Ik ben zelf half italiaanse en mijn dochter heeft een vrij italiaanse naam. Nu vind ik de namen als Valerio of Valentino voor een jongen echt mooi. Maar kan het wel voor een kwart italiaans kindje? Ik bedoel dus eigenlijk, voor een bijna blond mannetje met een hele friese vader,
Ik vind dat het wel kan Giulia is ook kwart Italiaans maar zij heeft dan wel de Italiaanse achternaam
O wat leuk. De kinderen van mijn broertje krijgen ook de italiaanse achternaam. Trouwens, als jou man een Italiaanse nationaliteit kan Giulia ook de italiaanse nationaliteit krijgen. Ik ben ook zowel Nederlands als Italiaans, maar het gaat alleen van vader op kind over. Jammer,
Hij heeft de Nederlandse anders moest hij destijds in het leger in Italie en je moet je telkens melden bij de vreemdelingendienst...
mwah, weet niet. Dan zou ik bijvoorbeeld Lorenzo of Leon leuker vinden, is ook Italiaans maar kan ook voor een Nederlander eventueel dus ook voor jou 1/4e kindje.
Ik zeg 'anders'... je kan best een italiaanse naam nemen maar waarom kies je niet voor iets gangbaarders? Of iets minder specifieks. Bijvoorbeeld Enzo of Guido
Wel leuk om te zien dat de een het wel leuk vind en de ander helemaal niet. Mijn oom heet Lorenzo, dus op zich is dat wel mogelijk. Ik vind dat alleen dus niet een leuke naam. Ik had dit toen ik zwanger was van Isabella dus ook al met de jongens namen. Italiaanse meidennamen zijn makkelijk en er is veel keus. Marco is namelijk ook wel leuk, alleen al zo verschrikkelijk ingeburgerd in Nederland dat ik het bijna geen Italiaanse naam meer vind. Federico is hier ook favoriet.
Ik hoop dat ik niemand beledig met mijn mening.. maar ik zou dus nooit voor die namen gaan. Valentino, dan moet ik gelijk aan zo'n loverboy denken
Ik vind het ook wel kunnen hoor ,mijn zoontje heet ook manolito en dan nederlandse achternaam, maar ik vind het mooi
loverboy, ja iedereen heeft haar eigen beeld bij een naam. Manolito vind ik erg leuk. Heel apart, echt nog nooit van gehoord. Ja Federico ben ik ook erg van gecharmeerd. Op het KDV waar Isabella heel even op heeft gezeten zat een heel schattig kereltje met een Italiaanse vader die zo heet. Valentino ken ik meer van Valentino Rossi, en is eigenlijk in het Nederlands gewoon Valentijn. Valerio natuurlijk de VJ bij TMF. Ook een leuk kereltje.
Oh ik d8 dat het ook een italiaanse was, manolito dat staat tenminste op internet en sommige mensen zeggen spaans.