Het is de bedoeling dat het een poll wordt....nu hopen dat het ook lukt....Gelukt! We waren er al snel uit, maar ik ben bang dat de schrijfwijze van de naam die we hebben een discussie blijft tot aan de bevalling Mijn vriend wil het lekker hollands houden du: Jinte Ik ga liever voor het mooie: Jynthe. Wat vinden jullie? Mijn vriend denkt dat met mijn versie ons kind haar leven lang haar naam moet spellen. Zal je zien 8 maanden een discussie voeren over een meisjesnaam wordt t een jongen....
Ik sluit me bij mijn voorgangster aan: Jinthe vind ik de mooiste schrijfwijze (maar daar vroeg je niet om) Prachtige naam overigens!
Ik ben het met je vriend eens dat Jynthe altijd gespeld zal moeten worden. Voor mij is de meest logische schrijfwijze Jinthe.
Van jullie opties zonder meer Jinte! Maar met h vind ik het nog mooier (zo heet onze dochter dus ): J.inthe dus!
Jullie maken mijn vriend erg gelukkig.... Hij heeft al 'gewonnen' met de jongensnaam. Nou ja gewonnen ik sta er wel achter hoor..... Ik kan me wel erg goed vinden in de tussenweg Jinthe..... Dan hebben we van allebei een beetje....
Ik vind Jinthe ook het mooiste: Jinte is lijkt voor mij niet compleet en Jynthe vind ik niet mooi staan. Van de twee zou ik dan voor Jinte gaan. Wat is de jongensnaam?
ik heb voor Jinte gekozen omdat ik persoonlijk voor de versie met H ook mooier zou vinden met een Y aan het begin... dus Yinthe ... succes met kiezen! groetjes.. mama van een Yinthe
Leuk en fijn dat jullie zo actief meedenken! Ik heb mijn vriend bijna zover de tussenweg te nemen! Het wordt Jinthe met h zonder Y We hebben de jongensnaam Jens vast staan.... (hoewel ik David ook erg mooi vond en vind) Het probleem want dan eventueel zich kan aankondigen is dus dat als het een meisje wordt we de jongensnaam willen aanhouden voor de 2e maar dan hebben we dus 2 namen met dezelfde voorletter, maar ach dat is voor latere zorg en desnoods komt er een 2e naam bij...
dat is ook zeker een mooie versie! en over dat spellen.. ik heet wendy en das voor de meesten ook wel met een y op het einde maar moet het ook regelmatig spellen hoor.. ! dus al hou je het nog zo simpel dan kan het nog het zelfde 'probleem'zijn.. en mijn man heet ludwi.. dat vraagt niemand hoe je dat moet schrijven, maar ze schrijven het altijd zo: ludwig terwijl wij die g er echt niet bij zeggen.. als je gewoon jinte zou kiezen gaan ze het ook blijven vragen.. weet ik zeker.
Goede keus, Jinthe! Ik vind David persoonlijk mooier dan Jens, Jens begint een beetje een modeverschijnsel te worden in Nederland geloof ik..
Ja, hier ook gestemd op Jinte, maar nog mooier (en wat natuurlijker, of zo) Jinthe. David hier trouwens erg hoog op ons jongenslijstje
Ja, mooie beslissing; Jinthe... Had ook op Jinte gestemd... Jens... Grappig... Zo heet de zoon van mijn schoonzus...