Wat vinden jullie van de naam Noué? (uitspraak: Noë) Ik vind het alleen op die manier mooier staan ipv Noe.
Ik zou niet weten hoe ik Noué zou uitspreken als ik het in eerste instantie zou zien. Noe-ee of Nou-ee zou ik ervan maken. In ieder geval dus niet zoals ik Noë uitspreek (Zoë met een N dus Noo-wie). Ik vind het vooral een beetje zielig voor je kind als je een naam zo ingewikkeld gaat maken qua schrijfwijze. Overigens vind ik Noë wel een hele leuke naam
Ik zou het uitspreken als 'noe-wee', maar ik lees het als 'nou hé'. Dat laatste vind ik niet zo.. Wat vind je van Novée of Nowi of Novi?
Noué vind ik er raar uitzien en ik zou het niet uitspreken zoals jij wilt maar er iets van Nou-ee van maken. Ik zou het gewoon bij Noë houden als dat ook de uitspraak is die je wilt.
Zo heb ik hem nog nooit iemand horen uitspreken, maar zou me kunnen voorstellen dat mensen dat doen: als Zoë met een N. Maar ik ken hem als Noo-ee.
Hangt er vanaf in welke taal je het ziet denk ik? Maar bijvoorbeeld het schoenenmerk ken ik als Noo-ee. Ik denk wel dat je met de spelling Noé helemaal geen verwarring hebt. Dan oogt het voor mij wel als een jongensnaam.
Ik zou het uitspreken als Nauwee. Die “u” lijkt in deze spelling nogal zinloos als je het als Noowee als wilt spreken. Maar ik dan ook een Roué (jongen) en dat spreek je uit als Rauwee.
Hangt een beetje af van de uitspraak. Noué spreek ik uit als Noe-wee. Noë spreek ik uit als Noo-wie. Als je de uitspraak 'Noo-wee' wil, zou ik het schrijven als Noé, anders klopt de schrijfwijze niet helemaal met de uitspraak. Ik vind het beide verder wel prima namen!
Ik vind Noué hartstikke mooi, ik zou het uitspreken als Noe-wee Noë zou ik uitspreken als Noo-ee. Het zou niet eens in me opkomen om het uit te spreken als No-wie. Heb het net even gegoogled, de uitspraak wordt daar ook als Noo-ee aangegeven.
Ik denk omdat Noe met trema lijkt op Zoe (met trema) en dat spreek je wel uit als Zowie. Ik snap die verwarring wel.