Wanneer zetpil.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Mijn dochter hoest zich zo ongeveer de longen uit het lijf. Er zijn 4 tandjes door gekomen in een week inclusief kies en er is nog 1 onder weg. Ondertussen typ ik dit met snot over heel mijn shirt en madame ligt zich de longen uit het lijf te hoesten in bed terwijl ze slaapt. Ze voelt zich echt ellendig en wordt ook om de haverklap wakker. Ik ben niet zo gretig met zetpillen maar nu denk ik wel ja ze heeft geen koorts wel doen of niet?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik geef een zetpil bij het doorkomen van tandjes als hij er echt last van heeft, en bij koorts.
    Dus in jou geval zou ik er een geven als ze last van haar doorkomende kiesje heeft!

Beterschap met je meisje

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Oja een zetpil kan echt geen kwaad ;)

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    klinkt alsof je kleine meid wel echt last heeft van veel dingen, dan zou ik wel een zetpil geven.
    zelf zou ik waarschijnlijk ook een paracetamol nemen als ik 4 doorkomende tanden, een doorkomende kies had en onwijs verkouden was.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom zou je het niet geven, als ze last heeft? Ik snap dat nooit goed. Het is geen vergif.

6. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Jeetje, bij zulke symptomen had ik niet meer gewacht hoor. Daar zijn die zetpilletjes voor!

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nee het is ook geen vergif. Alleen ja alles komt na elkaar erdoor. Voor 2 weken geleden ook goed ziek. Wil haar ook niet te vaak geven

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik probeer altijd naar mijn kinderen te kijken. Als ze zich zo lamlendig voelen dat ze slecht slapen of nauwelijks iets doen, dan geef ik pcm. Ik kijk dus niet naar evt koorts en hoe hoog.
    De energie in mijn kinderen zeggen mij meer dan een termometer ;)

Voor het hoesten zal het niet helpen, maar het klinkt lamlendig dus zou ik pcm geven.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben echt niet van de medicatie, maar ik zou zeker zeggen: lekker een zetpilletje erin!!

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wanneer mijn kinderen zichtbaar niet lekker zijn krijgen ze een zetpil, ik kijk niet alleen naar koorts.
    Soms hebben ze weleens verhoging van 38 graden maar merk je helemaal niks dan geef ik niks.

11. vd21

vd21 Niet meer actief

Tuurlijk wel doen, t arme kind voelt zich toch vreselijk

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als ze niet lekker zijn. Ik ben daar echt niet moeilijk in.

13. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja gewoon geven hoor

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben ook geen makkelijke gever. Maar in jou situatie zat er al 1 in.

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik geef een zetpil als ik het idee heb dat mijn kinderen pijn hebben. Bij koorts doe ik dit eigenlijk nooit. Maar ze hoeven geen pijn te hebben :)

16. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ze heeft er blijkbaar last van, dus gewoon geven hoor :)

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Als ze alleen koorts zou hebben maar verder vrolijk is en gewoon speelt dan doe ik het niet.
    In jou geval zou ik zeker een zetpil geven, ze voelt zich ellendig en kan hierdoor misschien een stuk beter slapen.

18. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja heb haar ook 1 gedaan. Overdag wanneer ze wakker is is ze nog redelijk te spreken hoor. Maar goed soms zo ingewikkeld ook. Wanneer wel wanneer niet. Ze zijn alle 4 door en nog 1 op komst. En ook omdat ze voor 1,5 week ook al ziek was en 3 dagen zetpil heeft gehad. Was toen echt min. Denk ik ja het moeten er ook niet teveel worden ofzo.

19. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik geef inderdaad een zetpil als zoontje zich niet lekker voelt/pijn heeft. Als ik kiespijn heb of me ellendig voel door een verkoudheid/griep dan neem ik ook een pcm. Dus in die situatie krijgt mijn zoontje ook een zetpilletje.

Deel Deze Pagina