Eindelijk ben ik er een klein beetje achter wat mijn man leuk vindt, dus ik ga het nog eens proberen! Gisteren kwam hij ermee dat hij wel een echte Hollandse naam wil, maar eentje die je niet overal hoort. Hij noemde als voorbeeld Faas en Jip. Een zoon van een collega van hem heet Faas, dus die valt af. Jip denken we nog even over na (kennen een hoop huisdieren in de omgeving die zo heten). Kennen jullie nog meer namen die in dit rijtje thuis horen?
Bedankt alvast! Joep, Guus, Tijn, Mees/Moos, Cas, Gijs en Kick vind ik erg leuk, maar zijn al afgekeurd door man. Hij is zó moeilijk! Hij is nog steeds helemaal weg van Jonne, maar ik ben er niet zo zeker van of ik die wel leuk vind (naam van onze dochter eindigt ook op -ne en heeft ook 2 lettergrepen).
Nog een paar: Menno Thijm Thijl Tije Thijme Hidde Lude Luit Loek Ward Mart Fons Jorben Seger Koen Krijn Karsten Jibbe Wout Ibbe Melle
Thije, Thijmen, Hidde, Wout en Melle vind ik erg leuk, maar zijn óf al vergeven óf afgekeurd door man... Dochter heet F. ie. ne.
Teijn? Ik vind trouwens Fiene en Jonne helemaal niet gek. Ik snap dat te twijfelt, ik zit met hetzelfde probleem bij onze naam. Maar ik als buitenstaander vind het heel niet gek...
Bij Jonne moet ik denken aan jongen maar dan verkeerd uitgesproken. Ik ken het alleen als meisjesnaam (2x). Maar het kan zeker wel bij Fiene. Jammer dat Melle afvalt, dat vind ik zo'n supermooie naam! Jip ook heel erg leuk trouwens.
Joppe vind ik leuk, maar is maar 1 letter verschil van onze achternaam, dus klinkt heel raar! Jonne is een Deense jongensnaam, maar wordt in Nederland inderdaad ook voor meisjes gebruikt. Eén van de redenen waarom ik hem liever niet gebruik, maar krijg dat er bij mijn man niet in. Tijn en Siem vind ik leuk, maar onze achternaam begint met een 'n' (nu kunnen jullie hem dus puzzelen haha), dus vind dat een beetje lastig uitspreken. Of vinden jullie van niet? Graag niet de achternaam op het forum zetten!
Nee ik zou dan inderdaad niet gaan voor tijn if siem, als ik goed gepuzzeld heb Maar met die achternaam in mn hoofd weet ik ook niet of ik voor Jonne zou gaan... Misschien teveel o o o, snap je wat ik bedoel? Misschien dat het ook ligt aan de dubbele medeklinker in het midden.. Als ik mezelf bijvoorbeeld Hidde voorstel met jullie achternaam klinkt het ook beetje hetzelfde als jonne.