Lotta vind ik echt heel leuk!!! stond ook op mijn lijstje voor de 2e, maar mijn man vond het minder. Uiteindelijk is het gewoon Lot geworden. uitspraak Lykke zou ik nog in geen 100 jaar goed hebben gegokt... haha. Ik zou het gewoon als Lieke hebben uitgesproken, maar dat vind ik dan weer een beetje een suffe naam. Stella vind ik meer een naam voor een koe, sorry, (Stella23 en bertha15 moeten gemolken worden....). Rivka heb ik nog nooit van gehoord, maar vind ik ook wel leuk klinken!! wat vind je van Thirza, moest ik meteen aan denken toen ik jouw lijstje zag! succes met kiezen
Rivka - vind ik gewoon geen mooie naam. Verder niets raars, enkel kwestie van smaak. Lykke - hoe moet ik dat uitspreken? Als likke? Klinkt als likken en dat zou ik echt niet doen. Stella - vind ik helemaal niets, misschien leuk voor een schattig peutertje met twee blonde staartjes maar dat peutertje wordt ooit een volwassen vrouw. En dan zit je met Stella... Lotta - vind ik erg leuk! Maar er dan wel rekening mee houden dat iedereen Lotte zal zeggen en schrijven. Ik stem voor Lotta maar het zou vanwege de verwarring met Lotte niet mijn keuze zijn.
Hi MamavanMenno, allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Van deze 4 vind ik Stella het leukste. En wat vind je van de schrijfwijze "Thirsa" (ik ben persoolijk ook meer voor een Z ipv S in namen)
Vind het het allemaal net niet. Stella vind ik wat tuttig. Rivka vind ik niet mooi. Lykka lijkt net of je Lieke niet kunt schrijven. (hoe spreek je Lykka eigenlijk uit?) Lotta hmm deze dan het leukste. Maar liever Lotte
In het Noors is de uitspraak van de naam/het woord lykke juist weer hetzelfde als het Nederlandse Lieke. Ik zou er zelf niet voor kiezen, ben bang dat het te veel verwarring geeft over de uitspraak. Stella vind ik de mooiste naam van deze vier.
Over het algemeen zit er altijd wel een naam in het rijtje welke ik enigszins leuk vind. In dit geval vind ik ze allemaal echt niet mooi.. Sorry! Succes met de speurtocht
De uitspraak in het Noors (Bokmål) is ook luukke en geen liekke. Uitspraak van lykke: Hoe wordt lykke uitgesproken in het Noors (Bokmål), Deens Een link waarbij je de uitspraak van het woord lykke zowel in het Noors als het Deens kunt horen. In het Zweeds heb je dezelfde uitspraak. De klemtonen kunnen in de talen net wat verschillen, maar de y is een uu-klank. Zou je de uitspraak Lieke willen, dan zou ik het op z'n Nederlands schrijven. Of eventueel als Lyke. Wil je Lukke, dan zou ik het zo ook opschrijven, maar dat is een vreemde naam. En anders kom je al snel bij Luucke/Luca uit, wat meer een jongensnaam is.
Lotta, prachtig! Lief en stoer tegelijk, krachtig, net een tikkeltje anders dan anders, Scandinavisch, mooie nostalgische herinnering aan Lotta uit de Kabaalstraat. Lykke vind ik gek geschreven, maar aan de andere kant ken ik ook online iemand met de gebruikersnaam Lille Lykke en vind ik dat ook weer bijzonder en raak ik er wel gauw aan gewend (https://instagram.com/lillelykke). Doet me denken aan de Zweedse singer-songwriter Lykke Li. Ook mooi dat Lykke het Noorse woord is voor 'geluk' Rivka ook mooi maar ook wel wat hard. Stella vind ik oké, maar ook een wat lompige klank.
Maar wow, neeee zeg, wat zie ik nu over Berre! F*ck! Gecondoleerd.. (mag dat nog, twee maanden later?) Maar ook, nu ik dat weer weet, vind ik Lotta of Lykke wel extra mooi vanwege de medeklinker- en klinkervolgorde, die daarbij net zo is als Menno en Berre: mkmmk. (Waarbij de mm achter elkaar dan ook nog dezelfde letter is) Dus ik vond die twee al het leukst, maar nu extra! (Andere ideetjes op die manier: Bente - Bette - Birte - Cajsa - Cilla - Cille - Dinte - Ditte - Donna - Dorte - Dunja - Fenna - Fenne - Gemma - Gitta - Gitte - Gytha - Hanna - Hanne - Hedda - Hella - Helle - Helmi - Hilda - Hilde - Hilja - Janna - Janne - Jante - Jente - Jessa - Jetta - Jette - Jinne - Jinte - Jitte - Jonna - Jorja - Jovka - Jutta - Jutte - Jytte - Kajsa - Kessi - Kirke - Kirsi - Lahja - Lenka - Libby - Lenna - Lente - Lilja - Lilli / Lilly - Linna / Lynna - Lissa - Livvy - Lizzy - Marla - Marna - Marni - Marte - Mente - Merja - Merla - Merle - Mette - Milla - Mille - Milly - Minja - Minte - Mirja - Mirna - Mirle - Mirre - Molly - Mynja - Myrna - Nanna - Nazli - Neske - Nessa - Nikki - Ninke - Nissa - Nynke - Pilvi - Pinja - Pippa - Polly - Rikke - Ronja - Sanja - Sanna - Sanne - Sassa - Selma - Senja - Signe - Signy - Silja - Silje - Silke - Sille - Sinne - Sylvi - Tarja - Tawny - Tecla - Terje - Tesni - Tessa - Tesse - Tibby - Torny - Vanja - Vanna - Velda - Venla - Virva - Wanda - Wenda - Wendy - Willa - Xante - Zanna - Zelda - Zella - Zelma - Zenzi - Zivka)
ja hoor mag nog steeds bedankt! en bedankt voor het leuke lijstje mijn favo van jouw lijstje zijn: Fenne/Fenna; Jutta en Mirre
Rivka vind ik niet zo leuk. Vind het ook hard klinken. Lykke. Lieke? Likke? Lukke? Nee sorry, geschreven vind ik het er best leuk uit zien, maar weet er geen raad mee. Stella vind ik echt niet mooi. Lotta ook niet zo. De A op het eind vind ik apart en hard klinken. Lotte vind ik leuker. Ik moest bij dit rijtje meteen aan Ronja denken. Is dat niks?
Rivka hierop heb ik gestemd vind ik wel een leuke naam Lotta zou ik lotte van maken Lykke zou ik uitspreken als likke maar doet me denken dat je lieke op een andere manier wilde schrijven Stella vind ik wel aardig
Rivka, leuk Lykke, Leuk! Ik zat aan de zangeres Lykke Li te denken. Dat word wel als Lie-kie uitgesproken. Zelf vind ik het voor nederlands gebruikt te pest gevoelig. Stella, ik vind het een super mooie naam! Lotta, Nee ik ben te veel aan Lotte gewend. Suggestie Yrsa, ook een hele mooie Scandinavische naam.
Menno , Berre en Lotta klinkt mooi! Origineel ook Menno, Berre en Rivka klinkt ook goed, iets minder leuk. Menno, Berre en Jiska kan ook Menno, Berre en Femke vind ik ook leuk passen, overal een e in, alleen geen dubbele medeklinker. Menno, Berre en Jette Menno, Berre, en Silke Menno, Berre en Sanne