Al tijden heb ik DE naam voor onze zoon in mijn hoofd. Nu is deze helaas afgekeurd door mijn vriend. Maar geen één naam kan aan deze tippen. In doe echt m'n best een andere te vinden. Zijn hier dames die dit ook hebben mee gemaakt. Zijn jullie uiteindelijk uit de naam gekomen (en hoe). En ben je wel/niet blijven zitten met het gevoel dat je niet DE naam hebt kunnen geven ?
Tja .. lastig hoor.. Het kindje is van jullie allebei, dus toch maar op zoek naar een naam die jullie beide mooi vinden.. succes!
Dat zeker hoor! Zal mijn wil echt niet opleggen. De naam is gewoon van de baan. Vraag me alleen af of ik het los kan laten... ☺ en of anderen dat wel konden.
Ik heb precies het zelfde gehad. Ik was verliefd op een meisjesnaam en voor mezelf had ik al besloten dat het DE naam was. Toen ik hem voorlegde aan vriendlief vond hij het niks.. ik voelde me zo rot! Alle namen die hij vervolgens noemde keurde ik dan ook gelijk af.. totdat hij een naam noemde die ik in de eerste instantie ook afkeurde maar hij bleef toch ook een beetje in me hoofd hangen. Ik was gewoon zo gefixeerd op DE naam dat ik alle andere namen bij voorbaat al afkeurde tot die naam. En nu nog 12 weekjes ongeveer en dan wordt onze dochter geboren en ze krijgt de naam die mijn vriend opperde en ik kan je vertellen er is geen een naam mooier meer als deze naam zelfs niet de naam waarvan ik dacht dat het DE naam was!
Hier precies hetzelfde. Ik heb al jaren een jongensnaam in mijn hoofd die voor mij de naam is alleen mijn vriend vind hem helemaal verschrikkelijk. Ik heb de naam opgegeven. Gelukkig vonden we vlak daarna wel een naam die we allebei heel mooi vinden voor ons zoontje. Er komt echt wel een naam die je net zo mooi vind of zelfs nog mooier dan de naam die je nu hebt.
Ik had t ook bij mijn jongste, en achteraf ben ik zo blij dat het niet de naam is geworden die ik in de eerste instantie wilde! Vind m nu helemaal niet leuk meer, en past ook absoluut niet bij haar, de naam die ze uiteindelijk heeft gekregen is veel leuker!
Zo is het, als je kindje eenmaal geboren is gaat de naam helemaal bij diegene passen en kun je je niet meer voorstellen dat hij of zij anders zou heten.... En je kunt inderdaad ook kiezen voor een tweede naam
ik had voor een meisje een paar namen die ik nog steeds fantastisch vind en hier eigenlijk ook niet voor komen.. maar mijn man vond ze niks. toen kwam hij zelf na een tijdje met een naam die ik nooit van hem verwacht had en die vond ik eigenlijk ook wel erg leuk. dat is het dus geworden en ik heb er ook zeker geen spijt van dat ze niet 1 van mijn namen heeft gekregen.
Mijn zus en haar man hadden hetzelfde probleem bij de geboorte van hun eerste zoon. Zij hebben toen verder gezocht naar een naam die ze beiden mooi vonden. Grappig is wel, dat hun tweede zoon de naam heeft gekregen, die door haar man was afgekeurd bij hun eerste. Bij de tweede wilde hij absoluut dat hij díe naam kreeg. Manlief was was intussen aan de naam gewend geraakt en vond hem toen wel mooi. Zoon #2 heeft dus nu de naam die voor zoon #1 voorzien was door mijn zus.
Hier moest mn man ook wel wat wennen aan sommige namen. Eens hij ze een paar weken had genoemd en overdacht vond ik sommige wél mooi. Mijn lievelingsnaam vindt hij niet echt wauw, dus die gaan we dan ook niet nemen. We moeten hem allebei echt tóp vinden, vind ik. We zijn wat blijven verder zoeken en een lijstje gemaakt, met elk onze top. En ondertussen staan er toch 3 namen tussen die we allebei écht mooi vinden!
Fijn om te horen dat jullie er samen na alle tevredenheid eruit zijn gekomen. (Hopelijk) Gaat ons dat ook lukken ☺
Onze dochter heeft geen tweede naam. Vind het daarom vreemd om nu wel voor een 2e naam te gaan. Daarbij vind ik volgnsmen alleen mooi/zinvol als het een betekenis/vernoeming betreft. Maar bedankt voor het meedenken ☺
Hier precies hetzelfde probleem. Bij onze oudste zoon (wat leuk om te kunnen zeggen ) hadden wij ook een gigantisch probleem: we hadden individueel een lijstje met namen gemaakt en beide lijstjes konden gelijk compleet (!) In de prullenbak. Er zat niets tussen wat de ander ook maar een optie vond. We zijn toen blanco opnieuw begonnen. Steeds als we een leuke naam hoorden deelden we die met elkaar. Over de app, in de auto, tijdens tv kijken. Namen die toen ook maar engiszins een optie waren, schreven we op een lijstje. Uiteindelijk opperde ik een naam waar man gelijk enthousiast op reageerde. Een naam die in eerste instantie nooit mijn lijstje gehaald zou hebben. En nu: liefde op het eerste gezicht, voor beiden. Bij ons zoontje op komst pakken we het nu maar meteen op deze manier aan haha. Want onze smaak komt nog steeds niet overeen. Ik merk dat ik hierdoor nu wel 'breder' op zoek ga naar namen. Je bent toch geneigd om in je eigen voorkeuren 'kringetje' te zoeken en andere namen eigenlijk geen kans te geven. We hebben nu een lijstje met zo'n 6 namen die we beiden tof vinden, waarbij we allebei dezelfde naam maar niet uit ons hoofd krijgen. De kans is dus groot dat we er dit keer snel aan uit zijn! Maar we laten het nog even rusten en bekijken ons lijstje regelmatig om ook de andere namen te laten landen.
Ik weet nog dat iemand in ons gezamenlijke zp clubje dat ook had en dat die heeft volgehouden en geboortekaartje heeft ontworpen net DE naam en uiteindelijk heeft t kind die naam ook gekregen 🙈 Hier is mijn topnaam ook met n dikke veto afgekeurd. Ik heb m maar wat rondgebazuind zodat t voor mij ook geen optie meer is (omdat ik de naam geheim wil houden)
Over een paar maanden gaan mijn vriend en ik voor een eerste. De naam lijst is al compleet. Schoonzus heeft een aantal maanden geleden een kleine gekregen en toen die zelfde dag ook lekker zitten dagdromen over namen samen met mijn vriend. 1 naam vond hij ook helemaal geweldig. Nu een half jaar verder komt hij ineens, hebben we dat lijstje met namen nog ? Ik heb toch zo'n leuke naam ! Ik het lijstje zoeken, oh ik hoef die naam niet op te schrijven hij staat hier al op. De naam heeft hem al helemaal te pakken haha. Nu hopen op een zwangerschap en een meisje Al hebben we ook samen al 5 hele leuke jongensnamen op het lijstje
Hahah Picasso91 😂 Die tactiek heb ik al geprobeerd. Gooi soms de naam in een gesprek, maar hij heeft er echt niks mee. Tjah dan houd het op. Medinilla hopelijk ben je snel zwanger en vinden jullie de namen dan nog steeds goed. Zelf ervaring bij de eerste dat tijdens de zwangerschap DE naam van voor de zwangerschap het toch niet meer was.
Ik heb dat ook gehad na weken zoeken en nadenken eindelijk de naam gevonden, helemaal blij tot ik hem vertelde aan m'n vriend 🙈 hij maakte hem helemaal met de grond gelijk . Heb die avond echt ruzie gehad 🙈 uiteindelijk door blijven denken en zoeken en nu heeft m'n dochter een naam waar ik helemaal stapel verliefd op ben. Dus mijn ervaring is dat je straks toch een prachtige naam.hebt voor je kindje waar jullie allebei blij mee zijn 😊
Tja ik heb zelf ook nog wat namen die ik HEEL GRAAG 'kwijt wil' aan kindjes van ons maar ik weet al dat dat het niet gaat worden omdat man het niet mooi vind. Het blijft een zeer plekje.