Welke meisjes naam past?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tallies, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie?

1. Rikki

2. Rubi

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.892
    5.148
    113
    Rubi/Ruby! Leuke naam

2. ENE

ENE Actief lid

28 feb 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ruby vind ik echt ontzettend leuk! Speels, stoer en fris! Mijn smaak gaat wel uit naar de officiele schrijfwijze, maar goed dat maakt verder voor de uitspraak niet uit. Ik vind Rikki ook best leuk, maar toch iets minder voor een wat oudere vrouw, terwijl Ruby naar mijn idee bij elke leeftijd past.

3. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Ruby vind ik mooier bij Dewi klinken dan Rikki. Maar ook ik zou Ruby niet met een -i doen. Ziet er onaf uit en -y is later makkelijker, lijkt mij.

4. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Bedankt dames..

Ik snap het "officiële" y niet zo, als ik op internet kijk kan het "gewoon" allebei :) wij vinden de i mooier, smaken verschillen

5. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Voor zo'n leuk stoer jongensachtig meisje. Maar je weet natuurlijk niet of ze zo wordt.

6. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
  7. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Wouw super link! Leuk...

Geef mij de "originele" en niet veel voorkomende versie maar :p

8. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ruby/Rubi

9. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Rikki!

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Smaken verschillen natuurlijk inderdaad altijd, maar ik vind het persoonlijk met -i lijken alsof je niet al te snugger bent en niet weet hoe het hoort :) Niet erg verder, maar ik zou dat zelf niet willen voor mijn kinderen.

11. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Oké dat snugger vind ik een rare opmerking aangezien Ruby een officieel engelse meisjes EN jongens naam is. En de naam Rubi officieel alleen een Engelse meisjes naam.
    Mensen die oordelen over hoe het officieel wel of niet hoort en of je wel of niet snugger bent moeten in dit geval bij zichzelf te raden gaan. Want wat hoort? Als we het officieel willen doen en ons meisje een "echte" meisjes naam geven dan is het in dit geval dus met een i. Dat de rest van de kudde het met een y wilt zien, dat is schapen gedrag... maar dat is mijn mening... :D

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dewi en Rubi, leuk!

Rikki vind ik op zich wel een leuke naam, maar als ik het zou lezen in combinatie met Dewi ga ik er vanuit dat je een dochter en een zoon hebt. Dewi is echt een meisjesnaam terwijl Rikki ook (en vaker) aan een jongen wordt gegeven.

Deel Deze Pagina