leuk of niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nalani, 25 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Vrolijk kerstfeest allemaal!

Ik heb een vraagje: wat vinden jullie van de naam Matilda? Leuk of juist niet?
    Hoe zou je hem afkorten?

En de naam Greta? Kan die wel in Nederland? In andere landen is die juist populair.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk aan Roald Dahl. Dahl is altijd goed.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Greta doet me denken aan een koe...

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik moet ook wel heel erg denken aan Mathilda van die film etc., maar op zich niet verkeerd. Alleen die associatie, ik denk wel dat veel mensen dat hebben. Maar als dat miet zoveel uitmaakt, best een ok naam.

Greta vind ik wat lomper in vergelijking met Mathilda. Beetje boers.

5. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het boek niet eens ken... (ik kom niet uit Nederland).

6. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Matilda, jaaa! Vind ik mooi. Afkorten kan zowel als Matti als Tilda of Tilly. Tilda vind ik dan mooier. Associatie met het boek ook hier, maar vind het ook voor een volwassen vrouw heel mooi.

Greta ben ik niet zo kapot van. Ik vind Gr ook nogal hard klinken. Misschien is dat minder erg als je ergens woont waar het met de zachte G wordt uitgesproken. Verder klinkt het een beetje Duits of Alpen. Denk dat Grietje meer de Nederlandse versie van deze naam is, of klopt dat niet?

7. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Spreken jullie Greta wel met een Nederlandse G uit? Had hem zelfs met een duitse G uitgesproken. Maar goed, mijn man vind die naam wat minder en twijfelt erg over Matilda ivm met het boek (dat ik dus niet ken).
    Maar fijn dat er al wat positiece reacties zijn!!

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dahl is Brits. En het is een must read voor kinderen. Topkind ook, die mathilda. Dus niets om de naam voor opzij te schuiven.

9. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Matilda... Mwah... Even wennen, weer eens wat anders! Denk meteen aan Matilde uit Roald Dahl. Afgekort zou dit matty of tilly bij mij worden.

Greta zou ik echt heel zielig vinden voor het kind....sorry...:) inderdaad door het eerder genoemde boerse / koeiennaam.

10. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Haha grappig hoe erg culturen en smaken verschillen. Greta is in Duitsland een top 30 naam.
    Maar goed, het wordt dus geen Greta. Was alleen benieuwd wat Nederlanders ervan vinden ;)

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind Matilde zo vervelend om uit te spreken.
    En Greta vind ik niet mooi.

12. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik zou snel het boek gaan lezen of de film kijken, echt super !

13. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Oohh is het die film met Mara Wilson?? Dan ken ik hem idd wel!! Ja nooit aan gedacht!! Zeker leuk!

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja is die film 😉
    Ik vind Mathilda wel leuk op zich. Zou er zelf nooit voor kiezen, maar vind hem niet verkeerd. Ik denk wel meteen aan de film, maar vond de film/het boek echt super leuk, dus het is wel een positieve associatie.
    Greta vind ik echt verschrikkelijk, sorry 😅

15. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Eens met de overige reacties, Matilda is een leuke naam! Greta vind ik een boerinnennaam en geen fijne klank. Sommige namen die in Duitsland populair zijn vind ik heel leuk (bijv. Ida, Marta, Pia) maar Greta, nee.

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Dit!

17. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Haha heb idd een dochter die I.da heet..

18. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Leuk! :)

19. Elva

Elva Actief lid

17 jun 2015
    164
    1
    18
    Docent NT2
    Randstad
    Greta vind ik echt niet leuk voor in Nederland. Matilda daarentegen wel! Ook de Dahl-associatie, maar dat is alleen maar positief. Om die reden zou ik 'em voor een eventuele dochter nr 3 als tweede naam kiezen.

20. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Matilda leuk!

Greta in Nederland inderdaad ouderwets, maar zou best weer up and coming kunnen worden. De klank is eigenlijk best heel mooi en klassiek. Net zoals Janna, Emma etc.

Deel Deze Pagina