hebben waar het op dit moment niet zo druk is en je veel minder verantwoordelijkheid hebt.
@ brondy: Ben 2 weken geleden voor de zekerheid met foliumzuur begonnen, verder geen andere vitamines jij al wel? Foliumzuur blijf ik vanaf nu ook gewoon slikken, kan ook geen kwaad geloof ik toch? Die ovulatietesten lijken mij ook zenuwslopend elke dag ben je er dan volop mee bezig zou ook gek worden ( word ik nu al ) Wanneer het een lange tijd niet zou lukken zoals bij sommige dames dan is het natuurlijk wel handig om het wat preciezer in te schatten. Misschien ga ik ook maar eens een tripje naar de sneeuw plannen Fijn zeg dat jou eerste zwangerschap zo goed verliep, dan ga je volgens mij veel geruster een mogelijke tweede in. @ roos: Ja ik denk zelf ook dat ontpillen niet meer aan de orde is omdat mijn cyclus ook gelijk opgang kwam maar medisch gezien is het wel mogelijk geloof ik. Hoe is de zwangerschap bij jou verlopen van je zoontje? Hoe gaat dat eigenlijk met een cryo? Hoeveel had je er daarvan? En nu heb je er nog 1 over? Moet deze binnen een half jaar worden terug geplaatst of kan dat ook nog later? Wat zullen jullie gelukkig zijn geweest zeg toen het raak bleek te zijn van jullie zoontje. Helemaal omdat je het niet meer verwacht had! Vanmorgen toch maar moed verzameld en nog een testje gedaan. Helaas nog steeds hartstikke wit ik begrijp er niks van, laatste twee avonden hele opgeblazen buik weer, broek zit gewoon niet lekker ervan. Houd mijn lichaam mij dan zo voor de gek. Vrijdag ochtend doe ik nog een testje en daarna bel ik de huisarts. Hopelijk om een afspraak te maken met goed nieuws en anders vraag ik denk ik een bloedtest aan. Nog geen tekenen van een naderende menstruatie. Begin nu toch wel de hoop te verliezen dat het deze cyclus nog wat word.
@ Milo Je klachten lijken inderdaad ook wel op een mogelijke zwangerschap. Helaas kan je lichaam je ook goed voor de gek houden. Al hoop ik natuurlijk dat je de ha kunt bellen met goed nieuws. Een vriendin van mij, testte ook pas een week overtijd positief. Dus een late innesteling in zeker mogelijk. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Mij zwangerschap is redelijk goed verlopen. Had wat verhoogde bloeddruk en bekkeninstabiliteit. Verder geen gekke dingen gelukkig. We hebben nog 1 cryo over van de 10 die we hadden. Die kan zo lang ingevroren blijven als nodig is. Je mag een terugplaatsing, minimaal een half jaar na de geboorte van de vorige. In de kliniek willen ze wel, dat je lichaam hersteld is. We zien wel wanneer we eraan toe zijn. Het is ook helemaal geen garantie op een zwangerschap. Omdat er aan mijn kant niets mis is, heb ik een cryo terug gehad in eigen cyclus. Dat betekent ovulatie opsporen, bellen en een paar dagen later een terugplaatsing. Het kan ook dmv hormonen, in een kunstmatige cyclus. We hadden de hoop al opgegeven en besloten om met ons meisje, voor ze naar school zou moeten, een lange reis te maken. Ik moest gewoon met iets anders bezig zijn. Toen bleek ik dus wel zwanger van de een na laatste cryo. Het is een ingewikkelde wereld hoor, die van het zwanger worden. Pfff, de een die stopt met de pil en is zo zwanger en een ander moet hemel en aarde verzetten.
@Roos hahah, ja wij wilden wel weer op wintersport, maar helaas gaat dat financieel nu even niet. KLeine vent moet binnenkort een nieuwe autostoel hebben, dus dat kost ook al genoeg. Waarom mag de cryo niet later dan een half jaar terug geplaatst worden?? Of is hij dan te 'oud'?? @Poohb Dat is een mond vol! Wel fijn dat het dan toch even wat rustiger is?? Maar kan me voorstellen dat jij de zaken waar jij nu al het voorwerk voor gedaan hebt zelf af wil maken. @Milo Hmmm, vreemd hoor. Vrijdag inderdaad maar afspraak maken met de HA als de test dan nog wit is. Nee Foliumzuur nu doorslikken kan zeker geen kwaad. Ik slik nu 'vitaal zwanger' van de kv, daar zitten extra vitamines en en natuurlijk Foliumzuur. Ook ben ik deze ronde begonnen met 1x daags tarwekiemolie. Vorige x ook gedaan, niet dat het direct raak was hoor. Maar mijn cyclus werd er gelukkig ook niet langer door. Had toen altijd 29 dagen maar geeft ook geen garantie voor een snelle zwangerschap. Heb er toen 8 rondes over gedaan, valt nog best mee. Maar hoop echt dat het nu sneller raak is. Ben daarom ook wel wat eerder gestopt met de pil, eind september. Dus dit is de 3e maand pilloos, jan/feb zou dan 5e ronde pilloos zijn. En heb nu natuurlijk veel korter de pil geslikt. Ach je leest op de bijsluiter: gelijk vruchtbaar na stop. Naja we zullen zien.
@roos: Dat je vriendin ook zo laat positief teste geeft me dan toch weer een sprankje hoop. Kan me goed voorstellen dat je na zoveel teleurstellingen er dan echt even tussenuit moet om weer nieuwe moed bij te tanken. Mensen zeggen altijd je moet er niet zo veel mee bezig zijn, maar in de praktijk is dat gewoon onmogelijk als je kinderwens zo sterk is. Kijk maar naar mij hoe ik in zon korte tijd al helemaal inbeslag genomen ben door een eerste keer overtijd. Dan zou het voor jou en de vele meiden die zoals jij het zegt, hemel en aarde moeten verzetten om zwanger te worden wel helemaal onmogelijk zijn om nog maar een beetje te kunnen functioneren zonder aan je kinderwens te denken. Heb echt veel respect voor jullie! @ brondy Zal ook is kijken bij kruidvat wat extra vitamines kan geen kwaad met dit weer Zelf was ik ook alvast met de pil gestopt om in de toekomst sneller aan de slag te kunnen zeg maar, werd alleen iets eerder dan ik had verwacht hihi. Misschien is je cyclus sneller normaal wanneer je niet lang de pil hebt geslikt. Maar geloof dat mijn cyclus toch gelijk opgang kwam na het stoppen. Heb wel 8 jaar geslikt dus was wel bang voor een lange ontpil periode. Wat is tarwekiemolie? Haal je dat bij de natuurwinkel ofzo?Wie weet is het voor de 5de ronde al raak zou een leuk kerstkadotje zijn! Over kerst gesproken, ik ga zo alvast langzaam beginnen met de spulletjes te voorschijn te halen ( jullie zullen me wel gek vinden zo vroeg haha) Als Sinterklaas morgen weer op zijn stoomboot zit gaan hier de kerst lichtjes aan wel lekker wat afleiding in ieder geval.
@ Milo: succes met je bezoek aan de huisarts. Hopelijk met goed nieuws. Laat je het nog even weten? Ik vond het ook slopend hoor, elke maand weer hoop en elke maand weer niets. Gek genoeg was de uitslag van de fertiliteitsarts ook wel rustgevend. Er was duidelijkheid. Ben me nu ook ontzettend bewust hoeveel geluk we hebben gehad met 2 kindjes. @brondy: er moet, na een zwangerschap minimaal een half jaar tussen zitten met een cryo. Eenmaal in de vriezer zijn ze onbeperkt houdbaar. Als ik nu naar dusseldorf zou gaan, dan sturen ze me vrolijk terug hoor wij wachten dus zeker af tot ruim in 2014. Ben benieuwd naar je resultaten met de tarwekiemolie. Heb zelf ook een potje staan. Hopelijk snel goed nieuws! Op de naar de kerst! Ik ga zo onze kerstster lamp in elkaar zetten. Gekocht in het grote woonwarenhuis, met de gele letters. Mocht hem van manlief niet eerder neerzetten dan vandaag.
@milo tarwekiemolie, heb ik ook bij de kruidvat gehaald maar ik slik er maar 1 per dag, het kan zijn dat je cyclus daardoor veranderd, maar heb ik de vorige x ook geen last van gehad, dus denk dat t bij mij wel zal meevallen. Zou wel een heel leuk kerstcadeautje zijn toch?? @roos Ik doelde vooral op dat het niet later kan dan over een half jaar. Vind het ook wel goed dat je er niet eerder dan na een half jaar terecht kunt. Lijkt mij ook niet goed voor je lichaam stel je wordt wel gelijk zwanger van de cryo. Ze zeggen toch ook niet voor niets 9 maanden op, 9 maanden af Ik heb 9 maanden bv gegeven en werd pas na 6 maanden ongesteld voor het eerst. Kon wel merken dat ik al die tijd nog wel last had van extra hormomen kerst Hahah, nee hoor. Hier hangt de guirlander ook al een week aan de trap, maar nog niet versierd. Alleen de lampjes zitten er al in. Had vorig jaar geen zin om die er weer uit te halen, zo'n gedoe altijd. Vanavonf of morgen de kerstboom opzetten, zin in Het liefst deed ik dat ook al vorige week hoor, hahahah. Hebben jullie nog sinterklaas geviert dan?? Wij niet, kleine boef snapt er toch nog niks van. Volgend jaar miss wel, maar dan wil ik een pakjes avond net als vroeger, zonder gedichten!
Goede morgen dames, Vanmorgen testje gedaan en denk zelf een heel licht streepje te zien. De huisarts gebeld en assistent zei dat hoe licht het streepje ook is, een streepje is een streepje en betekend dat je hcg hormoon in je urine hebt. En dat heb je alleen als je zwanger bent. Ze zei dat ik nu contact op moest gaan nemen met een verloskundige. Ik durf eigenlijk nog niet te geloven dat het echt zo kan zijn. Verloskundige is vanaf maandag te bereiken dus ga dit weekend echt nog wel wat testjes doen. Heh bah nog meer onzekerheid. Gelukkig ben ik dus niet de enige die gek is op de kerst Geen Sinterklaas gevierd dit jaar, mijn neefje is ook nog te klein die is van augustus vorig jaar. Dus volgend jaar snapt hij er vast een stuk meer van. Vandaag de kerstboom versieren JOEPIE
@brondy: ik denk dat ik ook echt pas na 9 maanden weer een beetje de oude was. Was ook weer lekker aan het sporten toen. Had nog heel lang last van bekkeninstabiliteit. Fijn dat je zo lang bv hebt kunnen geven. Wij hebben voor het eerst Sinterklaas gevierd. Dochter wad helemaal hieper de pieper door alle aandacht op tv, op het kdv en in de stad. Het was wel heel leuk om het zo voor het eerst te vieren met ons eigen gezin, inderdaad, zonder gedichten en flauwe meuk. Volgend jaar mag je er ook aan geloven @milo: wat maak je het spannend! Dat zou toch maar al te gaaf zijn zeg! Hopelijk lopen je streepjes mooi op komend weekend. Ik duim mee hoor! @ sher: mooie naam heeft je dochter! @ kerst: joehoe! Wij gaan zo de kerstboom neerzetten af ertoe sneeuwt het buiten, kan niet beter! Fijn weekend allemaal.
@ cher: Dankjewel durf het nog niet echt te geloven. @ roos: Lief dat je mee duimt, hou jullie op de hoogte hoor, morgen ochtend het volgende testje! Lijkt mij ook hartstikke gaaf om met je eigen gezinnetje voor het eerst Sinterklaas te vieren. Vond het zelf vroeger altijd een hele spannende en leuke tijd.
Goede morgen dames, Even weer een update. Vanmorgen getest en weer een licht streepje te zien! Ook al iets donkerder dan die van gister. Hoe is het mogelijk hè. Ben eigenlijk hartstikke blij maar vriendlief vind dat niet zo verstandig, hij vind de kans dat het mis kan gaan nog zo groot dus kon ik beter niet zo blij zijn ( mannen logica denk ik) jullie begrijpen vast wel dat ik die glimlach niet meer van m'n gezicht krijg. Later zei hij wel dat hij dat zei om zichzelf en mij te beschermen zeg maar en dat hij niet zo goed wist hoe hij moest reageren omdat hij ook nog nooit een kindje heeft gekregen natuurlijk. Dat vond ik dan wel weer schattig Is het te vroeg om mijn banner aan te passen en om mijzelf zwanger te noemen? Ik weet het niet zo onwerkelijk allemaal. @ nurrie: Waarom voel je je niet goed dan nurrie? Zit je niet lekker in je vel of heb je iets onder de leden, griepje of verkoudheid ofzo? Wat heb je trouwens een super leuke kerstboom met al die bloemen!
@nurrie: jammer dat je niet gtp bent. Beterschap! Het vieze grijze weer wil ook niet helpen. Je hebt een hele mooie boom, ziet er heel gezellig uit. @milo: zwart super dat ie donkerder wordt!voorzichtig gefeliciteerd hoor meid. Geniet er stiekem maar van hoor. Het is inderdaad mannenlogica. Ik testte een week na de terugplaatsing al positief, 5 dagen voor nod. Mijn man reageerde ook zo. Het kan altijd fout gaan, dat weet je nooit. Dus ik zeg, geniet van elk moment, ook deze Over de banner, ik durfde het pas nadat ik de officiële testdatum voorbij was, die ik had meegekregen uit Dusseldorf. Lekker doen wat je zelf wil. Voel je je al anders?
@ roos: Dankjewel! Ik geniet er al wel voorzichtig van hoor, en vriendlief stiekem ook wel geloof ik. Hij vertelde net dat hij het toch aan 1 van zijn beste vrienden had verteld hij kon het niet voor zich houden. Wanneer heb jij het aan je Fam. etc verteld? Ik ga mijn banner toch maar aanpassen het voelt er goed genoeg voor Heb wel wat kwaaltjes maar niet extreem ofzo. Honger gevoel Opgeblazen buik ( al iets minder) Puistjes/ bultjes en droge huid. Geloof dat dat er ook mee te maken kan hebben. Heel veel plassen En begin een beetje maagzuur te krijgen sinds vandaag. Herken je daar iets van? Fijne avond!
Hmmm, op m'n mobiel zie ik wel banners en op de iPad niet. Naja. Het is ook moeilijk voor je te houden, dat konden wij ook niet zo goed. Mijn ouders wisten het, want die pasten op dochter, dat wij naar Duitsland waren voor de terugplaatsing. Voor mijn schoonouders hebben we het geheim weten te houden. Die wonen ver weg, dus dat was niet zo heel moeilijk. Verder wisten onze directe vrienden het ook meteen. Wij waren altijd heel open in ons ICSI verhaal. Als het dan misgaat, het je ze ook nodig (onze mening). Hierin ook doen wat jullie zelf willen. Qua klachten had ik een zeurende rugpijn onderin. Lijkt of je ongi eraan komt, maar dat is niet zo. Veel trek in van alles, op een gegeven moment misselijk met tanden poetsen. Emotioneel wat meer pieken en dalen. En inderdaad een opgeblazen buik. Niet meteen in paniek raken, als je klachten minder of anders worden. Dat hoort erbij. Morgen je vk bellen he? Spannend!
Milo , denk buikgriepje ofzo pfff , en alles zit tegen pffff hoop dat 2014 beter wordt dan 2013 thnx jah leuk he die bloemen hihi ben benieuwdt na jullie bomen hihi hier zo weet aan het werk pff zo geen zon maar ja
Zo zo, wat veel nieuwe mensen, gezellig! Lees weinig tot niets van huiboobee en van Sanne. Wie weet hoe het met ze gaat? Milo gefeliciteerd! Moeki al wat nieuws? Nurrie: gave boom!! Bij ons komt er geen, de kat gebruikt hem helaas als klimboom.
Ben er wel hoor. Lees vaak wel mee en kijk of jullie nieuws hebben, maar reageer gewoon niet zo vaak meer. Hier gaat alles goed. Baby lijkt het goed te doen. Erg goed, want buikomvang lag flink boven normaal. Ik hoop dat het bijtrekt, krijg nu al de bibbers van een groot kind haha. Lexy, jouw banner klopt geloof ik niet meer? Je hebt toch geen hele lange cyclus? Of heb ik t mis? Milo, ook een voorzichtig gefeliciteerd!
Milo, voorzichtig gefeliciteerd! Nurrie beterschap! Zal kijken of ik vanavond een foto kan maken van onze kerstboom en deze kan uploaden. Is niet zo mooi als die van jou hoor. Maar ben tevreden met onze boom die manlief gisteren heeft opgezet en opgetuigd, terwijl ik lekker uitgeslapen heb.