keuze maken

Discussie in 'Babynamen' gestart door KleinWondertje, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik heb 2 namen waar ik van overtuigd ben (was?) dat ik ze leuk vind.
    Noëlla en Angeline

Mijn keuze is hierop gevallen omdat ik het niet op iedere hoek hoor, hier in ieder geval niet en ze zijn toch ook weer niet vreselijk bijzonder.
    Mijn vriend is erg moeilijk en vindt deze twee dus ook mooi, eindelijk :eek:

Alleen ik vraag me dus bij alle namen af, hoe kort je het af. Hoe gaat je kindje in de 'volksmond' heten. Ik ben weg van de naam Mila, maar zo heet er hier dus al een. In de omgang word dat Mieltje en dit vind ik totaal niet storend (om mijn smaak aan te geven).
    Voluit vind ik beide namen mooi, maar hoe gaat dit afgekort worden..?
    Noëlla gaat waarschijnlijk Noel worden en dat vind ik eigenlijk niet zo. Angeline krijg je snel An, tenzij ik het voortouw richting Lien/Lientje geef. Wil Angeline voluit namelijk wel echt uitspreken als Angelieeene zegmaar, dus meer klemtoon op liene ipv an.

Misschien een wat vreemd verhaal, maar ik wil dus graag van jullie horen of jullie leuke/nare ervaringen hebben met deze namen. Leuke afkort ideeen hebben of andere suggesties.

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hoi!

Ik vind persoonlijk Noëlla niet zo mooi. De afkorting Ella wel weer.
    Angeline vind ik mooier en ook de afkortingen Lien (stoer) en Lientje (lief) vind ik leuk. Het afkorten kun je wel sturen door het zelf als voorbeeld te gebruiken.
    Als je kind ouder wordt gaat dat afkorten op school vaak wel een eigen leven leiden en kun je dat niet meer zo makkelijk beïnvloeden.
    Succes met kiezen!

Deel Deze Pagina