Hoi dames, Pfff ik wist niet dat een naam verzinnen zo lastig kon zijn. Maar we hebben eindelijk een aantal namen, maar komen er niet uit welke van de twee het moet gaan worden. Dus heb weer ff een poll gemaakt De eerste heeft twee namen: 1. Esma [es-ma] = prachtig, dierbaar (andere betekenis: hoge status) 2. Imani [ie-maa-nie] = afgeleid van het woord Imaan, het betekent "geloof" De tweede naam: Zaynah [zeej-nah] = schoonheid
Hele mooie namen met mooie betekenissen. Ik heb gekozen voor Esma Imani want mijn nichtje heet Imani en dat vind ik een hele mooie naam Bovendien vind ik Esma wat makkelijker en internationaler. De andere naam zal ze denk ik altijd moeten spellen en is wellicht (in andere landen) lastiger uit te spreken.
Esma Imani vind ik echt super mooi. Een naam voor een echt prinsesje! Ik ben er op slag helemaal verliefd op
Hier ook voor Esma Imani gegaan. Vind het mooi klinken, mooie betekenis en ik ben bang dat Zaynah te moeilijk ik en ze dus altijd haar naam zal moeten spellen. Maar ook dat vind ik en mooie naam met een mooie betekenis
Heel erg bedankt voor jullie reacties ladies Ja he, eerste is makkelijker uit te spreken, dat vind ik wel belangrijk. Haha want ik heb dat 'probleem' wel met mijn eigen naam... zeg meteen altijd door de telefoon "ik zal mijn naam wel even spellen"
De 1e vind ik het mooist... met name inderdaad het Imani deel.. enige 'nadeel' aan Esma is, dat je misschien krijgt dat mensen denken Emma te horen, dus 'corrigeren' zal er misschien nog wel inzitten, maar hoe erg dat is?