Welke meisjesnaam zouden jullie kiezen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Iloiza, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke van deze meisjesnamen bij Dyon en Niek?

1. Jill

2. Nova

3. Loïs

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Helemaal mee eens!

Maar ik heb ook niet voor de naam gekozen die het best bij mijn dochter past, maar ik heb gekozen wat ik het leukst vind!! Dus ik zal voor Nova gaan :)

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik heb op Loïs gestemd, Jill staat op 2 en Nova op 3 vanwege die N. Niet vanwege de post, vind het gewoon wat leuker klinken 3 verschillende letters ;)
    Ik heb zelf 3 namen, en die staan altijd op de post hoor ;) Als het informele post is, kaarten ofzo, dan staat gewoon mijn hele voornaam erop, dus ik heb nog nooit gehad dat die voorletters niet gebruikt werden! Ik hb dezelfde voorletter als mijn vader, nog nooit in de war geweest!

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Yupgup
    Het is me eigenlijk nooit opgevallen of er wel eens post voor mijn zoontjes komt waar alleen hun eerste voorletter op staat. Ik zal er eens op letten...

@ Luciaatje
    Ik vind op zich drie verschillende letters ook wel leuk, maar we vinden Nova wél zo'n leuke naam dat we die (nog) niet laten vallen om de reden dat het ook met een N begint.
    Onze jongensnaam begint overigens wel met een andere letter dan D of N. :)

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Gewoon doen als het 'DE' naam blijkt te doen dan hoor!! Ik redeneer zo; als ik 2 namen leuk zou vinden, 1 met dezeldfe letter en 1 met een verschillende (snap je t nog?? ;) ) dan zou ik voor die verschillene gaan, maar anders niet hoor :D

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik snap je hoor! ;)
    Maar wij zijn er nog steeds niet uit. Deze drie namen vinden we alle drie wel leuk bij de namen van de jongens, maar mijn man en ik hebben allebei een andere volgorde van favorieten. Ik vind Jill het leukst en Nova op 2. Manlief vindt Loïs het leukst en Nova op 2. Onze 'middenweg' zou dus toch Nova zijn.

6. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Gelukkig heb je nog wel even! misschien komt er ineens een andere naam.
    Ik dat je ook een korte lf hebt..:(

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ja, hier inderdaad ook een korte LF. Ik heb daar best wel mee gezeten, maar deze cyclus heb ik ineens ook een vroeg ei. Ik hoop dus ook heel hard op een langere LF. Voor nu is het klussen, en straks maar afwachten. Meer kunnen we toch niet doen...

8. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind jill ook de leukste naam. Nova vind ik persoonlijk het minste. Ik hoor die naam ineens heel erg veel de laatste tijd, niet dat daar iets mis mee is, maar dan heb je wel kans dat het echt een mode naam gaat worden/ of al is.

9. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    ik kies voor jill, het zijn alle 3 niet echt mijn smaak maar vind jill het leukste van de 3

10. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hmm... in de poll lijkt mijn favoriet nu achter te blijven. ;)
    Gelukkig hebben we nog even, maar ik vind het wel fijn om langer over een naam na te denken. Zeker over de meisjesnaam, want als onze jongens meisjes waren geweest dan hadden ze namen gehad die we nu al niet eens meer op ons lijstje hebben...

@ Soortje
    Gelukkig hoor ik hier in de buurt nog niet zo veel Nova's. Ik zie wel dat het landelijk gezien steeds populairder wordt inderdaad.

11. Djooys

Djooys Niet meer actief

Ik zou voor Nova of Lois gaan. Vind Jill een beetje ouderwets... :)

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ouderwets? Ik vind Jill juist heel erg hip! Lekker Engels ook!

13. Djooys

Djooys Niet meer actief

Tja meningen verschillen...:D

Deel Deze Pagina