Wij zijn op zoek naar een mooie meisjesnaam die past bij broer Florian. Ons lijstje nu is: - Feline - Merel - Marit Welke naam vinden jullie het mooist? En hebben jullie nog leuke andere suggesties?
Ik heb Hannah gestemd; mooi en klassiek. Marit en Merel zijn leuk maar minder klassiek... en Feline vind ik niks. Deels omdat het met een F begint maar ook omdat ik aan het woord 'katachtigen' denk (en ik vind katten leuk maar het is toch een beetje een gekke associatie)
Alle 3 leuk. Maar Felisne het leukste Maar wel veel lijkend op Florian . Dus Marit gestemd. Misschien nog Marise Eloise Celeste Romelia Rosalie Valerie
Wat een lastige keuze. Ik vind ze alle vier mooi en ook goed bij Florian passen. Ik heb op Hannah gestemd. Prachtige tijdloze naam.
Merel!!! Feline: kan het niet los zien van z’n betekenis: katachtige. Daarnaast: is het fuh-lie-nuh, is het fee-lie-nuh. Te twijfelachtig. En zal niet de enige zijn daarin. Als suggestie: Philine vind ik wél prachtig én mooi bij Florian passen! Ook handiger dat ze dan niet dezelfde voorletter delen. Hannah: beetje stoffige naam en tikkie 13 in een dozijn wel. Marit: echt vreselijk, sorry. Zo kattig! Vind Hannah en Marit ook helemaal niet bij het frisse Florian passen. Dus: liefst Philine, anders Merel Verdere ideeën: Florian en… Celeste Isabel Sylvia Quirine Rosalie Richelle Michelle Gwendoline/ Gwendolyn Elvira
Bij zo’n topictitel probeer ik altijd eerst zelf te bedenken wat ik er mooi bij vind passen. En in dit geval is dat Sophie. Van jouw opties stond Merel ook op mijn eigen lijstje, maar in combinatie met je zoon vind ik het mwah. Feline is wel aardig, de alliteratie met je zoon’s naam maakt het geen jut en jul. Maar het hierboven geopperde Philine vind ik mooier!