Trema op naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door sidmick, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    zijn er hier mensen die een trema op hun namen hebben?
    Is dat vervelend? wordt dat vaak verkeerd geschreven?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Het gaat trouwens om de naam Noella.
    Zou misschien ook zonder trema kunnen?

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou met trema doen. Noëlla dus.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ook, het staat veel mooier en je voorkomt verkeerde uitspraak.
    Ik denk inderdaad wel dat het spellingsproblemen gaat opleveren. Als je dit niet wilt, zou ik een heel andere naam zoeken die wel duidelijk is zonder accenten en tremas.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind het zonder trema echt niet mooi. Lijkt me ook geen probleem zoveel mensen hebben een naam met een é of een ë.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn naam is ook met trema en regelmatig staat hij er niet. Op de computer kunnen veel mensen hem nog steeds niet vinden. In mailadressen twijfelen mensen steeds.
    Maar het zou voor mij geen reden zijn om bij de naam Noëlla geen trema te gebruiken. Dat hoort er gewoon bij.

7. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het er wel bijhoren, bij de naam.

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Zeker met trema doen! Zonder klopt het gewoon niet. Het zal gerust vaak voorkomen dat mensen de naam zonder zullen schrijven/typen, maar dan nog hoort het! leuke naam!

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het hoort bij de naam dus zou hem er zeker bij doen!

Mijn naam is ook met een trema, en wordt sowieso 9 van de 10 keer verkeerd geschreven!

10. emje

emje Niet meer actief

mijn naam is ook met een trema namelijk Adriënne. ik heb er nooit problemen door ondervonden. al is het wel zo dat ik wel is mailtjes krijg zonder de trema omdat niet iedereen deze weet te vinden op de computer.

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier ook weing problemen met de trema (Joëlle), dus zou het er zeker niet om laten!

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zou absoluut niet voor Noella kiezen zonder trema, dat hoort echt Noëlla te zijn. Als je voor Noella kiest lijkt het me eerder een 'foutje van onoplettendheid' dan een bewuste keuze.
    Daarbij lijkt me het me vervelender om steeds te moeten uitleggen dat het écht zonder trema moet, dan om aan te geven dat er er een trema is vergeten...
    En je hebt ook nog kans dat veel mensen echt letterlijk 'noela' gaan zeggen, dat lijkt me helemaal erg eerlijk gezegd :) want tja, dat staat er toch zeggen ze dan?

13. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou met trema doen hoor, staat mooier!
    Mijn voornaam is Noëlle en mensen schrijven het wel eens fout, en veel weten de trema ook niet op het toetsenbord te vinden. Ik maak me er niet zo druk om, zolang op belangrijke papieren mijn naam goed geschreven staat. Daar let ik extra op (op mijn mbl diploma hadden ze geen trema staan, die heb ik ook niet ondertekend tot ze het gecorrigeerd hadden).

Deel Deze Pagina