Naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door , 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik zit een beetje met een dilemma,
    Ik was samen met de vader van mijn kindje tot een naam gekomen. Ik geef mijn zoon 2 namen. Nu heb ik een naam gevonden die ik echt veel mooier vind en beter bij de 2e naam past....alleen hij vind deze naam echt helemaal niks! Ik heb geen relatie met hem, en het contact is op dit moment heel minimaal, er is veel onenigheid en hij gaat mijn kindje ook niet erkennen. Nu twijfel ik ontzettend of ik voor mijn eigen naam moet kiezen of moet schipperen en voor die andere naam kiezen....Hebben jullie advies?
    xxxxx

Edit Daphne: verplaatst van Alleen en zwanger naar Babynamen

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou als hij het kindje niet gaat erkennen.. heeft hij ook nergens geen recht op..
    Ook jij kan nergens geen aanspraak op maken betreft de financieen..
    Laat je dan ook niet beinvloeden door hem.. Als het contact al minimaal is, hoe zie je dat dan later?
    Stel je voor hij verdwijnt volledig uit je leven.. Zit jij met een naam die je eigenlijk anders had gezien.

Ik zou mooi mijn eigen keus doen..

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mee eens, gewoon lekker je eigen namen kiezen ;) Doe ik ook :p

Liefs Jessy

4. Niet meer actief

Ja die reactie hoor ik ook het meest, gewoon voor je eigen naam kiezen! Maar ja het is zo dubbel, er is al zo veel ruzie en dan zorg ik waarschijnlijk voor nog meer als hij straks geboren is..
    Vind het wel heel moeilijk, hebben jullie ook alles zelf gekozen?
    xx

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Is het misschien geen optie op zijn gekozen naam als 2e naam te gebruiken?
    Je gebruikt de eerste naam toch als roepnaam?
    Dan heeft hij straks niet het gevoel alsof hij niets in te brengen had ;)
    Kan me wel voorstellen dat je niet nog meer ruzie wil hebben.
    Ik wens je veel succes met je keuze's :)

Liefs Linda

6. randi

randi Niet meer actief

nou meid het ziet der nu al niet naar uit dat hij zich veel zeg maar zelfs niet gaat bemoeien met de opvoeding van je kind dus zou begot niet weten waarom jij je dan nog eens moet gaan aanpassen met de naam. zou hem dat ook zeggen en is der ruzie meer so be it! zou hem duidelijk zeggen van: de dag dat jij je verantwoordelijkheid opneemt voor dit kind ( wettelijke gedeelte desnoods) heb je je eisen te stellen want zoals ze hier al zeggen de kans is enorm groot dat als je hem volgt in de naam je toch niks meer aan hem hebt. daarbij zijn liefde voor het kind hangt toch niet af van een naam zekerst

7. Niet meer actief

Ja dat is het juist, de 2e naam word ie vernoemd naar mijn overleden broer, dus die wil ik ook graag houden...Maar het geheel met mijn naam is veel leuker, die 2 namen bij elkaar...daarom is het zo moeilijk

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de vader er zo veel mogelijk bij in betrek omdat ie toch wel heel blij is dat ie vader wordt. Er is een hoop gebeurd tussen ons maar zijn er allebei over eens dat het kindje daar niet de dupe van mag worden. Hij zal mijn kindje niet erkennen omdat ik dat zelf niet wil en laat me eigenlijk mijn eigen keuzes maken omdat ie, naar eigen zeggen ook, goed beseft dat ie mijn vertrouwen moet terug winnen en is allang blij dat ik hem iig de kans geef om deel uit te maken van baybytje zn leven..

Was ie er niet mee eens geweest dan was dat zijn probleem geweest. Klinkt heel cru, maar zo zit de situatie bij ons..en elke situatie is natuurlijk weer anders.

Liefs Jessy

9. Niet meer actief

Het is ook idd mijn keuze dat hij het kindje niet erkent, ook door wat er gebeurt is, ik vertrouw hem ook niet, dus eerst maar eens bewijzen dat hij er gaat zijn, dan kijken we wel weer verder...maar er is idd een kans dat ie er niet gaat zijn, das nog maar afwachten...dus dan zou je idd zeggen kies voor je eigen naam.
    Denk dat ik dat ook ga doen, maar toch word het dan weer een hoop gezeik waarschijnlijk, maar ja dat is dan niet te vermijden.....

10. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    i kies ok me eigen naam
    iid zodat je er later geen spijt van krijgt als ie er toch voor kiest wegte vluchten
    en ik wil ook niet dat hy het kindje erkent

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kiezen wat jijzelf het mooiste bind hoor!

12. LinCtje

LinCtje Actief lid

27 okt 2005
    143
    0
    0
    Sales-Assistant
    Ninove (België)
    Moest ik jou plaats zijn & hij gaat't kindje niet erkennen & er is nu reeds een minimaal contact zou ik toch ook voor mijn eigen naam gaan hoor.
    Ofwel erkent hij't kindje & kunnen jullie alles samen regelen & bespreken.

In elk geval véél succes ...

13. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    `

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
    Lekker je eigen naam kiezen.

Groetjes Miranda

14. mimpie

mimpie Lid

1 okt 2007
    75
    0
    0
    Rustig aan beide namen uitproberen door steeds de namen tegen je buik uit te spreken. Probeer ze allebei een tijdje uit en kijk dan welke jij het fijnst vind passen. En waar je het prettigste gevoel bij krijgt.
    Succes

15. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Je eigen naam. Al snap ik wel dat het moeilijk is natuurlijk, omdat je niet nog meer ruzie hebt.
    Maar ja, hij erkent je kindje ook niet. Vind dat hij dan ook geen inspraak heeft op keuze van de naam.. Wat hij ook zegt..
    Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina