Hoi Allemaal, Moeilijk...alle namen die wel leuk vinden beginnen met een M. Maud is onze dochter. Mats hadden we voor als ze een jongen zou zijn(hadden we toch sterk het gevoel van) Ben nu 28 weken zwanger en we zijn druk aan het zoeken naar een naam voor ons 2e kindje. We hebben Mats wel geheim gehouden, maar kan dat wel icm met Maud? Mees vinden we ook leuk...maar dan heb je Maud en Mees? Het lijkt zo op elkaar... Ook voor een meisje zijn we er nog niet uit...maar goed. Ik hoop dat jullie wat ideetjes kunnen aandragen voor een jongensnaam (graag kort, 1/2 lettergrepen, liever even niet met een M, niet Engels, we zijn meer van frans & scandinavisch)
Ik vind dat je je tweede kindje best een naam kan geven met dezelfde voorletter als je eerste kindje. Misschien niet heel praktisch met de post, maar het is geen wereldramp. Wij hebben Dyon ook een tweede naam gegeven. Zo kunnen we ons eventuele tweede kindje ook gewoon een naam geven met een D, als wij dat DE naam vinden. Dan krijgt hij/zij een tweede naam met een andere letter en zo krijg je geen verwarring met de post. Ik vind het zo zonde om je kindje om de voorletter niet DE naam te geven die je het mooist vind voor hem of haar.
Mats! Dezelfde voorletters heb ik ook met de oudste en de jongste maar ze hebben niet dezelfde initialen en de ene is een Mw. en de andere een Dhr. tegen de tijd dat ze post krijgen
Ik vind persoonlijk dat Mats en Maud en Maud en Mees wel een beetje risico op 'stripboekduo' hebben, als je begrijpt wat ik bedoel (suske en wiske) ... Twee dezelfde voorletters bij een ander geslacht lijkt me geen probleem ... bij hetzelfde misschien ook wel niet
Ik vind Mees trouwens heel mooi (maar meer voor een meisje ... ken een Mees-meisje namelijk) ... en Mats ook een topper (ben ook fan van M-namen). Er is hier een ander topic met veel suggesties voor Scandinavische jongensnamen, daar kun je even kijken http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=141857
Hmmm, ik ben er niet weg van. Mats sowieso niet, maar de combinatie Maud en Mees...mwoa. Inderdaad een beetje een kinderboek-titel.
het past wel bij elkaar, maar het is een beetje jut-en-jul ja... Is dit een beetje je smaak: Maud en Brent Maud en Ruben Maud en Sven ?
Persoonlijk vind ik het niet zo goed passen bij elkaar. Ik vind Mats wel een geweldige naam! Zo heet mijn mannetje ook!
Ik hoor ook Suske & Wiske... sorry. Wel heel leuke namen maar nee, niet 2 x een M. Wat dacht je van Brent? (is al eerder geopperd) of Lars?
Mijn 2 oudsten hebben ook allebei een voornaam die met dezelfde letter begint, helemaal niet bij nagedacht destijds, was louter toeval. Als je helemaal weg bent van een naam, waarom niet? Het is inderdaad wel handig om met een 2e naam een afwijkende letter te nemen, want je krijgt nog wel eens post voor de ouders van 'M.Huppeldepup'. Ik persoonlijk vind Mats leuker, hou niet zo van de naam Mees...
Ik vind Mees en Maud leuker dan met Mats. Die A komt dan in beide namen weer naar voren. Mees klinkt dan net wat anders. Maud vind ik trouwens leuker klinken met een naam met 2 lettergrepen. Sylven?
Leuke namen allemaal. Mijn broer en ik hebben beginnen ook beide met een I, maar dat was alleen soms lastig met post, maar geen ramp. Heb gekozen voor Mees, vind ik net iets leuker bij Maud. Ken een Maud en Ties, vind ik ook erg leuk en een Maud en Siem. Maar dat was niet je vraag . Maud en Mees dus!
Ik vind Mats echt vreselijk! Misschien is het een beetje Jut-en-Jullerig maar het kan op zich best hoor
Zoals ik al zei, vind Mats een leuke naam, maar moet altijd wel denken aan de Mats-weken bij de C1000 .