Wauw wat een hulp al zeg! Super, bedankt!! Ik ga alles eens op m'n gemakje overlopen en ook eens voorleggen aan m'n man. Ik zie hier een paar keer Josephine terugkomen, maar ons nichtje heet al zo. Ook Julie/Juliette kan jammergenoeg niet meer. Delphine is de ex van mn man, zou beetje raar zijn Laure trekt teveel op mijn naam. Ik zag m'n mama gisteren en zij doet héél graag voorstelletjes qua namen Zei ze plots "Oh ja, en Olivia, dat vind ik prachtig". Wel grappig, want als ik de laatste dagen aan de baby denk, denk ik meer en meer aan Olivia. Maar die naam is hier in Belgie ongelooflijk populair (op nr 2 of 3 geloof ik). Al kennen we zélf wel niemand die zo heet. M'n man z'n tante heet Alice (op z'n Frans uitgesproken als Alies, niet als Ellis). En mijn tante heet Eliane (gewoon met 1 -n hoor, Nova1984 ). Maar we hebben die namen niet gekozen om te vernoemen ofzo, gewoon omdat we ze mooi vinden. We gaan er nog eens héél erg goed over nadenken. Gelukkig hebben nog tijd Super bedankt alvast voor al die leuke ideeen!!
Ik vind van jouw lijstje Olivia verreweg het leukste, staat bij mij ook op het lijstje voor meisjesnamen! Alix zou evt nog een optie zijn ipv Alice. Verder vind ik Aurélie prachtig of Aliénor (of Leonore, Eleanore).