Ik heb een flinke dosis inspiratie nodig voor een korte jongensnaam (niet meer dan 2 lettergrepen) Wie helpt me op weg?
Hier mijn lijstje. Degene die ik echt ga gebruiken staat er niet op, die wil ik nog even voor me houden Misschien is het totaal je smaak niet, maar succes in ieder geval! Dylano Dean Benjamin Jayden Milan Mitchell Nathan Deacon Tristan Charly Kyano Quincy Django Joaquin Fabian Joshua Justin Oliver Giannini Finley Jordan Giovanni Jamie/James Spencer Sylvain Kylian Aiden Jack
Finley was onze jongensnaam (komt wat minder voor dan het kortere Finn) verder: Liam Aiden Jongensnamen vonden wij erg moeilijk 'gelukkig' hoorde we met 20 weken dat we een meid kregen
Ik vind jongensnamen ook zo moeilijk en gelukkig was onze eerste ook een meisje! Maar goed. Ik heb net een kort ''begin'' lijstje gemaakt die ik aan mijn man ga laten zien. ziet er zo uit: -Cas -Luc -Kai/Kay/Kaj (in alle gevallen Hollands uitgesproken) -Tim -Thijs -Mees -Stijn -Tygo Wij zijn zelf nogal ''Hollands'' qua eigen namen, achternaam en uiterlijk, dus een heel buitenlandse naam past daar volgens ons niet echt bij. Meer namen zijn van harte welkom!
De meeste namen vallen nu wel af, simpelweg omdat ze niet klinken in het Nederlands... Dit was het eerste lijstje. Eskil Ulvar Elias Ingmar Tore Vidar Vigo Ingvar Finn Rune Ragnar Halder Haldar Albin Ilian Ivar Finnbar Arvid Torvald Ilias Dorian Kaspar Andor Roald
Liam Finn Kai Luca Mica Lucas Milan Noah Dani Daniël Damian Kyano Kiyan hmm jah dat waren ze ongeveer wel
Dit zijn de jongensnamen die we wel mooi vinden voor een 2e: Sandor Loic seth sepp hugo milan Misha Sylvan Eleonor
Haha ik vond Stanley heel leuk maar mijn man vond het afschuwelijk. Ik vond verder de volgende namen heel leuk: Noah (zo had Noa geheten als ze stiekem toch een jongetje bleek) Sam Rico Moos Joey Dion Beetje uiteenlopende smaak dus eigenlijk.
even denken: Levi Joël (op zn nederlands, dus joowel) Luuk Ezra (mijn absolute voorkeur) En onze "nieuwe" jongensnaam verklap ik lekker niet
Ik heb onze gekozen namen er ook niet bij, maar dit was het overige lijstje: jayden Yael (dja-el) Daan Sam Emanuel (als tweede naam) Alexander (als tweede naam Merijn Quinn Nathaniël Elia Eran Erin Marijn Wij hebben gekozen voor twee namen, zowel bij een jongen als een meisje. Aangezien ons boefje niet laat zien of het een jongen of een meisje is, heb ik voor het printen van de geboorte kaartjes twee versies gemaakt, hoef alleen straks de datum/geboortegewicht en cm in te vullen. het allergrappigste: ik was de kaartjes aan het ontwerpen vanmiddag en ontdekte dat zowel de jongens als meisjes namen bij elkaar opgeteld evenveel letters zijn (dus de twee voornamen voor een jongen hebben hetzelfde aantal letters als de twee voornamen voor een meisje) En de klanken van een jongen zijn de omgekeerde klanken als voor een meisje Echt stom toevallig is dat trouwens hoor! Ontdekte het vanmiddag pas!