Hi, Sinds vanochtend weten we dat het een meisje wordt. Bij mijn vorige dochter hebben we mijn moeder vernoemd als 2e naam. Nu willen we mijn schoonmoeder vernoemen maar zij heet Yvonne. En dat is een moeilijke naam om te vernoemen. Ik ben tot nu toe de volgende mogelijkheden tegen gekomen: Vonne Yvette Yve (spreek je uit als ieve) Hebben jullie nog meer ideeen?
Yve is dacht ik een mannelijke naam en geen vrouwelijke? Yonne/Jonne is een unisex naam. Verder is Jonna echt een meisjesnaam. Maar is dan wel met een a ipv. e van Yvonne. Ivy vind ik ook goed kunnen. Of Nova, Novée of Novalynn.
Zelf zou ik gewoon Yvonne doen. Hebben jullie de naam van jouw moeder ook veranderd? Alleen letters uit de naam: Evon Evy Nove Ovy Ynne Met andere letters: Ivy Nena Nonna Nynke Yfke
Als het de tweede naam is, zou ik gewoon Yvonne doen. Anders blijft er van het vernoemen niet veel meer over vind ik, aangezien de eerste naam ook al los daarvan staat.
Wat een leuke ideeen. Ik wil idd dat er wel een deel van de naam gebruikt wordt. Mijn moeder heet Hilligje en dat hebben we afgekort naar Hilde.
Ik snap dat je je dochter geen Hilligje hebt genoemd maar met Yvonne zie ik eigenlijk geen reden waarom je die naam niet gewoon zo zou gebruiken.
Yvonne vindt ik zelf persoonlijk geen leuke naam voor onze dochter. Manlief vindt dit ook en wilt zeker vernoemen maar niet volledig Yvonne. Vandaar dat we een tussenweg zoeken.